• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • nni

Tur det e roligt med planering, även jag e småstressad typ hela tiden. E för att det närmar sig väl också!

• zeddy
    nni skrev 2009-05-20 12:04:32 följande:
    Om inte så snurrar tankarna, hehe.
    Det enda (nästan) jag kan tänka på just nu är bröllopet... Men det kanske inte är så konstigt!! 24 dgr kvar...
  • HavsVigsel

I lördags satt jag och avnjöt ett glas vin på en ute servering i Kungsbacka. När vi körde in i stan såg jag en brud komma ut ur en bil i full utstyrsel. Tänkte inte mer på det tills jag insåg att det måste varit EmmA09 jag såg!!
    Sedan smyg lyssnade jag på bordsgrannarna. Tydligen hade vigselförrättaren inte hafte en nyckel till stadshuset!!
    Men eftersom vädret var så fint fick dom vigas i parken tvärs över gatan i stället.
    TUR att dom hade tur med vädret. Vilken miss. Undra hur vigselförrättaren hade tänkt lösa det om det hade regnat?

• lecaroline
    HavsVigsel skrev 2009-05-20 14:43:21 följande:
    I lördags satt jag och avnjöt ett glas vin på en ute servering i Kungsbacka. När vi körde in i stan såg jag en brud komma ut ur en bil i full utstyrsel. Tänkte inte mer på det tills jag insåg att det måste varit EmmA09 jag såg!!Sedan smyg lyssnade jag på bordsgrannarna. Tydligen hade vigselförrättaren inte hafte en nyckel till stadshuset!!Men eftersom vädret var så fint fick dom vigas i parken tvärs över gatan i stället. TUR att dom hade tur med vädret. Vilken miss. Undra hur vigselförrättaren hade tänkt lösa det om det hade regnat?
    :-O Det är ju sånt man har mardrömmar om ju!!!

Men vad roligt om det nu är henne du såg!!
  • älskarlivet

Jag skickade ett sms imorse, kusinen har nog inte mobilen på för jag har inte fått någon leveransrapport.

Jag skrev i alla fall att vi måste veta idag, för sen ska vi beställa maten.
    Hör de av sig nu i helgen så är det försent och det kommer vi säga till dem också..

nni skrev 2009-05-20 11:35:28 följande:
    Vi har en person som inte har osa:t. Hon har enligt sig själv sina anledningar. Vi kan vänta med svar lite till även det e irriterande. Men OM ni måste veta nu så hör av er till dom som inte har osa:t. Det ska vara pinsamt för dom.Eller så räkna inte med dom, men eftersom du verkar lite kluven så ring!zeddy; vad kul!! Idag har jag beställt dekorations saker från Calligrafen, mycket nödvändigt. Varje dag har man ngt känns det som. På fredag ska vi köpa festhäftegrejer.Festhäftet håller på att göras, snart ska vi träffa prästen och sedan även göra vigselhäfte.Tanken e att vi ska va klara med det mesta några v innan bröllopet.Åh höll på att glömma... Beställt tårta, så ljuvlig! Inte så klassisk utan på olika plattformar. Den ska vara med choklad, jordgubbsmousse o grädde. Samt dekoreras med chokladplattor på sidorna, med jordgubbar på o marsipanrosor. Mums.
  • Red Scarlet
    Jen75 skrev 2009-05-20 09:33:04 följande:
    Ska ni ge varandra morgongåva morgonen efter bröllopet?Jag har istort bestämt vad jag ska göra/köpa och så i går så säger min blivande när de kom på tal att jag tycker vi skiter i det! JAg blev jättebesviken framför allt för att jag älskar paket och överraskningar. Vet inte vad jag ska göra om jag ska acceptera att han inte vill eller stå på mig att jag vill....
    Aww men vad tråkigt.. jag tycker att du kan berätta för honom att du tycker att det är en fin grej som ni kan se tillbaka på och även kanske berätta VARFÖR du tycker att det är viktigt.
    Nu hade jag tänkt att ge en morgongåva även om min fästman inte ger mig någon, det hade varit helt ok för mig.. men han har tydligen bestämt sig för att köpa något litet ändå. Kul men inte alls nödvändigt, det är ju att GE som är roligast!

Men jag förstår absolut vad du menar och det är ju trist att han tänker så. För mig påminner grejen med morgongåva lite om 'alla hjärtans dag' också, det är jättekul att få något på den dagen men det är ju egentligen ok även om man inte får det. Det jobbiga med det är bara att ALLA ska fråga en vad han gjorde och vad man fick, och att då behöva säga "nä jag fick inget" och se dem stå där och säga "åh..men...okej..vad trist" även om jag försöker förklara att det är lugnt är väldigt irriterande! Och när det då gäller en morgongåva kommer man säkert att få svara på frågan om vad man fick i 50år framöver..uuuh! Så det har jag förklarat förut för min fästman, att vill han vara den "perfekta killen" inför mina vänner och nära och kära så ger han mig något/gör något för mig(vadsomhelst!) när man 'ska' ge sin flickvän något - det tjänar han mest på själv
  • MulleNuh

Jahapp.. Nästan bara 3 veckor kvar nu. Och jag har inte hunnit ägna en tanke åt bröllopet.. Har nyss börjat jobba.. Oj.. Men nu är jag ledig tors, fred. Då borde jag iaf få ordning på festhäftena...

• Pingst09

Var till kyrkan ikväll och gick igenom med musikern och solisten. Det verkar nog lösa sig ändå. Han som spelar var på vår sida och sa till solisten "Det är klart det här ska gå bra, eller hur?" Jag hoppas innerligt att det gör det. Han (solisten)tyckte att han som sjunger orginalet har så knepig röst... Men sa jag, det är ju inte rösten vi vill åt utan texten och melodin. Sa att han fick göra den 'till sin'...

• zeddy

Skönt att det ser ut att lösa sig!!

Pingst09 skrev 2009-05-20 20:59:11 följande:
    Var till kyrkan ikväll och gick igenom med musikern och solisten. Det verkar nog lösa sig ändå. Han som spelar var på vår sida och sa till solisten "Det är klart det här ska gå bra, eller hur?" Jag hoppas innerligt att det gör det. Han (solisten)tyckte att han som sjunger orginalet har så knepig röst... Men sa jag, det är ju inte rösten vi vill åt utan texten och melodin. Sa att han fick göra den 'till sin'...
  • Red Scarlet
    Pingst09 skrev 2009-05-20 20:59:11 följande:
    Det är nog viktigt att de förstår att de kan göra sin egen version av låten..han kanske tror att ni vill att det ska låta precis som från skivan? Det skulle jag tycka var ganska tråkigt, men vi vet väl alla hur höga krav brudpar kan ha ibland och det kanske inte är så konstigt om solisten blir nervös och tror att han inte kan klara det.. men ge honom självförtroende så går det nog bra!

Ett av våra solistnr är en hårdrocksballad där sångaren i orginalet har en väldigt speciell röst och halvvägs igenom låten börjar han gorma och tjuta ut refrängen..hrrm. Det har vi sagt till vår änglalika lilla soulsolisttjej att hon INTE behöver göra, det är orden och den lugna delen av melodin som är det viktiga, hon får göra den HELT till sin egen softa version och ändra om lite här och där i melodin så det passar det akustiska kompet och hennes röst. Det tycker jag ju är självklart!

Hoppas att det löser sig! Det blir nog jättebra till slut
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!