• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • Yesh I do

Det konstigaste är nog en kompis som ringde för att berätta hur mycket tågbiljetten kostade som hon bokat för att komma på bröllopet. Eftersom det är en resa genom hela Sverige är det väldigt dyrt, och det är vi väl medvetna om...men jag fattade inte riktigt syftet med att ringa och berätta HUR HIMLA DYR biljetten var...jag vet inte vad jag ska göra med den informationen mer än känna att jag är ödmjukt tacksam för att de väljer att komma trots att det blir dyrt...

• didis

Fast varför skall man gratulera egentligen? För att ha lyckats "snärja en karl"?

Idag har folk i allmänhet redan flytta ihop innan bröllopet och DET borde man kanske gratulera till.

För det allra flesta blir skillnaden mellan sambos och gift marginell, det kanske är därför de inte ser några skäl att glädjestrålande ropa grattis.

Å andra sidan skall man ta tillfället i akt och fira allt som går att fira!

Ellabay skrev 2009-05-29 13:34:49 följande:
    ja, att vissa vänner och bekanta inte har gratulerat en när man vet mkt säkert att dom vet att vi ska gifta oss är väldigt tråkigt. man har även pratat med dom och inte ens ett grattis.
  • Ellabay
    didis skrev 2009-05-29 13:54:03 följande:
    Fast varför skall man gratulera egentligen? För att ha lyckats "snärja en karl"? Idag har folk i allmänhet redan flytta ihop innan bröllopet och DET borde man kanske gratulera till. För det allra flesta blir skillnaden mellan sambos och gift marginell, det kanske är därför de inte ser några skäl att glädjestrålande ropa grattis.Å andra sidan skall man ta tillfället i akt och fira allt som går att fira!
    jo kanske men med tanke på att några av dessa vänner frågat ständigt NÄR vi ska gifta oss för dom vill så gärna komma på vårt bröllop känns det ändå som att ett litet grattis eller oj va kul vore kanske lämpligt.
  • MissCurly

jag berättar att vi ska gifta oss för min far...
    " ja mamma sa det"

när jag berätta för min mamma " jaha ojdå"

lovely!

• 2010 0102

När vi berättade för min pappa och hans fru, sa hon:
    "Det är inne med budgetbröllop nu har jag hört"

Till saken hör att de stått för större delen av kostnaden för både min bror och hennes två döttrars bröllop.

Men det var inte en oväntad kommentar av henne.

• J D

Är det fler än jag som får höra frågan: är du säker nu? av i princip alla?

Liksom, jaaaaa, det är klart att jag är säker. Lovar att underrätta dig först om jag ställer in så no worries, suck.

• J D

Och: hur vet du att det är rätt? är också en vanlig fråga.

Ok, vi gifter oss rätt fort efter att vi har träffats men tror de inte att vi har tänkt över just den frågan rätt noga? Vi har ändå planerat bröllopet i ett år snart...

• J D

Och sedan har vi alla kommentarer ang. saker som tas för givet typ: "nej, men din fästman får ju inte se klänningen" (önskar att vi hade lagt bröllopet fredag den 13 också så att folk hade fått en rejäl chock) och "jag vill fånga buketten" (men jag ska inte kasta den...) etc.

Alltså- alla kommentarer där det förutsätts att man ska göra på ett visst sätt (som oftast grundar sig i TV-filmer) är de mest korkade för mig. Allting där det förutsätts att jag ska vara objekt och inte subjekt på min bröllopsdag. Därmed inte sagt att jag tycker att de människorna är korkade, såklart.

• J D

Så sa min kära far också! Helt vansinnigt- han kan verkligen inte känna mig om han tror att jag ens i min vildaste fantasi skulle ha brudöverlämning (eller för den delen fråga honom i första hand ).

Moirie skrev 2009-05-29 13:33:01 följande:
    "Jag tänker inte hålla något tal eller lämna över henne!"(Varken tillfrågad att göra det ena eller det andra)Härliga släktingar, eller hur?

Sådär, nu ska jag sluta att spamma den här tråden .

• MissCurly

J D skrev 2009-05-31 09:37:28 följande:

Så sa min kära far också! Helt vansinnigt- han kan verkligen inte känna mig om han tror att jag ens i min vildaste fantasi skulle ha brudöverlämning (eller för den delen fråga honom i första hand ).

Sådär, nu ska jag sluta att spamma den här tråden .

haha så blir det när man har mycket att säga

Men visst får man märkliga kommentarer och det i säg tycker jag är märkligt.... tror folk på fullaste allvar att man gifter sig när man är osäker på relationen eller denblivande?
    Och måste man göra ett bröllop som alla andra?

kommentarerna jag fick : "Men XXX är ju deras enda barn, tror du inte hon vill ha ett riktigt bröllop"...

" men tänk på alla som vill köpa bröllopspresent, dom kommer ju bli sura"

mmmm för jag gifter mig ju för presenternas skull....
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2