• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • TinkerBelle

Njaa du har nog ganska så rätt i så fall i dina fördomar!

När min vännina blev hippad i augusti förra året var vi alla överens om att det skulle vara TREVLIGT för alla. Ett tillfälle att umgås då vi alla är sprida över landet och sällan träffas samtidigt.

MissCurly skrev 2009-05-31 10:31:52 följande:
    men jag tror att det är kompisarna som vill ha svensexan/möhippan... att få supa skallen i bitar, glo på strippa och bara bete sig totalt hjärndött...( har varit med på svensexor eftersom gamla kompisar till mig är strippor) så jag VET hur det går till....Och vad gäller tjejerna så är det typiskat tjejer att vilja förnedra sin "bästa vän" innan hn ska gifta sig....kanske jag som har fördomar haha.... låter ju nästan som det
  • MV85

J D skrev 2009-05-31 09:27:30 följande:

Är det fler än jag som får höra frågan: är du säker nu? av i princip alla? Liksom, jaaaaa, det är klart att jag är säker. Lovar att underrätta dig först om jag ställer in så no worries, suck.
    [/citat]

J D skrev 2009-05-31 09:28:37 följande:
    [citat]
    Och: hur vet du att det är rätt? är också en vanlig fråga. Ok, vi gifter oss rätt fort efter att vi har träffats men tror de inte att vi har tänkt över just den frågan rätt noga? Vi har ändå planerat bröllopet i ett år snart...
    hahaha ja, det där får jag höra bara av att vi ska köpa hus eller lägenhet ihop... Vi har haft ett lite struligt förflutet av olika anledningar (gjort slut någon eller ett par veckor 3ggr innan vi insett att vi inte klarar att vara ifrån varandra på det sättet), vilket gör att min mor är väldigt rädd att jag ska bli sårad igen av att något inte går som det ska.. Bröllopsplanerna har vi inte ens berättat om, delvis pga detta för att slippa de kommentarerna - men de kommer komma!
  • J D

MV85 skrev 2009-05-31 10:44:17 följande:
    J D skrev 2009-05-31 09:27:30 följande:hahaha ja, det där får jag höra bara av att vi ska köpa hus eller lägenhet ihop... Vi har haft ett lite struligt förflutet av olika anledningar (gjort slut någon eller ett par veckor 3ggr innan vi insett att vi inte klarar att vara ifrån varandra på det sättet), vilket gör att min mor är väldigt rädd att jag ska bli sårad igen av att något inte går som det ska.. Bröllopsplanerna har vi inte ens berättat om, delvis pga detta för att slippa de kommentarerna - men de kommer komma!

Haha, ja, och det kan man ju till viss del förstå- att en som står en nära kan vara orolig liksom. För min del beror det säkerligen på att jag har gjort slut på långvariga förhållanden förut men jag förstår ändå inte hela den här grejen med att vara rädd för att göra misstag. Visst, det kan gå dåligt men jag skulle inte gifta mig om jag var rädd för det.

Jag tror att det rätt svenskt faktiskt att vara rädd för att tappa ansiktet och MISSLYCKAS. Själv är jag mer rädd för att aldrig våga, så . Men mkt smart av er att vänta med att berätta iaf. Ibland önskar jag att vi hade gjort det men samtidigt behövde folk lite tid på sig att smälta att vi ska gifta oss efter så HEMSKT kort tid .

• Lovecats

"Slå nu inte på för stort. Folk blir så skadeglada ifall äktenskapet inte håller om man har haft en stor fest."

• TinkerBelle

Fast jag kan nog förstå din mors rädsla. Hon bryr sig säkert väldigt mycket om dig och då blir det lätt att man ställer såna frågor. Speciellt om hon har sett dig bli sårad tidigare.
    För den skull inte sagt att ni inte lyckas den här gången!

MV85 skrev 2009-05-31 10:44:17 följande:
    J D skrev 2009-05-31 09:27:30 följande:
    hahaha ja, det där får jag höra bara av att vi ska köpa hus eller lägenhet ihop... Vi har haft ett lite struligt förflutet av olika anledningar (gjort slut någon eller ett par veckor 3ggr innan vi insett att vi inte klarar att vara ifrån varandra på det sättet), vilket gör att min mor är väldigt rädd att jag ska bli sårad igen av att något inte går som det ska.. Bröllopsplanerna har vi inte ens berättat om, delvis pga detta för att slippa de kommentarerna - men de kommer komma!
  • MV85

J D skrev 2009-05-31 10:53:23 följande:

