• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • MyochErlend

någon som har ideer på rosdekorationer ??
    har grå svart vitt och rött som tema..
    tack tack :)

• Mamli

Jag har sett buketter som är som stora bollar, det hade ju vart häftigt att ha de i rosor i de färger du kan Kanske kan fylla ut med blommor eller annat i grå och svart..

• Mamli

Mimmimama, tack för sidan. Riktigt fina saker...tyvärr ska vi ju ha ett så enkelt bröllop så vi inte kommer kunna göra ljuslyktor eller placeringshållare vintriga. Annrs älskade jag julgranskulor som korthållare

Får väls e hur vi ska göra, på borden kommer de vara fullt med vit duk, rött sidenband, vita servetter, porslin 1-2ljushållare och en burk med röda karameller.

Man kommer först komma in genom dörren till kapprummet, sen går man i hallen fram tills de rummet vi ska vara i, ska ha marsaller hela vägen ner från kyrkan till församlingshemmet.

Ska även ha MASSA röda ballonger, men har ju en del att pynta förutom borden

• Mamli

super snö verkar ju intressant!

Vad skulle jag kunna göra med det? Sånna där ljuslyktor man gjorde när man var liten av snöbollar? en sån på en halv meter eller nåt....vad kan jag mer hitta på? får ju inte se dumt ut heller med en stor snö sak mitt i ett rum

• Pitebrud 090801
    MyochErlend skrev 2009-07-02 10:12:50 följande:
    någon som har ideer på rosdekorationer ??har grå svart vitt och rött som tema..tack tack :)
    Upp och nedvända vinglas med en ros i kupan och ett ljus eller något uppe på foten.

Eller en skål med flytande rosor alt sänk rosen med hjälp av en sen eller tejp och ha flytande ljus.
  • MimmiMama
    Mamli skrev 2009-07-02 11:32:45 följande:
    Annars älskade jag julgranskulor som korthållare
    Det gjorde jag med! Det var bara såååå fina!
    Hade gärna gift mig på vintern
  • Mamli

ja de var riktigt gulliga. Men vi ska inte ha placering, ska säga att de får sätta sig vart de vill men vi vill gärna ha vår familj nära oss.

snön föll inte sambon i smaken..han är svår han
    Får se hur vi kan göra de julfint..

• MimmiMama

men man kan ha dem som matskyltar om man har buffé

• Mamli

Ja de kan man ha, så ni som ska gifta er på vintern och ha placeringkort och bufé bara måste ha dessa Undrar hur man gör dom...vi kommer ingenstans med dekorationen..står helt still. Vi hoppas vi kommer på nåt när julsakerna börjar komma in

Svar på tråden Dekorationstips och idéer