• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • Pitebrud 090801

Kan tipsa er som skall ha fiberduk att biltema har för 29 kr för 1.5x10 m.

• Mamli

vart på ikea i söndags och köpye ljushållare som ser ut som vinglas fast inte så runda, köpte 6st sen köpte vi även gammaldagsa burkar i glas vi ska fylla med polkagrisar och ha som dekoratiner på borden

• Mamli

Har ni nåt tips på hur man kan dekorera lite mer för ett vinter bröllop?

de skulle vara rött och vitt men nu är allt vitt så vill gärna få in mer rött. Även vinterkänsla...snö...jag behöver tips

• MimmiMama

järnek är ju fint och det är ju röda "bär" på dem

• giz83

Mamli skrev 2009-06-30 13:47:32 följande:
    Har ni nåt tips på hur man kan dekorera lite mer för ett vinter bröllop?de skulle vara rött och vitt men nu är allt vitt så vill gärna få in mer rött. Även vinterkänsla...snö...jag behöver tips

röda äpplen i vaser...? röda rosetter på stolarna, och på väggar och kanske även runt garddinerna...!

rött tyg som hänger fint från tak och väggar..

*kärleken är evig*
  • Pitebrud 090801

Rött kan du ju få in i det mesta. Servettringar, servetter, festprogram, rosenblad, löpare, tallrikar, bordsplaceringskort, ljus/ljuslycktor, små röda stenar, bordstabletter.

Snökänsla kan du ju kanske få med lite fiberduk. Sätt bara lite mer av det så att det blir lite fluffigt.
    Försök få in lite silver i dekorationer så att det gnistrar lite "vintrigt".

På coolstuff tror jag det var fanns det någon typ av dekorations snö. www.coolstuff.se/search/sn%C3%B6
    hur det funkar eller ser ut vet jag ej. Men det kan kanske vara av intresse.

• Mamli

vi ska vara i församlingshemmet så rosetter och tyger kommer se lite dumt ut..men annars var de toppen, hade vart perfekt men de får ju inte bli för mycke heller

servett ringar kan jag ju ha röda ja...och kanske ett rött sidenband som löpare?

ska kolla där, vill gärna ha in lite snökänsla men de ska ju vara lätt att ta bort då mamma ska städa efteråt

• MimmiMama
    Mamli skrev 2009-07-01 13:49:50 följande:
    vill gärna ha in lite snökänsla men de ska ju vara lätt att ta bort då mamma ska städa efteråt
    kanske det går att ha snöflingor av papper stödda över bordet
    jag håller på med scrapbooking och då kan man stansa ut sådana i önskat papper då blir det lite vintrigt och lätt städat
  • Mamli

Nja de är så mycket på borden...vet inte alls hur jag ska göra..

Svar på tråden Dekorationstips och idéer