• passionsblomman

Gå och lämna blod!

Nu larmar de igen om blodbrist på sjukhusen!
    Nu på nyheterna berättas det att Akademiska i Uppsala idag fått ställa in ALLA planerade operationer idag och imorgon för att blodlagret är slut och de måste klara akutfallen.

Det är mycket ovanligt (läkaren sa att han varit med om det 1 gång på 20 år)

Kan du lämna blod?

GÖR det då! Det behövs och man vet aldrig när det är man själv som behöver det-eller någon annan man bryr sig om!

En liten uppmaning såhär mitt bland alla bröllopsplaner!

• Svar på tråden Gå och lämna blod!
  • brud080808
    passionsblomman skrev 2009-05-27 09:33:05 följande:
    Men ÅÅÅ vad bra gjort av dig! hejja! Hoppa s de visar sig sådär jätteproffsigt duktiga nu särskilt för dig!
    Tack! Ja usch, jag känner mig lite nervös! Men det skadar ju inte att ge det ett försök! Får se när jag blir kontaktad!
  • passionsblomman

Du kommer att fixa det galant och då kommer du att känna dig så STOLT och det ska du!

Ta ut lite sån känsla redan nu iförskott!

brud080808 skrev 2009-05-27 09:36:34 följande:
    Tack! Ja usch, jag känner mig lite nervös! Men det skadar ju inte att ge det ett försök! Får se när jag blir kontaktad!
  • brud080808
    passionsblomman skrev 2009-05-27 09:38:20 följande:
    Du kommer att fixa det galant och då kommer du att känna dig så STOLT och det ska du!Ta ut lite sån känsla redan nu iförskott!
    Ler Tack, jag sträckar lite extra på mig och hoppas att mitt blod kommer att komma till användning för någon som behöver!
  • MV85
    brud080808 skrev 2009-05-27 09:29:45 följande:
    Nu har jag registrerat mig, trots att jag är spruträdd och brukar vara "svår att sticka".
    Way to go! Om ändå fler kunde tänka så!
  • December 2009

Duktiga ni är! Jag får inte lämna annars hade jag gjort det med.. Jag är nämligen en av dem som har dåligt blod och ibland behöver blod så jag bugar för er!

• SaraPayam

Är det nån som vet om detta gäller hela landet eller är det bara i Stockholms området??
    Jag är blodgivare, men pga medicinering får jag inte ge just nu, men har precis slutat ta medicinen, så ska ta å ringa dem imon för å se om jag kan börja ge blod igen...

• passionsblomman

Det är visst dåligt över hela landet, och det var helt tomt i Uppsala nu.
    Jag tor att de skulle hjälpas åt över landet om det fanns att hämta ngnstans, så jag tror verkligen alla behövs överallt.

• Imma

Jag får inte lämna förrän nästa vecka, pga twinrixvaccineringen som jag gjorde i måndags. Himla elände när jag äntligen får lämna igen efter björkpollensäsongen och blodet verkligen behövs!

• Vanya

är blodgivare jag med men lämnade för inte så länge sen. För mig är det terapi mot nålskräcken (plus att jag gör en god gärning vilket aldrig är fel) uppmanar alla i min närhet att åtminstone prova.

Svar på tråden Gå och lämna blod!