• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • J D
    MissCurly skrev 2009-05-31 10:01:29 följande:
    J D skrev 2009-05-31 09:37:28 följande:haha så blir det när man har mycket att säga Men visst får man märkliga kommentarer och det i säg tycker jag är märkligt.... tror folk på fullaste allvar att man gifter sig när man är osäker på relationen eller denblivande?Och måste man göra ett bröllop som alla andra? kommentarerna jag fick : "Men XXX är ju deras enda barn, tror du inte hon vill ha ett riktigt bröllop"..." men tänk på alla som vill köpa bröllopspresent, dom kommer ju bli sura"mmmm för jag gifter mig ju för presenternas skull....

Ja, vad är det med folk?! När man är som mest osäker på relationen så slår man såklart till med bröllop inför 100 vittnet, fullt logiskt .

Suck, jo, det är såklart för presenterna man gifter sig . Jajamen, gör man inte som alla andra kan man räkna med en miljard kommentarer. Jag ska inte ens gå in på hur jobbigt min fästman har haft det för att han inte vill ha en svensexa. Trodde man hade en sådan för att fira brudgummen- vad är poängen att ha det för en person som inte vill?!

• J D

Och en sak till förresten: en florist som vi gick till för att känna av lite tyckte att jag absolut inte skulle ha ngt svart i min bukett. Hon kunde tänka sig att jag kunde ha lite dekorationsbär el. dylikt men om jag ville ha svart sidenband så gick det för långt. Min fästman skulle ju ändå ha svart kostym så då räckte väl det för att komma in i färgtemat?!

Ok, för att hjälpa och göra sitt jobb men servicefolk som ej kan känna av vad kunden vill ha eller är ute efter har jag inte mkt för. Det får bli en annan florist helt enkelt (eller så sätter jag väl på mitt svarta sidenband själv, vad ska hon göra, jaga mig? ).

• passionsblomman

Gå till en annan!

J D skrev 2009-05-31 10:14:21 följande:
    Och en sak till förresten: en florist som vi gick till för att känna av lite tyckte att jag absolut inte skulle ha ngt svart i min bukett. Hon kunde tänka sig att jag kunde ha lite dekorationsbär el. dylikt men om jag ville ha svart sidenband så gick det för långt. Min fästman skulle ju ändå ha svart kostym så då räckte väl det för att komma in i färgtemat?!
    Ok, för att hjälpa och göra sitt jobb men servicefolk som ej kan känna av vad kunden vill ha eller är ute efter har jag inte mkt för. Det får bli en annan florist helt enkelt (eller så sätter jag väl på mitt svarta sidenband själv, vad ska hon göra, jaga mig? ).
  • MissCurly

J D skrev 2009-05-31 10:10:37 följande:

Ja, vad är det med folk?! När man är som mest osäker på relationen så slår man såklart till med bröllop inför 100 vittnet, fullt logiskt .

Suck, jo, det är såklart för presenterna man gifter sig . Jajamen, gör man inte som alla andra kan man räkna med en miljard kommentarer. Jag ska inte ens gå in på hur jobbigt min fästman har haft det för att han inte vill ha en svensexa. Trodde man hade en sådan för att fira brudgummen- vad är poängen att ha det för en person som inte vill?!
    haha, då skjulle ju jag varit med och berättat att jag ska ha svart klänning och svarta dukar!!
    Jag vill inte heller ha möhippa, och de få som vet om att vi ska gifta oss, har lite svårt att fatta det, för DOM vill så gärna fixa en möhippa.... DOM.. inte jag....
  • J D
    MissCurly skrev 2009-05-31 10:18:27 följande:
    J D skrev 2009-05-31 10:10:37 följande:haha, då skjulle ju jag varit med och berättat att jag ska ha svart klänning och svarta dukar!! Jag vill inte heller ha möhippa, och de få som vet om att vi ska gifta oss, har lite svårt att fatta det, för DOM vill så gärna fixa en möhippa.... DOM.. inte jag....
    Haha, ja! Hon berättade om en tjej som hade haft en annorlunda klänning och hon hade haft svarta nålar i sina rosor så så kan man ju göra tyckte hon. Hon visade en bild på tjejen som hade en fin 50-talsklänning med prickar, inte jätteannorlunda direkt! Jag var naturligtvis tvungen att berätta för floristen att jag inte heller skulle ha ngn "vanlig"klänning utan en vintage 50-tal liknande den som annorlunda bruden hade och att våra "tärnor" (min fästmans kvinnliga marskalk och den enda kvinnan bland mina tärnor) ska ha svart . Jag tror att hon slutade att lyssna helt efter det...

Ja, vad är den där grejen med möhippor/svensexor eg.?! Vi har t o m berättat att vi vill ha en gemensam fest där vännerna kan träffas ISTÄLLET där de gärna får bidra till planeringen. Och ändå så tjatar min fästmans kompisar på honom. Hela tiden! Helt sjukt tycker jag. Vi har liksom avsagt oss det vänligt men bestämt. Snart blir det bara bestämt kvar kan jag säga .

• J D
    passionsblomman skrev 2009-05-31 10:17:18 följande:
    Gå till en annan!J D skrev 2009-05-31 10:14:21 följande:
    Helt klart! Jag ska följa upp ditt tips istället .
  • MissCurly

men jag tror att det är kompisarna som vill ha svensexan/möhippan... att få supa skallen i bitar, glo på strippa och bara bete sig totalt hjärndött...
    ( har varit med på svensexor eftersom gamla kompisar till mig är strippor) så jag VET hur det går till....
    Och vad gäller tjejerna så är det typiskat tjejer att vilja förnedra sin "bästa vän" innan hn ska gifta sig....

kanske jag som har fördomar haha.... låter ju nästan som det

• TinkerBelle

Kör budget bröllop! Betala allt själv. God planering krävs också bjudern inte din fars fru med hänvisning till budgeten.

Fräckt att säga så!

2010 0102 skrev 2009-05-30 23:48:26 följande:

När vi berättade för min pappa och hans fru, sa hon:"Det är inne med budgetbröllop nu har jag hört"Till saken hör att de stått för större delen av kostnaden för både min bror och hennes två döttrars bröllop.Men det var inte en oväntad kommentar av henne.
  • annij

En jobbarkompis till mig kunde inte nog beklaga sig över hur tråkiga bröllopsfester är. Det är det värsta man kan gå på. Allt handlar ju om brudparet och gästerna har bara tråkigt med en massa tal och lekar med brudparet. Jag blir upprörd bara jag skriver om det och tycker att har man såna uppfattningar så kan man hålla dem för sig själv i stället för att spy det över mig som glatt talade om att jag ska gifta mig i augusti. Stackars hennes vänner tänkte jag.

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2