• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • Skogsälvan
    FiaoJonny skrev 2009-07-10 19:33:16 följande:
    Skogsälvan, om ni gifter er kyrkligt har det ganska så mycket med religion att göra...
    Nej, inte för mig. Jag vill gifta mig med mannen jag älskar, det kvittar för mig om vi gifter oss borgeligt eller kyrkligt. Huvudsaken är att vi blir gifta.
    Same shit, different name.
  • S a n d r u s

Jag och en kollega stod å snackade lite om bröllop, åsså säger hon efter ett tag: "jag och min sambo kommer nog inte att gifta oss, vi har inte nåt behov av att bevisa nåt för nån annan"
    Hmmm... inte alls därför vi gifter oss!! Försökte förklara det för henne men det gick inte in i hennes huvud... Otroligt irriterande.

• ElinDaniel

Hehe... Denna midsommar som var berättade vi för våra närmaste att vi ska gifta oss om ett år. Lite tidigt, men alla va samlade o vi tyckte d skulle passa. AHnn bara haspla ur det innan mamma blev orolig.... :)

Jag har föreställt mig att jag kanske skulle vilja ha en lite kortare klänning. Det första min käre mor sa, innan nåt annat va. Du har väl inte tänkt ha kort klänning... Ler*

• My dream

S a n d r u s skrev 2009-07-10 21:36:31 följande:

"jag och min sambo kommer nog inte att gifta oss, vi har inte nåt behov av att bevisa nåt för nån annan"
    Har fått exakt samma kommentar! Som att folk tror att man gifter sig för att glänsa sin kärlek!!!
  • S a n d r u s

My dream skrev 2009-07-11 10:50:19 följande:

S a n d r u s skrev 2009-07-10 21:36:31 följande:
    Har fått exakt samma kommentar! Som att folk tror att man gifter sig för att glänsa sin kärlek!!!
    Eller hur..! Väldigt irriterande. Har ingen lust att bjuda de som tror att det är så. Det skulle kännas så fel att ha nån där som har den inställningen, som ser ner på hela konceptet, som tror att allt dom ser bara e för show off.
  • wildalila

Det känns både skönt och tråkigt att höra att det finns en del som är/var i samma sits.

I samma veva som vi skulle gifta oss så skilde sig mina föräldrar. Min pappa träffade en nys trevlig tant som jag inte har något emot alls. Jag kan verkligen förstå mina föräldrars känslor och allt men ibland får man juh måla upp ett leende trots att man inte vill. Grejen var att när jag berättade för dem så sa min mamma direkt att jag inte fick bjuda pappas nya. Jag sa direkt då att det kommer jag inte göra då jag inte ens hade träffat henne då. Inget grattis eller gud vad kul!

( behöver lägga till att min mamma är inte helt frisk, har haft många problem med hennes raseriutbrott och skit under min uppväxt)

Men när man gifter sig förväntar man juh lite att man ska få ha lite mamma/ dotter tid eller liknande. Inget, absolut inget fick jag hjälp med. Efter mkt tårar så tillslut sa mamma att vi skulle åka och kolla på klänningar ihop. Självklart blev jag otroligt glad. Hela den dagen gick åt till att hon snackade en *JÄVLA* massa skit om min pappa. När jag provade en klänning sa hon direkt att den kan din pappa betala och hans nya. Hela dagen pågick detta snack.

Hoppas otroligt mkt i historian men så fort jag nämnde ngt om bröllopet för min mamma eller pappa bytte de samtalsämne. Det gör de fortfarande när jag bara pratar im bröllopet. Jätte trist.

Helgen innan bröllopet fick min mamma raseriutbrott på natten och ringde till min man( mitt i natten) var helt galen och skrek i telefonen. Tillslut tog jag över då jag inte ville utsätta min man för henne.
    Det samtalet pågick i ca; 20 min, hon skrek att jag skulle dra åt helvete och att hon inte alls ville komma på bröllopet och skulle hon göra det så var det för min äldsta brors skull( de har ej kontakt, ingen fattar varför hon skulle komma för hans skull) Samtalet slutade med att hon slog sönder alla tavlor hon hade på mig i samma vevva tog min telefon då jag har redan blivit så knäckt så jag skakar och tårar sprutar. Han la bara på telefonen.

Hon kom på bröllopet tillslut. Men hon pratade bara med mig två ggr under hela dagen/kvällen. ohhh jag blir arg på nytt när jag sitter och skriver detta känner jag.

Föräldrar kan vara bra men inte i mitt fall. NÅGON SOM VILL BYTA??

• wildalila

ojj vad lååååångt det blev! Soorrryyy.

• 090208

Fan vad jobbigt... Jaja, hon kom iaf. Synd att du inte kunde bjuda pappas nya, hade ju varit trevligt iaf. Kanske ingen big deal for dig, men det ar alltid skont nar sant funkar.

• Nordiskbrud

Men är det något att bli sur över??? Folk förlovar ju sig i tid och otid... Bara för att man förlovar sig så innebär det inte att man per automatik kommer att gifta sig inom 6 månader. Få som tänker på det viset så det kanske inte är konstigt att de inte frågat.

Samma sak med de som kanske inte aktivt ringer och grattar till bröllopet när de inte är bjudna. De kanske grattar när ni träffas???

källerudd skrev 2009-07-08 14:48:04 följande:
    Låter som vänner till mig oxå, för det håller vi hemligt tills inbjudan går ut, men när vi förlovade sa det inte ett ljud har fortfarande inte nämt det...men sen funderar jag ju allvarligt talat på om jag ska bjuda dem nu oxå... :s
  • CiaLovesAndreas

Kanske inte nån dum kommentar.
    Men idag berättade vi för våra föräldrar att vi planerar ett vinterbröllop.
    Enda reaktionen från svärmor var: hoppsan. Sen inget mer.
    Kanske ska tillägga att vi varit tillsammans i snart 4 år och har en dotter ihop. Så så konstigt tycker jag inte att det är att vi vill gifta oss

(Mina föräldrar blev jätteglada!)

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2