• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • J D

En fråga till som jag inte vet om jag redan har nämnt i andra tråden som jag får: "ska ni bo kvar i studenlägenheten när ni har gift er?". Ja, varför skulle vi inte det? Min fästman är ju fortf. student och bostadsmarkn. blir ju inte bättre bara för att vi gifter oss... Eller så plockar vi upp ett par miljoner och köper en lgh direkt efter att vi har lagt ut 150' på ett bröllop bara för att man visst inte kan bo kvar i sin superfina studenlgh när man har gift sig .

• Herr Hedlund

Repliken som jag verkligen morrar åt är " Å va roligt, var ska ni bo?" Måste man flytta bara för att man gifter sig? Fattar inte komentaren och vi har fått den i från ett flertal!! Någon som fattar?

• MV85

Herr Hedlund skrev 2009-05-31 19:29:13 följande:

Repliken som jag verkligen morrar åt är " Å va roligt, var ska ni bo?" Måste man flytta bara för att man gifter sig? Fattar inte komentaren och vi har fått den i från ett flertal!! Någon som fattar?
    Inte över huvud taget! Den kopplingen förstår jag inte över huvud taget...
  • J D
    Ja, eller hur (se ovan), I don't get it!
  • MissCurly

kanske man skulle börja svara" Vi flyttar till USA" haha varför har ignen frågat oss det?? vill haaaaaaaaaaa
  • julibrud2010

Pratade med en av mina äldre vänninnor om dresscoden på bröllopet, hade tänkt ha kavaj eller liknande.. Då fäller hon den fina kommentaren: "Så du blir arg på mig om jag kommer i jeans?"
    Hon vet vilket typ av bröllop jag tänkt mig.. Och personligen tycker jag inte man går på ett stort kyrkbröllop i jeans??!! Hon blev nästan sur när jag svarade ja..

• passionsblomman

Fast det förstår jag att hon blev, för det är lika mycket etikettsbrott som värdinna att låtsas om en gästs etikettsmissar.

Du bör för gästernas skull ha en kod, men du gör ett rejält klavertramp om du visar missnöje med att någon gör fel kodmässigt.

julibrud2010 skrev 2009-06-02 09:47:00 följande:
    Pratade med en av mina äldre vänninnor om dresscoden på bröllopet, hade tänkt ha kavaj eller liknande.. Då fäller hon den fina kommentaren: "Så du blir arg på mig om jag kommer i jeans?"Hon vet vilket typ av bröllop jag tänkt mig.. Och personligen tycker jag inte man går på ett stort kyrkbröllop i jeans??!! Hon blev nästan sur när jag svarade ja..
  • bria

Jag har på omvägar fått höra om en samtal mellan två utav mina väninnor där denna mening kläcktes:

"Men om hon inte vill ha ett stort bröllop varför ska hon då gifta sig"

Jag misstänker att denna diskussion pågick under de sena kvällstimmarna.

• domherrefru

Vad sägs om:
    - Vi ska gifta oss!
    - Men du ska väl inte vara brudklädd? (Kommentaren kläckt av svärmor). Hon syftade på att vi har två barn tror jag. Själv hade hon två barn när hon gifte sig, och hon var brudklädd.

- Jag måste besiktiga släpkärran. (min pappa som inte riktigt uppfattade vårat glade uttalande)

• TinkerBelle

Fast det är ju på festen man som värdinan fint får hålla god min.
    Att dömma av uttalandet så var nog nämnda väninna fullt medveten om vad hon gjorde. Om man som gäst inte bryr sig om klädkoden kan man gott låta bli att fråga!

passionsblomman skrev 2009-06-02 09:59:47 följande:
    Fast det förstår jag att hon blev, för det är lika mycket etikettsbrott som värdinna att låtsas om en gästs etikettsmissar.Du bör för gästernas skull ha en kod, men du gör ett rejält klavertramp om du visar missnöje med att någon gör fel kodmässigt.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2