• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • puma82

Man tackar :) ja, örngott mina damer.. det var det jag menade *skrattar*

giz83 skrev 2009-05-11 19:32:58 följande:
    puma82--> örngott...heheh...det är inte lätt alla gånger...jätte bra tips tycker jag!
  • brud27juni

Dyker in lite ofint.
    Vi har skrivit i vår inbjudan

"Vi önskar ingen present att ställa i vår hylla, Hjälp oss istället drömmen om en fin bröllopsresa uppfylla."

giz83 skrev 2009-05-11 18:14:52 följande:
    meria84--> skulle du kunna skriva ett rim till oss?vi önskar oss inte presenter utan pengar till just en resa...om du har lust o tid så vore jag jätte glad...=)maila sen: giz_the_tiz@hotmail.com
  • giz83

brud27juni--> ja det var en bra idé...=)
    fick precis ett rim från meria84....så jag ska använda det

• giz83

puma82--> det där är jättefint...kommer bli supersnyggt
    och de där placeringskorten va en jätte häftig ide.
    knappnål? menar du sånna som man använder för att hålla tyget på plats när man ska sy?

• puma82

Ja, sådana man använder då man syr. Om det finns, men är nästan 100% säker på att det finns. Annars löser vi det med något annat.. för vill gärna ha "naturliga" placeringshållare, har natrutema. Vit/Grönt och brunt + att vi gjort en mängd fjärilar att dekorera lokalen med :)

giz83 skrev 2009-05-11 19:44:17 följande:
    puma82--> det där är jättefint...kommer bli supersnyggtoch de där placeringskorten va en jätte häftig ide.knappnål? menar du sånna som man använder för att hålla tyget på plats när man ska sy?
  • puma82

Dte finns ju knappnålar i plats och i glas. kanske man kan ha gröna och gula i glas.. måste kollas upp :)

• puma82

Hittad ene sida med knappnålar :) om du vill låna idén www.textilpresentia.se/shop/

och då kan man ju nåla fast organzabanden på blockljusen likadant.

giz83 skrev 2009-05-11 19:44:17 följande:
    puma82--> det där är jättefint...kommer bli supersnyggtoch de där placeringskorten va en jätte häftig ide.knappnål? menar du sånna som man använder för att hålla tyget på plats när man ska sy?
  • giz83

puma82...mmm kollade...men de hade inte riktigt det som jag tänkt mig...hade velat ha knappnålar med huvud och som var enkelt silvriga...
    men de hade bara med småhuvuden eller inga alls...
    men jag har inte bestämt mig än

• brud09

har oxå köpt lakan på ikea som jag ska knyta bak på stolen. "I" knuten kommer jag sedan sätta svarta creperosor som jag själv gjort/gör efter "Martha Stewart-mall". Rosorna blev faktiskt jättefina! Var väldigt skeptisk till hur de skulle se ut. Fast det tar tid att göra dem. Tur vi inte blir så många...

• WillesMama
    brud09 skrev 2009-05-12 10:04:27 följande:
    har oxå köpt lakan på ikea som jag ska knyta bak på stolen. "I" knuten kommer jag sedan sätta svarta creperosor som jag själv gjort/gör efter "Martha Stewart-mall". Rosorna blev faktiskt jättefina! Var väldigt skeptisk till hur de skulle se ut. Fast det tar tid att göra dem. Tur vi inte blir så många...
    Åh Martha! Kan du inte visa bilder?? Nyfiken=)
Svar på tråden Dekorationstips och idéer