• passionsblomman

Gå och lämna blod!

Nu larmar de igen om blodbrist på sjukhusen!
    Nu på nyheterna berättas det att Akademiska i Uppsala idag fått ställa in ALLA planerade operationer idag och imorgon för att blodlagret är slut och de måste klara akutfallen.

Det är mycket ovanligt (läkaren sa att han varit med om det 1 gång på 20 år)

Kan du lämna blod?

GÖR det då! Det behövs och man vet aldrig när det är man själv som behöver det-eller någon annan man bryr sig om!

En liten uppmaning såhär mitt bland alla bröllopsplaner!

• Svar på tråden Gå och lämna blod!
  • shakynose
    Sonja68 skrev 2009-05-27 00:18:24 följande:
    TACK, shakynose!
    no prob
  • didis

Nu har jag anmält mig som potentiell blodgivare via geblod.nu!

Få se hur länge det dröjer innan jag blir kallad för provtagning.

• Imma

För mig är det självklart att lämna blod. Även ur ett rent själviskt perspektiv. Tre gånger om året (ja, jag är kvinna) får jag ett kvitto på att mina värden är bra och att jag är frisk. Dessutom har jag skyhögt hb-värde och då är det bra att "tömma" då och då. Dessutom räknar jag kallt med att få någon annans blod om det en dag skulle behövas och då är det bara att kavla upp ärmarna (om man kan såklart).

• Ninnnis

Jag är också blodgivare. Jag har fina värden, fina blodkärl och är inte rädd för sprutor, därför känns det självklart för mig att lämna blod.

• passionsblomman

Kanon!
    didis skrev 2009-05-27 08:50:47 följande:
    Nu har jag anmält mig som potentiell blodgivare via geblod.nu!Få se hur länge det dröjer innan jag blir kallad för provtagning.
  • brud080808

Nu har jag registrerat mig, trots att jag är spruträdd och brukar vara "svår att sticka".

• Fenixx

ja jag registrerade om mig och sambon igår, så får se när vi kallas. igen.

• passionsblomman
    brud080808 skrev 2009-05-27 09:29:45 följande:
    Nu har jag registrerat mig, trots att jag är spruträdd och brukar vara "svår att sticka".
    Men ÅÅÅ vad bra gjort av dig! hejja! Hoppa s de visar sig sådär jätteproffsigt duktiga nu särskilt för dig!
  • Miss Biii

GUD SÅ BRA TRÅD!!! Jag uppmanar alltid alla i min närhet att lämna blod. Själv får jag inte lämna, vilket är såå trist!! Men det finns ingen som helst anledning för människor att gå o lämna (de som får alltså)

Det finns länder, vet att Finland var ett av dem, säljer blod för de har för mkt. Vi måste köpa in blod!! Fruktansvärt ju! Nu får alla svenskar ta sitt ansvar

Man får ju en liten present oxå

Svar på tråden Gå och lämna blod!