• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • Ellie Lo

Smsade med en vän som tidigare sagt att hon kanske inte stannar efter vigseln för hon känner ju ingen, så hon skulle inte ha så roligt. Jag frågade om hon bestämt sig för hur hon vill göra.

Fick svar:
    "Jag kommer på bröllopet. Men jag kanske inte stannar så länge... vi får se..."

Jag gifter mig (förhoppningsvis) bara en gång och hon vill knappt komma för att hon inte känner nån? Vi har känt varann 9 år, förra sommaren åkte vi en vecka till Kroatien tillsammans. Men tydligen är vi inte så nära vänner som jag trott....

• 0807

Vi fick frågan "varför gifter ni er?"

Dööh ja varför gör man det?! Ska man behöva förklara en sån självklarhet? Eller är det bara självklart för mig??

• Pheebs

Halloj

Tänkte bidra med ett bidrag..

Då sambons dotter inte bor i Sverige, så kan hon tyvärr inte komma till bröllopet. När det stod klart, säger svärmor till hennes son: Men.. då MÅSTE ni ju klä er i bröllopskläderna när hon kommer hit senare i sommar, så hon får se er.

VARFÖR DÅ???

Jo, förmodligen för att när hon kommer till Sverige, dras den röda mattan fram o allt ska göras efter vad hon vill..

• BlivandeFruPettersson

Hmm, ingen kommentar alls när man berättar kändes också rätt...märkligt. En av mina kompisar har fortfarande, två månader efter vår förlovning öht inte reagerat på det. Hon var en av de första jag berättade för (samma dag som vi förlovade oss). Jaja...

• mysifer

svärmor frågade idag vad vi ska göra efter vi gift oss. "ska ni bara leva som vanligt utan att ändra nåt?"

vad skulle vi ändra på? vi har knaper ekonomi och har inte råd att resa direkt efteråt men tänkte ta det till våren istället. sen vet jag inte om hon tänkte att vi skulle köpa hus och skaffa barn direkt eller vad hon menade skulle ändras.

• Moirie

jag trodde jag skrivit ned alla dumma kommentarer jag råkat ut för men tack vare farmor kommer ny...

Kära farmor hade beklagat sig för min syster och sagt att min BM är ett nedköp eftersom mitt ex var snyggare. Sedan hade hon pratat i detalj om mitt ex och alla hans företräden.

Jag kanske ska ge farmor hans nummer eftersom de båda är singlar nu?

• Aleta

Bra idé!

Moirie skrev 2009-06-28 19:59:20 följande:
    Jag kanske ska ge farmor hans nummer eftersom de båda är singlar nu?
  • JustMeAndMyLove

"Ska ni berätta för folk att ni gift er sen då?"

(kompisen menar om vi ska berätta på jobbet etc. eftersom vi är gay)

omg vad jag skrattade, hehe

• källerudd
    BlivandeFruPettersson skrev 2009-06-28 12:37:57 följande:
    Hmm, ingen kommentar alls när man berättar kändes också rätt...märkligt. En av mina kompisar har fortfarande, två månader efter vår förlovning öht inte reagerat på det. Hon var en av de första jag berättade för (samma dag som vi förlovade oss). Jaja...
    Jag har samma prblem, två av de vänner som stod mig närmast har fortfarade inte gratulerat det är 11 månaders sen nu... Kan ju säga att allt runnit ut lite i sanden nu och att jag inte alls är sugen på att bjuda dessa två vänner på vårt bröllop..men men
  • 090208

Jamen, guuuud vad pinsamt att du gifter dig med en flicka!!

Onskar jag nastan ibland att jag gjort...

JustMeAndMyLove skrev 2009-06-29 15:20:04 följande:
    "Ska ni berätta för folk att ni gift er sen då?"(kompisen menar om vi ska berätta på jobbet etc. eftersom vi är gay)omg vad jag skrattade, hehe
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2