Vi som har 1-2 månader kvar!!
Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!
Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!
Är ni nervösa nu???
Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!
Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!
Är ni nervösa nu???
vi har inte heller bestämt men jag lutar lite åt canon in d av pachelbel som ingångsmarsch. Utgång har vi inte bestämt ännu. Men du kan ju alltid lyssna på www.kyrkomusik.nu
På båten är det himla billigt.. Och resan kostar inte mer än 100:- kanske..
Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:30:23 följande:
Hmm, bra förslag. Det kanske man skulle göra. Risken finns ju förstås att det blir dyrare för att man festar och äter och sånt också. Och shoppar smink och smycken i taxfreen fastän man inte borde :)
haha.. Men dom åker bara över dagen.. Kommer ju hem på eftermiddagen.. Så nån fest och mat blir det inte här iaf..
Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:41:40 följande:
Jaha, kan man göra så? 18-timmarskryssning typ då eller?
Vilket företag är det som har såna kryssningar? Vikingline?
Tror ni man tjänar pengar på vinet också? Det är framför allt där vi lagt "krutet"?
Det är från Kappelskär den går tror jag.. Ska kolla upp vilka det är.. Hold on.
Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 09:46:16 följande:
Det är Eckerölinjen. Den går från Grisslehamn. Tar bara 3 timmar att åka fram o tillbaka!
Det låter ju suveränt! Och man kan handla taxfree ombord alltså? Eller kliver man av nånstans och handlar?
Grejen är så här.. Dom har en vanlig taxfree, men man måste vara borta i 1 dygn för att få handla. Eller man får handla hur mycket man vill, men för att det ska vara "lagligt" att ta med i land så måste man vara borta i 1 dygn.
Min morbror bor där ute i Norrtälje och han åker MINST 1 gång/månad och har gjort i ca 10 år. EN gång har han sett en tull där..
Hmmm...
Miss Moneypenny skrev 2009-05-15 10:47:52 följande: