• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • Lovecats

J D skrev 2009-05-31 11:19:25 följande:

Jag kom för övrigt på en till fråga som jag ääälskar att få: "hur har ni råd egentligen?" Numer svarar jag uteslutande med olagliga alternativ på den frågan. Det känns som att det svar de väntar på är att våra föräldrar har betalat vilket de absolut inte kommer att göra .
    *Applåderar*

Det ska folk ge själva fan i. Dumma frågor förtjänar dumma svar.
  • MV85

J D skrev 2009-05-31 11:12:55 följande:

Ja, precis, det är ju skillnad på dem som genuint bryr sig och de som bara vill gnälla på grund av att de själva skulle vara så himla rädda för att misslyckas, uttryckte jag mig nog inte tillräckligt klart .
    Jo, det är ju det... Men man vill ju gärna slippa dom kommentarerna från dem oxå...
    Sen "testade" jag henne genom att berätta att en kompis till mig ska gifta sig i år, o hennes reaktion var höjda ögonbryn, en fördömmande min och ett "jaha varför då?" hmmmm misstänker att det inte kommer bli odelad glädje när vi berättar våra planer...
  • J D
    MV85 skrev 2009-05-31 11:34:12 följande:
    J D skrev 2009-05-31 11:12:55 följande:Jo, det är ju det... Men man vill ju gärna slippa dom kommentarerna från dem oxå...Sen "testade" jag henne genom att berätta att en kompis till mig ska gifta sig i år, o hennes reaktion var höjda ögonbryn, en fördömmande min och ett "jaha varför då?" hmmmm misstänker att det inte kommer bli odelad glädje när vi berättar våra planer...
    Ja, såklart vill man slippa det. Har själv en släkting som är sådär och har haft, låt oss säga, restriktiva förväntningar, på vårt äktenskap (hon tycker inte heller att man ska göra en så stor grej av det). Men det blir faktiskt bättre och bättre ju närmare bröllopet man kommer och på bröllopsdagen räknar jag med att alla blir frälsta . Haha.
  • Lovecats

De som har varit gifta längst och lyckligast i min släkt är de som ingen trodde skulle klara av att hålla ihop.

• J D
    Lovecats skrev 2009-05-31 11:29:09 följande:
    J D skrev 2009-05-31 11:19:25 följande:*Applåderar*Det ska folk ge själva fan i. Dumma frågor förtjänar dumma svar.
  • MV85

J D skrev 2009-05-31 11:38:06 följande:

Ja, såklart vill man slippa det. Har själv en släkting som är sådär och har haft, låt oss säga, restriktiva förväntningar, på vårt äktenskap (hon tycker inte heller att man ska göra en så stor grej av det). Men det blir faktiskt bättre och bättre ju närmare bröllopet man kommer och på bröllopsdagen räknar jag med att alla blir frälsta . Haha.
    Ja, men vi får väll se... Har börjat hinta hit o dit om bröllop o vår ålder o sådär.. hehehe typ sist jag pratade med henne så berättade jag om alla som skulle gifta sig i år eller nästa år av mina nära o kära (har 3 i år o en nästa år redan ) o när hon reagerade på det sa jag det att "jo, men vi börjar väll komma i den åldern nu" så hon inte ska få hjärtsnörp till jul
  • J D
    MV85 skrev 2009-05-31 11:41:45 följande:
    J D skrev 2009-05-31 11:38:06 följande:Ja, men vi får väll se... Har börjat hinta hit o dit om bröllop o vår ålder o sådär.. hehehe typ sist jag pratade med henne så berättade jag om alla som skulle gifta sig i år eller nästa år av mina nära o kära (har 3 i år o en nästa år redan ) o när hon reagerade på det sa jag det att "jo, men vi börjar väll komma i den åldern nu" så hon inte ska få hjärtsnörp till jul
    Det kommer att gå bra ska du se! Vi förlovade oss ju efter fem månader och är i samma ålder som du (min fästman är -84 dock) och visst blir folk lätt chockade över både ålder och snabbhet men de lugnar sig när det har hunnit sjunka. Sååå himla ovanligt är det ju inte att gifta sig i 25-årsåldern även om det ofta känns som att man helst inte bör gifta sig före 30 för att slippa uppröra ngn .

Smart att hinta så! Några av mina kompisar som gifter sig i år eller redan är gifta också och det är ju skönt med lite proof of concept att kunna rabbla när man märker vissa tvivel om åldern .

