• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • xmarsan

det är allt från att slutligt få ok på ingångs, utgångsmarsch oc psalmer, till att träffa prästen, till att pyssla klart festprogram, vigselprogram, rispåsar och bordsplaceringslappar, till att ordna mat till barnvakt och dotter, kuvert med pengar och tack för hjälpen till de som ska ha betalt på dagen, provsminking och håruppsättning, sista check med floristen osv.

• Miss Moneypenny

Jag har ungefär samma saker kvar + bordsplacering, placeringskort, fixa med båttransport till vigseln, inköp av mat och dryck (den värsta "att göra-grejen" av dem!!!)

xmarsan skrev 2009-05-15 09:01:51 följande:
    det är allt från att slutligt få ok på ingångs, utgångsmarsch oc psalmer, till att träffa prästen, till att pyssla klart festprogram, vigselprogram, rispåsar och bordsplaceringslappar, till att ordna mat till barnvakt och dotter, kuvert med pengar och tack för hjälpen till de som ska ha betalt på dagen, provsminking och håruppsättning, sista check med floristen osv.
  • xmarsan

Jag är så glad för att jag slipper tänka på mat och dryck och dukning på bröllopsdagen. Jag vet att jag inte skulle kunna slappna av då. Är så imponerad av er som har allt det att fundera på också.
    Vi nöjer oss med att packa ner hela vårt hem samtidigt - eftesom vi flyttar en månad efter bröllopet

Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:04:47 följande:

Jag har ungefär samma saker kvar + bordsplacering, placeringskort, fixa med båttransport till vigseln, inköp av mat och dryck (den värsta "att göra-grejen" av dem!!!)
  • lecaroline

Då är det bara 8 dagar kvar..

Jag har inte allt under kontroll men nästan.
    Den där listan med 60 punkter känner jag igen och fler blir det samtidigt som man stryker

Har lite panik för vi har inte valt inoch ut march..
    Några förslag??

• Miss Moneypenny

Ja, det är ju på gott och ont det där med maten. Det är lite jobbigt att ha den huvudvärken också och ytterligare ett orosmoment. Samtidigt så är det jättekul att det är vi själva som designat och skapat menyn och valt alla vinerna till. Vi har hållt på i månader och smakat och lagat och provat och är ju väldigt mat- och vinintresserade så det känns verkligen personligt och roligt.

Men som sagt, vilket jobb det är! Och planeringen av handlandet och förvaring i kylskåp och sånt är inte helt lätt..

xmarsan skrev 2009-05-15 09:07:52 följande:
    Jag är så glad för att jag slipper tänka på mat och dryck och dukning på bröllopsdagen. Jag vet att jag inte skulle kunna slappna av då. Är så imponerad av er som har allt det att fundera på också. Vi nöjer oss med att packa ner hela vårt hem samtidigt - eftesom vi flyttar en månad efter bröllopet Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:04:47 följande:
  • MulleNuh

ahaa ok!

Hmm vi har kvar:

Kolla hotellet där vi ska fotas.
    Köpa alkohol
    Skriva ut fest och vigselprogram.
    Köpa skor och skjorta till Mike.
    Sätta ihop musik till middag/fest.

• Miss Moneypenny

Aha, ska ni också köpa alkohol själva? Hur gör ni, åker ni runt till olika systembolag eller kan man liksom beställa allt till en butik? Vi har kollat lagersaldon och det är alltid nåt som saknas i den ena eller andra butiken. Det är bara typ regeringsgatan som har allt men där är det ju lite knepigt att parkera..

MulleNuh skrev 2009-05-15 09:21:21 följande:
    ahaa ok! Hmm vi har kvar:Kolla hotellet där vi ska fotas.Köpa alkoholSkriva ut fest och vigselprogram.Köpa skor och skjorta till Mike.Sätta ihop musik till middag/fest.
  • MulleNuh

Hmm vi har inte riktigt bestämt. Men jag tror micke åker nån dagstur till åland och kanske köper det lite dyrare som typ likörer och sånt. Han får ta med sig några så dom kan köpa mer. Sen köper vi öl och det andra på bolaget..

Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:23:25 följande:

Aha, ska ni också köpa alkohol själva? Hur gör ni, åker ni runt till olika systembolag eller kan man liksom beställa allt till en butik? Vi har kollat lagersaldon och det är alltid nåt som saknas i den ena eller andra butiken. Det är bara typ regeringsgatan som har allt men där är det ju lite knepigt att parkera..
  • Miss Moneypenny

Låter vettigt!

Jag åker ju till Holland nästa vecka, kanske ska jag passa på att köpa lite vodka och whisky och sånt. Men man tjänar inte så mycket på det nuförtiden väl? Inte om man åker till ett annat EU-land kanske?

• lecaroline

Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:30:23 följande:

Låter vettigt!Jag åker ju till Holland nästa vecka, kanske ska jag passa på att köpa lite vodka och whisky och sånt. Men man tjänar inte så mycket på det nuförtiden väl? Inte om man åker till ett annat EU-land kanske?
    Jo lite billigare är det.. Men inte på flyget!!
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!