• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • giz83

sundance--> jag skulle sätta ett stort ljus eller en stormlykta i mitten av blomarrangemanget och sen lägga blommorna runt den (inte för nära bara)

• Chrisse och Jonas

Jättefin dukning...

Thewedding skrev 2009-05-06 20:39:17 följande:
    Jag hittade en bild på nätet en enkel men fin dukning som vi ska ha. Bild finns i mitt galleri, ska lägga till lila dekorväv ljuslyktor och lite annat på borden. Men grunden ska vara som på bilderna i mitt galleri !www.brollopstorget.se/hem/thewedding/galleri....
  • giz83

äsch gå in på länken o kolla på bilderna...=)
    det gick inte att skicka hela länken...

• giz83

kolla nr 49 i receptions bilderna

giz83 skrev 2009-05-06 21:25:06 följande:
    sundance--> jag skulle sätta ett stort ljus eller en stormlykta i mitten av blomarrangemanget och sen lägga blommorna runt den (inte för nära bara)
  • 20090822

Thewedding: Mycket snyggt, nåt sånt ska vi också ha!

• Ida o Mille

Vi har tänkt att ha ett "wishing tree" iställer för en gästbok. Men är de någon som har haft de som kan kanske visa bilder på erat såg ut eller om någon kanske har någon fin ide hur man kan ha den, grenar eller om de finns träd som är i kruka, hade varit kul om man hade ett litet träd i en kruka som man kan vattna så den växer med våra önskningar

• MyochErlend
    Sundance skrev 2009-05-06 14:37:24 följande:
    Jag funderar på att ta stora vackra stormlyktor, hälla lite vatten i botten och dekorera med röda rosor i botten och ställa ljuset där i. Då behöver man inte oroa sig för lågan heller. Kan också vara snyggt att använda apelsin/lime/citronskivor istället för rosor. Runt omkring ljuset i botten menar jag. Ska kika efter en bild... Återkommer.
    stormlyktor ?? Hur menar du då ???
    Någon som har idè på dekoration mha röda rosor..???
    Tas tacksamt emot :)
Svar på tråden Dekorationstips och idéer