• MV85

J D skrev 2009-05-31 11:46:37 följande:

Det kommer att gå bra ska du se! Vi förlovade oss ju efter fem månader och är i samma ålder som du (min fästman är -84 dock) och visst blir folk lätt chockade över både ålder och snabbhet men de lugnar sig när det har hunnit sjunka. Sååå himla ovanligt är det ju inte att gifta sig i 25-årsåldern även om det ofta känns som att man helst inte bör gifta sig före 30 för att slippa uppröra ngn . Smart att hinta så! Några av mina kompisar som gifter sig i år eller redan är gifta också och det är ju skönt med lite proof of concept att kunna rabbla när man märker vissa tvivel om åldern .
    Ja, det blir nog bra... Ska bli extra kul o se syrrans min då lillasyster gifter sig före "fröken perfekt" hehehe - ja, jag är lite skadeglad, o nej vi står inte varandra jättenära hehehe
    Jag är ju 85:a, men han är 81:a så att han är redo borde inte förvåna någon - fast det nog kommer förvåna folk ännu mer Han är lite av den ständige singeln som aldrig haft ett förhållande över 6 månader innan... varit förlovad 2ggr på 1 år för 7-8 år sedan nånsting... hehehe "Vi hugger fingret av dig om du förlovar dig en gång till" hette det innan mig
  • Mailskruttan

Min far blev inbjuden sist av alla (han hade hört ryktena för vi var inte diskreta alls), han står mig jättenära, men just pga av kommentarerna som följde (som jag förutsett):

-Näää! Det är FÖRtidigt! (jo, vi har dejtat i två år INNAN de 10,5 år som sedan gått...dvs totalt 12.5 år då som solitt par och vi har aldrig gjort slut. Och vi har 2 barn, hus, lån, bilar ihop mm mm).

Han kommenterade även sommarbröllopet den 18/7 med: Det är mitt i sommaren och mellan hö-körningen och potatisplockningen!!!! Tänkte ni inte på att vi vill ha semester??????
    (De har tyligen en vecka emellan, som jag fakiskt tänkt på! just för att de är hemma) men om man redan i november bokar kyrka och det erbjuds 18/7 som nästan exklusivt datum då kyrkan är upptagen, ja då väntar ja inte till hela årets skördar och fn å hans gamla mormor är färdiga..... Grrrr....Men jag visste som sagt att det skulle kommenteras, och de ovanstående är lite av kärlekskaraktär från min far iaf så jag blev inte sur, bara stött och svarade: Du behöver inte komma om det inte passar! (vilket jag ångrar!) Naturligtvis kommer han. Men då isåg jag varför syrran valde att gifta sig veckan innan midsommar-hon hade hört med pappa först!

Det som sårade mest häromdagen med 1,5 månad kvar till bröllop var: "Det finns fortfarande tid att avstyra detta!" Då blev jag ledsen på farsan och fräste åt han och markerade tydligt. Jag är förtusan 30 år! Men han gifte sig aldrig, och sambon min är precis lika "trökig" i sättet som min far, så de är väldigt lika. Dvs pappa vet hur lite han och sambon är villiga att ställa upp på sina "fruar", de kör sitt eget race själva. Ensambarn är de båda och bortklemade av sina morsor. Så! Nu fick jag det ur systemet också!

• J D
    MV85 skrev 2009-05-31 11:51:34 följande:
    J D skrev 2009-05-31 11:46:37 följande:Ja, det blir nog bra... Ska bli extra kul o se syrrans min då lillasyster gifter sig före "fröken perfekt" hehehe - ja, jag är lite skadeglad, o nej vi står inte varandra jättenära heheheJag är ju 85:a, men han är 81:a så att han är redo borde inte förvåna någon - fast det nog kommer förvåna folk ännu mer Han är lite av den ständige singeln som aldrig haft ett förhållande över 6 månader innan... varit förlovad 2ggr på 1 år för 7-8 år sedan nånsting... hehehe "Vi hugger fingret av dig om du förlovar dig en gång till" hette det innan mig
    (Det är ju verkligen skillnad på förlovningar och förlovningar!)

Men om lillasyster gifter sig först borde väl ingen höja på ögonen när du gifter dig?! Min lillasyster och hennes sambo har varit tillsammans i fem år i år så jag tror iofs att folk hade blivit mindre förvånade om de hade gift sig trots att de bara är 22.

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2