• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • Diz

Ida o Mille skrev 2009-05-06 22:11:11 följande:

Vi har tänkt att ha ett "wishing tree" iställer för en gästbok. Men är de någon som har haft de som kan kanske visa bilder på erat såg ut eller om någon kanske har någon fin ide hur man kan ha den, grenar eller om de finns träd som är i kruka, hade varit kul om man hade ett litet träd i en kruka som man kan vattna så den växer med våra önskningar
    Vi har tänkt ha wishing tree, men vi gifter oss ca året efter dig.
  • Sundance

Hoppsan, nej det var ju inga kastanjer, vilket NÖT jag är :) Hahahaha! Humorn är på topp den här morgonen.

Giz83, tack för alla tips! Gu' vilka fina bilder. Jag håller på för fullt att gå igenom alla bilder på receptions. Där är ju så sjukt mycket snyggt. Ja, att sätta blommor runt ljuset är urfint. Har funderat på det.

MyochErlend: Här hittar du en bild på vad jag menar med stormlykta. Inte så bra bild kanske men det är denna modell jag syftar på.

2.bp.blogspot.com/_hvKL_5xHEcU/RwXfHHw6yKI/AAAAAAAAB2E/MchiPKsw2Xo/s400/DSC_0793.JPG

• Sundance

Jag måste bara kolla med er... Jag tänkte att jag skulle haft ljus från PartyLight i ljuslyktor lite här och där och kanske som flyt ljus mm mm. Vet inte om ni känner till dem men det är alla fall ett företag som säljer ljus genom hempartyn. Grejen är den att alla deras ljus är doftljus och då sa min kära mor "nej, du kan inte ha partylightljus. Då kommer folk bli sjuka och få jätteont i huvudet. Du kan inte doftljus när du ska ha så mycket ljus". Har ni också tänkt på detta. Måste ju erkänna att det ligger något i det hon säger för visst kan det bli mycket ljus. Grejen är ju bara den att deras ljus är mycket finare och bättre för de har genomskinliga koppar istället för de tråkiga i aluminium och så är det vax och inte stearin så de blir inte så varma. Och jättevackra färger.

• Tojk

Genomskinliga koppar finns på andra ställen också, har för mig jag såg det på både plantagen, blomsterlandet och coop för bara någon vecka sedan. Fanns i lite olika färger. Finns ju även en del heminredningsaffärer som tar in liknande produkter fast utan doft. Men med genomskinliga koppar och vax istället för stearin. Ebay kanske är värt att kasta ett öga på också..

Doftljus är ju oftast inte att rekomendera när det handlar om många ljus som brinner under lång tid i en lokal. Kanske funkar bättre om man har partytält. Normalt har man inte doftljus i lokaler och framför allt inte när det serveras mat

Sundance skrev 2009-05-07 07:52:48 följande:
    Jag måste bara kolla med er... Jag tänkte att jag skulle haft ljus från PartyLight i ljuslyktor lite här och där och kanske som flyt ljus mm mm. Vet inte om ni känner till dem men det är alla fall ett företag som säljer ljus genom hempartyn. Grejen är den att alla deras ljus är doftljus och då sa min kära mor "nej, du kan inte ha partylightljus. Då kommer folk bli sjuka och få jätteont i huvudet. Du kan inte doftljus när du ska ha så mycket ljus". Har ni också tänkt på detta. Måste ju erkänna att det ligger något i det hon säger för visst kan det bli mycket ljus. Grejen är ju bara den att deras ljus är mycket finare och bättre för de har genomskinliga koppar istället för de tråkiga i aluminium och så är det vax och inte stearin så de blir inte så varma. Och jättevackra färger.
  • b2b09
    Sundance skrev 2009-05-07 07:52:48 följande:

Men du kan ju köpa deras doftfria ljus i så fall...=) På det viset får du deras kvalitet (vilket jag håller med dig helt om) men slipper dofterna...
  • b2b09

Oj vad knasigt det där blev....Jag får göra om.

Sundance, du kan ju köpa Partylights doftfria ljus. Du får kvalitet men slipper doften! =)

• Sundance

Tack snälla för tipsen! Då skippar jag doftljusen. Har PartyLight doftfria ljus då?

Svar på tråden Dekorationstips och idéer