• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • MyochErlend
    giz83 skrev 2009-06-01 08:57:30 följande:
    sundance--> du kan ta gamla konservburkar och dekorera och ha en enkel ros eller annan valfri blomma. och hänga dem på stolarna. antingen på stolsryggen, eller på stolskanten, asså på ryggstödets ena kant...den kant som är mot gången. det har jag sett att någon gjort, och det blev jätte fint.
    kan du förklara lite närmare ??
    låter intressant !! :)
    Tack :)
  • Diz

Finns bild på sånna i mitt galleri MyochErlend.

Jag har samlat burkar i ett halvår nu, och har ett år kvar innan bröllopet. :P
    Har också samlat barnmatsburkar som ska användas som lyktor (att hängas upp i träd utanför lokalen).

• giz83

myocherland--> hmmm...ja hur ska jag förklara mer då?

såg nu att diz har bilder på det...=)

ska kolla o se om det är samma...hihi...

*kärleken är evig*
  • giz83

diz och myocherland--> ja det är så jag menade med burkarna som blomdekorationer. men ska man ha de som ljushållare så måste man ju borra hål i....men sen har jag tänkt på det där lite...det kan ju bli väldigt varmt så att ställa de på borden är verkligen inte ett hett (hehe var tvungen att vara lite rolig hehe) tips.

men som sagt...det kommer bli jätte fint...=)

*kärleken är evig*
  • Diz

Jopps, jag har som sagt 20talet konservburkar i olika storlekar redan, kommer att bli en hel hög innan bröllopet nästa sommar. Kommer att bli mycket DYI på vårt bröllop, men det är "jag", skulle kännas konstigt annars...

• giz83

diz--> jo det är samm här. och sen är det ju så himla kul att ha lite DIY.

*kärleken är evig*
  • novemberbrud2009

Jag hittade skitsnygga ljusstakar med i fel färg så jag köpte sprayfärg och sprayade i tre lager i "min" färg.

• Lövings

Jag vet inte om det kan vara skrivet

men köpa små, billiga snapsglas på ikea
    och bara sätta en blomma i.

Jag ska ha det på baren, mingelborden på festen sen.
    På toaletten osv.

• Sundance

Jag blir tokig på det här med dukning. Det är så mycket man vill. Där finns ju så mycket snygga dukningar så man vet ju inte hur man ska göra. Jag vill ha små rosarrangemang och så vill jag ha stora maffiga arrangemang och så vill jag ha små mysiga ljuslyktor och så vill jag ha stora exklusiva stormlyktor med blockljus och så vill jag ha mycket på borden och så vill jag ha det stilrent och enkelt.

Ja... Ni förstår mitt dilemma

Svar på tråden Dekorationstips och idéer