• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • Sesamy

Har oxå fått pikar om att borgerligt bröllop är tråkigt, inte riktigt på riktigt och i en ful lokal.

Lokalen i rådhuset här är iofs jättevacker och vi är inte så sugna på att hyckla med att gifta oss inför en gud vi inte tror på. Men, men... folk har sina åsikter.

Gifter mig på lördag och har kommit i stadiet...
    Passar det inte folk kan de ju låta bli att komma alternativt gå hem. =P

• 090208

Och hatar sånt här att man inte kan ha traditionellt vitt etc i Rådhuset, och måste ha vitt i kyrkan.

Angående min mer eller mindre religiösa faster så gifte hon sig borgerligt men fick en välsignelse efteråt. Nämligen så att hon och frugan av nån dum anledning inte får gifta sig som alla andra.

Min man sa ingenting om att han ville att vi ska bli välsignade, men vill han det nån gång så är det klart jag är på.

• Moirie

Aha, då förstår jag bättre. Uppfattade det som att fastern inte var religiös, inte själv ville gifta sig i kyrkan men i alla fall ville att ni skulle göra det.

090208 skrev 2009-07-08 12:56:55 följande:
    Angående min mer eller mindre religiösa faster så gifte hon sig borgerligt men fick en välsignelse efteråt. Nämligen så att hon och frugan av nån dum anledning inte får gifta sig som alla andra. Min man sa ingenting om att han ville att vi ska bli välsignade, men vill han det nån gång så är det klart jag är på.
  • källerudd
    Bustroll skrev 2009-07-08 11:20:07 följande:
    Låter som ngr av mina vänner, har inte hört ett knyst trotts att deras inbjudan varit ute sen över en månad. Och det är gamla barndomskompisar...inte ens ett "vad roligt" kom det
    Låter som vänner till mig oxå, för det håller vi hemligt tills inbjudan går ut, men när vi förlovade sa det inte ett ljud har fortfarande inte nämt det...men sen funderar jag ju allvarligt talat på om jag ska bjuda dem nu oxå... :s
  • lajnd

Har från ett syskon fått denna kommentaren angående vår önskelista här på BT: "Ni har ju bara önskat er billiga grejer!"

Ja, vi har lite olika smak/stil (och åsikter om vad saker ska kosta), men tog faktiskt rätt så illa upp eftersom jag inte tycker att hon visar någon respekt för att vi inte vill ha allt som hon själv skulle vilja ha.

• Ellabay
    källerudd skrev 2009-07-08 14:48:04 följande:
    Låter som vänner till mig oxå, för det håller vi hemligt tills inbjudan går ut, men när vi förlovade sa det inte ett ljud har fortfarande inte nämt det...men sen funderar jag ju allvarligt talat på om jag ska bjuda dem nu oxå... :s
    Jag har också några vänner som jag inte hört ett knyst från. Jag VET att dom vet att vi ska gifta oss för dom har nämligen frågat en av mina kompisar (som är bjuden) om vilka som är bjudna. jag känner personligen inte att jag vill ha dom på mitt bröllop då vi inte umgås speciellt mkt längre och när vi väl träffas känns det så spänt. Så jag gråter inga tårar att dom inte grattat men sen kan dom inte förvänta sig att få komma.
    Men dom grattade inte speciellt mkt heller när vi förlovade oss.
    " jaha va kul, men tjejer vart ska vi gå ut nånstans ikväll" lät det när jag sa att vi skulle förlova oss. Haha.
  • Skogsälvan

Min M2B lyckades faktiskt fälla en rätt dum kommentar här om dagen. Påminde honom i en diskussion om ett annat ämne att jag är väldigt anti mot religioner. Han säger då:

- "Men vad är det så för mening att vi gifter oss?"

Öhhh...vad har det med religion att göra? Pucko!!

• FiaoJonny

Skogsälvan, om ni gifter er kyrkligt har det ganska så mycket med religion att göra...

• gotlandsulrika

Vi träffar inte svärmor så väldigt ofta och hon frågar egentligen ingenting om vårt bröllop fast d bara är en månad kvar. Hur som helst sa hon någonting om att nu hade vi väl i alla fall sparat ihop och klart till bröllopet, när min sambo sa något om att det var kärft den här månaden också. Hon skulle dö om vi berättade hur mycket det går på!

• Vita Rosen

Jag har två kommentaren dom min mor slängt ut sig.

1. vi har köpt vin och öl i massor för att det inte får ta slut helt enkelt. Det som blir över går ju alltid åt tiden efter bröllopet.
    så till min mor.....

Mor:Men ska dem dricka allt det där?
    Nej, svara jag, men det får inte ta slut.
    Mor: Men det får ju inte bli ett fylleslag....

Vad tror hon, ska vi bjuda ett tag för att sedan säga: Nej tyvärr nu har ni druckit nog, nu blir det vatten.

Vi har faktiskt bara bjudit vuxna människor och jag tror att alla tar ansvar för sig själva och sitt drickande.

2.
    Jag har ett smeknamn som mer blivit mitt tilltalsnamn.
    Jag ska fixa nytt pass, och min mamma ringer:

Mor: Du måste komma ihåg att skriva ditt riktiga namn i passet.

Jo, kära mamma, de finns nog regler för sånt. Jag vet väl vad jag är döpt till.... suck, omyndigförklarad åter igen.

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2