• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • JustMeAndMyLove

Haha, ja men vist är det :P

090208 skrev 2009-06-29 17:50:06 följande:
    Jamen, guuuud vad pinsamt att du gifter dig med en flicka!!Onskar jag nastan ibland att jag gjort...
  • strawberryicecream

Följande är sagt av min kära svärmor:

- Neeej! Den (festlokalen) ligger ju så långt ifrån oss, hur ska vi ta oss hem? (taxi skulle väl kosta ett par hundralappar och hon är i princip miljonär)

- VITA ROSOR? jaha...ja, men sommarblomster är ju fint, det kan du ju ha istället.

- Ska inte (vår dotter) vara med i brudföljet??? GUD så ledsen hon kommer bli! (Dottern är två år gammal och det sista hon vill är att sitta stilla framme vid ett altare)

- Har ni bjudit 80 pers? Men HUR har ni fått tag i 80 personer? Så många känner inte ni! (jag kan tala om att då hade vi fått sålla en hel del så jo, tack, vi har många vänner).

- Passar klänningen eller kommer du att få hålla in magen hela dagen?

Och följande har sagts av min mamma:

- Tal? Kommer inte på frågan! ALDRIG i livet! (tilläggas kan att jag inte har någon kontakt med pappa och således INGEN förälder som håller tal på mitt bröllop eftersom hon vägrar. Hon är jätteduktig på att prata, talar ofta inför folk på jobbet etc).

Det jag tror att människor glömmer när det handlar om bröllop är att dagen är tillägnad TVÅ personer, det vill säga brudparet och ENDAST dem. Ens ego får man lägga åt sidan, pinsamt att så många inte klarar det. Inte ens för en dag...

• mo chuisle mo chroí

Hans pappa sa till mig skämtsamt innan jag skulle in i kyrkan för att jag sa att jag var nervös
    "det är lugnt du är ju van nu"
    Jag har varit gift en gång tidigare så jag förtjänade väl den.. men so has he!

• Jessie Gustav

Min svågers reaktion när vi berättade att vi skulle gifta oss var "varför gifta sig??Det är ju så mycket känslor i ett äktenskap" Hmmm jag bara undrar vad är det i ett sambo förhållande då??Inga känslor alls??

Kompisen frågade om det var med Gustav (min make) jag skulle gifta mig...Ehhh nej jag hittade en kille på stan.haha

En annan kompis sa att jag skulle lägga undan pengar och skriva upp vilka möbler som var mina så jag hade mitt på det torra NÄR det blev skillsmässa...Man undrar ju vad folk tänker med ibland.

• Kallemero79

Kompisen frågade om det var med Gustav (min make) jag skulle gifta mig...Ehhh nej jag hittade en kille på stan.haha

Hahahaha!!!! Det var det roligaste jag hört! Vad fasen tror folk!!?

• JustMeAndMyLove

Tur du valde en killa pås tan så du slipper det där med känslor i ditt äktenskap :P

Herre gud, tänker folk innan de talar? hahaha

Jessie Gustav skrev 2009-07-05 16:56:52 följande:

Min svågers reaktion när vi berättade att vi skulle gifta oss var "varför gifta sig??Det är ju så mycket känslor i ett äktenskap" Hmmm jag bara undrar vad är det i ett sambo förhållande då??Inga känslor alls??Kompisen frågade om det var med Gustav (min make) jag skulle gifta mig...Ehhh nej jag hittade en kille på stan.hahaEn annan kompis sa att jag skulle lägga undan pengar och skriva upp vilka möbler som var mina så jag hade mitt på det torra NÄR det blev skillsmässa...Man undrar ju vad folk tänker med ibland.
  • Ellie Lo

Detta handlade inte om mitt bröllop men en arbetskamrat till mig gifte sig förra året efter 19 år och två barn tillsammans. Då säger en annan arbetskamrat:

"Det är ju bra att ni är gifta för då får du ärva honom"

Person1: "Jag vill inte ärva, jag vill ha honom kvar! Jag struntar i pengarna, de kan nån annan ta, bara jag får ha honom kvar."

Person2: "Vi får väl se hur du känner om några år...."

?????

• ario

dummaste måste vara när jag bjöd in min vän på bröllopet

" men kan ni inte ändra datum? den dagen vill jag hellre gå på madonnakonsert"

fan va sur man blir!

• Ashley

Jag har hört från flera håll när jag berättat att vi ska gifta oss snart:
    "jaha, ni ska gifta er, vad roligt, då ska ni ha barn snart förstås"
    Jag: "Nej inte än, det är inget vi planerar för i dagsläget" Dom: "Varför ska ni då gifta er?"

• Boomtown

Min mor sa: Ni vet väl att det inte blir annorlunda efter ni gift er? jo tack, jag vet att jag inte är huvudpersonen i Askungen.

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2