• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • xmarsan

vi har inte heller bestämt men jag lutar lite åt canon in d av pachelbel som ingångsmarsch. Utgång har vi inte bestämt ännu. Men du kan ju alltid lyssna på www.kyrkomusik.nu

lecaroline skrev 2009-05-15 09:16:48 följande:
    Då är det bara 8 dagar kvar.. Jag har inte allt under kontroll men nästan.Den där listan med 60 punkter känner jag igen och fler blir det samtidigt som man stryker Har lite panik för vi har inte valt inoch ut march.. Några förslag??
  • MulleNuh

På båten är det himla billigt.. Och resan kostar inte mer än 100:- kanske..

Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:30:23 följande:

Låter vettigt!Jag åker ju till Holland nästa vecka, kanske ska jag passa på att köpa lite vodka och whisky och sånt. Men man tjänar inte så mycket på det nuförtiden väl? Inte om man åker till ett annat EU-land kanske?
  • Miss Moneypenny

Hmm, bra förslag. Det kanske man skulle göra. Risken finns ju förstås att det blir dyrare för att man festar och äter och sånt också. Och shoppar smink och smycken i taxfreen fastän man inte borde :)

MulleNuh skrev 2009-05-15 09:38:22 följande:
    På båten är det himla billigt.. Och resan kostar inte mer än 100:- kanske..Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:30:23 följande:
  • MulleNuh

haha.. Men dom åker bara över dagen.. Kommer ju hem på eftermiddagen.. Så nån fest och mat blir det inte här iaf..

Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:41:40 följande:

Hmm, bra förslag. Det kanske man skulle göra. Risken finns ju förstås att det blir dyrare för att man festar och äter och sånt också. Och shoppar smink och smycken i taxfreen fastän man inte borde :)
  • Miss Moneypenny

Jaha, kan man göra så? 18-timmarskryssning typ då eller?

Vilket företag är det som har såna kryssningar? Vikingline?

Tror ni man tjänar pengar på vinet också? Det är framför allt där vi lagt "krutet"?

MulleNuh skrev 2009-05-15 09:43:07 följande:
    haha.. Men dom åker bara över dagen.. Kommer ju hem på eftermiddagen.. Så nån fest och mat blir det inte här iaf.. Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:41:40 följande:
  • MulleNuh

Det är från Kappelskär den går tror jag.. Ska kolla upp vilka det är.. Hold on.

Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:46:16 följande:

Jaha, kan man göra så? 18-timmarskryssning typ då eller? Vilket företag är det som har såna kryssningar? Vikingline?Tror ni man tjänar pengar på vinet också? Det är framför allt där vi lagt "krutet"?
  • MulleNuh

Det är Eckerölinjen. Den går från Grisslehamn. Tar bara 3 timmar att åka fram o tillbaka!

• Miss Moneypenny

Det låter ju suveränt! Och man kan handla taxfree ombord alltså? Eller kliver man av nånstans och handlar?

MulleNuh skrev 2009-05-15 10:19:01 följande:
    Det är Eckerölinjen. Den går från Grisslehamn. Tar bara 3 timmar att åka fram o tillbaka!
  • MulleNuh

Grejen är så här.. Dom har en vanlig taxfree, men man måste vara borta i 1 dygn för att få handla. Eller man får handla hur mycket man vill, men för att det ska vara "lagligt" att ta med i land så måste man vara borta i 1 dygn.

Min morbror bor där ute i Norrtälje och han åker MINST 1 gång/månad och har gjort i ca 10 år. EN gång har han sett en tull där..
    Hmmm...

Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 10:47:52 följande:

Det låter ju suveränt! Och man kan handla taxfree ombord alltså? Eller kliver man av nånstans och handlar?
  • zeddy
    MulleNuh skrev 2009-05-15 08:57:11 följande:
    Jaa allt löser sig.. Den är ju färdig i datan och så.. Måste bara göra en testutskrivning.Sen har vi ju tänkt att göra en lite "show" ist för bröllopsvalsen. Får se om vi hinner...Ja en checklista måste jag göra. Vi måste ju in till hotellet och kolla vart vi ska fotas... Ska ringa dom idag o lyssna lite..
    Vi hade funderingar på att ha en "show" istället för valsen, men vi kände att vi inte hinner det och så är min blivande ganska blyg.. Känns lite taskigt att "tvinga" honom till det..
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!