• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • Pingst09

Åh, jag är lite smått irriterad på vår solist. Han har vetat om vad vi vill ha för låtar i typ en månad nu och förra veckan kom ett mail där han ville att vi skulle byta ut den ena för han fixde inte att göra den. Nu verkan han inte acceptera nån av de låtar vi gett som förslag... Han hintar hela tiden om I´m yours som jag vet att han kan utan och innan och har spelat på alla framträdanden han gjort. Vill inte ha den. Och definitivt inte betala 500:- för EN låt som jag vet han inte ens behöver lägga ner tid att träna på!!

• zeddy
    lecaroline skrev 2009-05-18 16:21:51 följande:
    5 dagar kvar :-O
    NERVÖST!!! Shit, tänk vad nervös jag kommer att vara när det är 5 dagar kvar!
  • zeddy
    Pingst09 skrev 2009-05-18 16:22:13 följande:
    Åh, jag är lite smått irriterad på vår solist. Han har vetat om vad vi vill ha för låtar i typ en månad nu och förra veckan kom ett mail där han ville att vi skulle byta ut den ena för han fixde inte att göra den. Nu verkan han inte acceptera nån av de låtar vi gett som förslag... Han hintar hela tiden om I´m yours som jag vet att han kan utan och innan och har spelat på alla framträdanden han gjort. Vill inte ha den. Och definitivt inte betala 500:- för EN låt som jag vet han inte ens behöver lägga ner tid att träna på!!
    Va trist, men han måste ju förstå att ni inte vill ha just den låten. Sen kan jag förstå om han inte kan alla låtar lixom, det är lite knepigt att hitta sin egna stil och spela det med självförtroende. Är detta någon ni känner? Annars bör han ju vara väldigt tillmötesgående och kanske komma med andra förslag än en och samma låt hela tiden?
  • MulleNuh

oh hej hopp.. Börjat jobba idag! Första dagen på 1,5 år.. Helt slut i skallen!!

• Red Scarlet
    Pingst09 skrev 2009-05-18 16:22:13 följande:
    Men vad irriterande.. vad är det för låt som han har så svårt att göra då? Jag skulle bli jättebesviken.. våra vigselprogram är redan klara med låtarna inskrivna och de låtar vi har valt betyder jättejättemycket för oss, så hellre att solisten klantar sig lite när hon sjunger/kompet spelar fel än att vi inte får dem alls. Man kan ju inte bara ta vilken låt som helst och ersätta...det låter lite som att er solist är lite lat.. eller har prestationsångest. Tråkigt iaf
  • Red Scarlet

Åh jag har lite snålfunderingar gällande min secret box-fotografering. Den kostar typ 2500:- bara för korten, men fick reda på nu att om jag ska få dem monterade i lagom stort format i hennes fina svarta album (albumet ligger i en svart låda också) så kostade det typ 650:- extra. Helt plötsligt börjar jag bli småsnål här och funderar..men är ju såklart mindre pill om fotografen fixar det åt mig. Hmm...Skulle ni betala det eller skulle ni betala enbart för korten och köpa ett billigare album och sätta i?

• MulleNuh

Nu har jag äntligen gjort klar festprogrammen. Tycker dom blev riktigt bra!!

Jahapp då ska jag ge mig på vigselprogrammen...

• Pingst09

Nja, känner och känner. På en sån här ort känner alla alla till viss del. Sedan är han kusin till min bästa vän också... Visst förstår jag att han inte kan alla låtar, men då skulle han inte ha sagt från början att vi fick välja låtar utan att han ens gav några förslag ur sin repotoar... Vi ska träffa honom nu i veckan men jag vet att det kommer att sluta med att vi accepterar hans förslag för jag fixar inte att säga emot...

zeddy skrev 2009-05-18 16:34:03 följande:
    Va trist, men han måste ju förstå att ni inte vill ha just den låten. Sen kan jag förstå om han inte kan alla låtar lixom, det är lite knepigt att hitta sin egna stil och spela det med självförtroende. Är detta någon ni känner? Annars bör han ju vara väldigt tillmötesgående och kanske komma med andra förslag än en och samma låt hela tiden?
  • Pingst09

Låter är "Du behöver aldrig mer vara rädd" med Lasse Lindh... Jag hoppas att han sjunger den på genomgången ändå så att vi får avgöra huruvida han klarar den eller inte. Vill så gärna ha den....
    Red Scarlet skrev 2009-05-18 17:58:12 följande:

Men vad irriterande.. vad är det för låt som han har så svårt att göra då? Jag skulle bli jättebesviken.. våra vigselprogram är redan klara med låtarna inskrivna och de låtar vi har valt betyder jättejättemycket för oss, så hellre att solisten klantar sig lite när hon sjunger/kompet spelar fel än att vi inte får dem alls. Man kan ju inte bara ta vilken låt som helst och ersätta...det låter lite som att er solist är lite lat.. eller har prestationsångest. Tråkigt iaf
  • Miss Moneypenny

Jag blev bortrövad igår igen av tjejerna på jobbet! Nu är jag rätt slut...möhippa i lördags och söndags och så hade jag tänkt ta det lugnt igår och då blir man kidnappad igen. Ikväll ska jag hem och vila hoppas jag :)

Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!