konstigabaralillajag skrev 2009-05-29 10:30:15 följande:
Precis så reagerade jag med. Kan tillägga att denna personen levt med samma man i ca 40 år och de är förlovade inte gifta :)Deras dotter sa när vi diskuterade giftemål för ca 3 år sedan att jag vill inte gifta mig för mamma har sagt att man bara skiljer sig :)Red Scarlet skrev 2009-05-29 10:25:08 följande:
Åh jisses...tänkte de vara förlovade tills de dör eller?

Äsch kul om de är lyckliga med sitt liv, men det är bara så typiskt. Så där är det ofta, oavsett om man är för eller 'mot' giftermål så anser folk att det inte finns några andra vägar en just den de själva håller på, och just för att deras sätt att leva FUNGERAT I DERAS FALL... som att det ska ha något som helst inflytande över resten av landet

Jag har också en väninna som vägrar att gifta sig för att hennes föräldrar är de enda föräldrarparet hon känner till som fortfarande är tillsammans, och de är inte gifta. Fine hon behöver absolut inte gifta sig om hon inte vill det, men samtidigt tittade hon väldigt längtansfullt på min brudklänning när hon hjälpte mig att pröva den - är det hennes egen åsikt om äktenskap eller föräldrarnas som projicerats på henne?