Nordiskbrud skrev 2009-07-11 19:22:07 följande:
Men är det något att bli sur över??? Folk förlovar ju sig i tid och otid... Bara för att man förlovar sig så innebär det inte att man per automatik kommer att gifta sig inom 6 månader. Få som tänker på det viset så det kanske inte är konstigt att de inte frågat.Samma sak med de som kanske inte aktivt ringer och grattar till bröllopet när de inte är bjudna. De kanske grattar när ni träffas???
Jag tror du missförstod mig lite...Vi kommer att gifta oss på vår två åriga förlovningsdag så om ca ett år...det har vi ännu inte sagt till någon mer än våra föräldrar. Hemligt tills inbjudningarna går ut i början på nästa år...
Men som jag skrev så förlovade vi oss förra sommaren, (min m2b friade en härlig sommarkväll) och det är detta som mina vänner inte nämt med ett ord. Och ja vi har träffats efter det...Om jag har en vän som förlovat sig så grattar jag dem naturligtvis. Men som sagt de har inte ens nämt det.
Och under det senaste året har våran kontakt blivit mer och mer sporadisk, därför känns det inte lika viktigt att bjuda dem till vårat bröllop...Då vi dessutom måste "gallra" ganska hårt bland våra nära...