• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • Sundance

Vad gäller rosor så tycker jag att det är finast att göra täta, runda arrangemang. Jag ska nog själv köra på sådanan. Här är en länk till hur man kan göra själv

Jag ska ha sådana typ, och sedan blockljus i stormlyktor. Vi vill ha runda bord så jag tror att något sådant kan bli snyggt. Fortfarande inga problem att se över bordet.

• Sundance

Om ni tänker er ett runt bord med sådana runda arrangemang, lite större än vad hon gör i klippet och så stormlyktor med blockljus... Hur tycker ni då att man snyggast placerar ut allt? Ska man göra 3st rosarrangemang och ställa stormlyktor (kanske 2st) i mitten? Eller ska man ha lyktorna "utanför". Hur många arrangemang, hur många ljuslyktor? Några små ljuslyktor för värmeljus och i så fall var?

Jag har fastnat för den typen av arrangemang där man har en blomma helt nerstucken i vatten i t ex en cylindervas som vi nyss pratat lite om i tråden, men vet inte hur jag ska få ihop alla idéer...

• Meria84

På borden kommer jag ha vita lakan från IKEA, i mitten som en löpare blir det en tapet med svart/vitt mönster. Stolarna har jag dekorerat såhär:
    brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpwmum5y.jpg
    brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpenbns8.jpg

Ställer sen ut lite sånna här vaser:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40113180
    Vet inte vad jag ska ha för blommor i än.

Sen tänkte jag de här kring vaserna:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30126022

• Ida o Mille

De är ett träd man har som gästerna kan skriva och hänga upp önskningar till brudparet

Lakritsbåten skrev 2009-05-09 10:50:11 följande:
    Vad är ett wishing tree?
  • MyochErlend
    Sundance skrev 2009-05-09 12:08:26 följande:
    Vad gäller rosor så tycker jag att det är finast att göra täta, runda arrangemang. Jag ska nog själv köra på sådanan. Här är en länk till hur man kan göra självwww.youtube.com/watchJag ska ha sådana typ, och sedan blockljus i stormlyktor. Vi vill ha runda bord så jag tror att något sådant kan bli snyggt. Fortfarande inga problem att se över bordet.
    tusen takk :)
    det var ju enkelt och jättefint !!!
  • giz83
    WillesMama skrev 2009-05-08 17:35:41 följande:
    Tack för tipset! Hittade tyvärr inget rosa tyg på Ikea. På Åhlens finns men där kostar den 150:- /meter.. lite dyrt??Hehe är inte så bra på att färga tyg tyvärr;P
    ja 150 kr/meter är dyrt...men kolla på andra ställen...finns ju fina tyger överallt...
    vart bor du?
    om du bor i sthlm så finns det en tygaffär i veddesta/barkarby...
    de har MASSA tyger och överkomliga priser...
    annars så kan du kolla efter tygaffärer som ligger lite utanför stan där du bor...de brukar ha bättre priser och säkert större utbud också...
  • giz83
    Sundance skrev 2009-05-09 12:08:26 följande:
    Vad gäller rosor så tycker jag att det är finast att göra täta, runda arrangemang. Jag ska nog själv köra på sådanan. Här är en länk till hur man kan göra självwww.youtube.com/watchJag ska ha sådana typ, och sedan blockljus i stormlyktor. Vi vill ha runda bord så jag tror att något sådant kan bli snyggt. Fortfarande inga problem att se över bordet.
    asså det där var ju hur enkelt som helst!!! det ska jag komma ihåg till vårt bröllop...
    och som hon sa...man måste inte ha jätte dyra rosor/blommor, det räcker med fina enkla rosor som man kan köpa på en vanlig matvarubutik...(förrutsatt att de har fina)

det där ska jag verkligen ta användning av och inte bara i bröllopssammanhang...utan ska ha det som en vanlig sak också...=)
  • giz83
    Meria84 skrev 2009-05-09 12:22:28 följande:
    På borden kommer jag ha vita lakan från IKEA, i mitten som en löpare blir det en tapet med svart/vitt mönster. Stolarna har jag dekorerat såhär:brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpwmum...brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpenbn...Ställer sen ut lite sånna här vaser:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40113180Vet inte vad jag ska ha för blommor i än.Sen tänkte jag de här kring vaserna:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30126022
    det där va ju jätte snyggt med stolarna...och du har "bara" lagt över den över stolen? och sen knutit ett band? eller?!
  • giz83
    giz83 skrev 2009-05-10 10:38:40 följande:
    det där va ju jätte snyggt med stolarna...och du har "bara" lagt över den över stolen? och sen knutit ett band? eller?!
    och det andra med vaserna kommer vara skit snyggt de me...=)
    glömde skriva det i förra inlägget...=)
Svar på tråden Dekorationstips och idéer