• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • MSW

Är/var nog väldigt lyckligt lottad, fick inga konstiga kommentarer när vi planerade bröllop! Inte som jag kommer ihåg iaf, och det hade jag juh gjort om jag tagit illa vid mig om något!

• BM2009

- Är du gravid?

- Är det nödvändigt att gifta dig? Du har ju redan varit gift?

- Vad säger att det här äktenskapet ska hålla?

- Varför då?

Några av de härliga kommentarer jag fått när jag berättat att vi ska gifta oss....

• Sonja68

- VARFÖR DÅ?!

- Men Gud, har det HÄNT nå't?

- Va' fan har det snurrat om för er?! Här har ni bott ihop i 10 år utan att vara gifta, har två barn och allt. VARFÖR i hela friden ska ni GIFTA er? Vad är det för påhitt...

- Oj, att ni vågar. Jag blir nästan rädd!! Har man levt ihop så länge utan att vara gifta ska man fortsätta med det. Annars betyder det OTUR.

- Jaha, ett steg närmare skilsmässa!

- Oj, oj, vad ni ställer till det! (Från nära släktingar som bor långt bort).

- Du fick en dyr present första gången du gifte dig, nu köper jag då fan ingen mer!! (Från min bror, som om jag skulle vara ett enda j-a dugg brydd om presenter!)

• Bustroll

Har faktiskt inte fått så konstiga kommentarer på sistonde. Gamla klasskompisar och dessutom vänner har dock inte ens sagt grattis, har inte hört ett pip från dem trotts att inbjudningarna har skickats.
    Min "kära" svärmor ringde dock och undrade om jag var gravid, det hade hon fått för sig så där appråpå ingenting. Inte jättekul att höra när man inte är det :(

• 090208

Fick en kommentar innan vi diskuterade brollop. Min man ar muslim, min faster (som har forbannat mycket fordomar, fast hon borde forsta eftersom hon ar lesbisk och har fatt hora en del sjalv) och jag pratade om min man. Sa saklart att han var helt ok, valdigt europeisk och modern, jag gor som jag vill, klar mig som jag vill etc. Helt normal kille helt enkelt. Da sa hon: "Men det dar forandras nar man gifter sig".
    Sa det var lite full-i-fan nar jag berattade for henne att vi skulle gifta oss. Hehe...

P.S Han ar saklart precis likadan som innan vi gifte oss!

• Bustroll

min pappa ringde iofs sig häromveckan och sa att de kommer. Men att de är 3-5 st. Väldigt skumt tycker jag, det är dessutom bara 4 bjudna.

• Moirie

"Det var väl extremt mycket ni planerar för det där bröllopet"
    (sagt efter att jag varit iväg en enda gång för att prova klänning)

"Ska ni inte gifta er i Skottland?"
    (varför?)
    "ja men jag har alltid velat åka dit"

"Jag tänker inte hålla något tal eller lämna över henne!"
    (Varken tillfrågad att göra det ena eller det andra)

Härliga släktingar, eller hur?

• Ellabay

ja, att vissa vänner och bekanta inte har gratulerat en när man vet mkt säkert att dom vet att vi ska gifta oss är väldigt tråkigt. man har även pratat med dom och inte ens ett grattis.
    Jag vet vilka jag kommer stryka från gästlistan. att dom sen har mage att sitta med gemensamma vänne roch prata om bröllopet och fråga vilka som är bjudna är för mig ganska respektlöst.

• Lexmaja
    Sonja68 skrev 2009-05-29 11:28:39 följande:
    [citat]
    ...- Oj, att ni vågar. Jag blir nästan rädd!! Har man levt ihop så länge utan att vara gifta ska man fortsätta med det. Annars betyder det OTUR.

Amen HALLÅ!?! Vaddå OTUR?
    Folk e bra konstiga.....
  • Lexmaja

Min pappas första reaktion var: Varför då???
    Kul. Fast det är bra nu, han är jätteengagerad i bröllopet!

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2