Haha, ja, och det kan man ju till viss del förstå- att en som står en nära kan vara orolig liksom. För min del beror det säkerligen på att jag har gjort slut på långvariga förhållanden förut men jag förstår ändå inte hela den här grejen med att vara rädd för att göra misstag. Visst, det kan gå dåligt men jag skulle inte gifta mig om jag var rädd för det.   Jag tror att det rätt svenskt faktiskt att vara rädd för att tappa ansiktet och MISSLYCKAS. Själv är jag mer rädd för att aldrig våga, så . Men mkt smart av er att vänta med att berätta iaf. Ibland önskar jag att vi hade gjort det men samtidigt behövde folk lite tid på sig att smälta att vi ska gifta oss efter så HEMSKT kort tid .
    Nja, alltså mamma är inte rädd att tappa ansiktet eller misslyckas.. även om många är det.
    Hon är bara rädd om mig Så därför känns det bättre att avvakta o säga till lite närmare (typ ett halvår innan eller så) för att slippa allt det där ojjandet...
    Plus att på bröllopsdagen har vi ca 3 ½ år sedan vi träffades o 1år o 9månader från sista uppehåll (2veckor innan vi saknade oss sjuka) så då känns det inte som någon kan säga nått..

Håller med dig om att jag hellre försöker o misslyckas än står bredvid o tittar på....
  • Lovecats

När vi sa att vi ska gifta oss borgerligt sa svärmor: Ska du ta ifrån mig ett kyrkobröllop?"! (Hmmm...vem är det som ska gifta sig? Var snäll och påminn mig, jag har glömt).

När vi svarade att vi ska gifta oss på ett slott replikerade hon nöjt "Jamen då så!" Hon ville väl bara att hennes älskade son skulle gifta sig pampigt

Svärmor är i övrigt världens raraste.

• J D
    MV85 skrev 2009-05-31 11:01:36 följande:
    J D skrev 2009-05-31 10:53:23 följande:Nja, alltså mamma är inte rädd att tappa ansiktet eller misslyckas.. även om många är det. Hon är bara rädd om mig Så därför känns det bättre att avvakta o säga till lite närmare (typ ett halvår innan eller så) för att slippa allt det där ojjandet... Plus att på bröllopsdagen har vi ca 3 ½ år sedan vi träffades o 1år o 9månader från sista uppehåll (2veckor innan vi saknade oss sjuka) så då känns det inte som någon kan säga nått.. Håller med dig om att jag hellre försöker o misslyckas än står bredvid o tittar på....
    Ja, precis, det är ju skillnad på dem som genuint bryr sig och de som bara vill gnälla på grund av att de själva skulle vara så himla rädda för att misslyckas, uttryckte jag mig nog inte tillräckligt klart .
  • J D
    MissCurly skrev 2009-05-31 10:31:52 följande:
    men jag tror att det är kompisarna som vill ha svensexan/möhippan... att få supa skallen i bitar, glo på strippa och bara bete sig totalt hjärndött...( har varit med på svensexor eftersom gamla kompisar till mig är strippor) så jag VET hur det går till....Och vad gäller tjejerna så är det typiskat tjejer att vilja förnedra sin "bästa vän" innan hn ska gifta sig....kanske jag som har fördomar haha.... låter ju nästan som det
    Nej, du är inte den enda med fördomar. Dessutom skrev en av min pojkväns kompisar ngt i stil med- synd att jag inte var hemma till bröllopet, jag skulle ha fixat en grym strippa och typ: hälsa kjoltyget därhemma. Skönt grattis till förlovningen, inte sant?

Kul att hans "kompisar" inte inser att han ska gifta sig med en feminist... (eller en person med åtminstone lite självrespekt ). Well, de får då veta efter sådana kommentarer, låt oss säga så mkt .

Jag kom för övrigt på en till fråga som jag ääälskar att få: "hur har ni råd egentligen?" Numer svarar jag uteslutande med olagliga alternativ på den frågan. Det känns som att det svar de väntar på är att våra föräldrar har betalat vilket de absolut inte kommer att göra .

• J D
    Lovecats skrev 2009-05-31 11:02:34 följande:
    När vi sa att vi ska gifta oss borgerligt sa svärmor: Ska du ta ifrån mig ett kyrkobröllop?"! (Hmmm...vem är det som ska gifta sig? Var snäll och påminn mig, jag har glömt).När vi svarade att vi ska gifta oss på ett slott replikerade hon nöjt "Jamen då så!" Hon ville väl bara att hennes älskade son skulle gifta sig pampigt Svärmor är i övrigt världens raraste.
    Hahaha, ni borde ha lurat in henne i stadshuset och sedan tagit med henne till slottet .
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2