• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • Mois81

Förslag är även att pröva ljuset innan och kolla om det rinner eller inte! Tänk på att ha ljuset tänt ungefär så lång tid som festen beräknas vara! rinner ljusen så hjälper det inte med att ha någon plant under utan då måste man ha något "skål"format som fångar upp stearinet. Lycka till!

• brud09

förslag på var man hittar ngt snyggt skålformat?

• Sundance

Jag funderar på att ta stora vackra stormlyktor, hälla lite vatten i botten och dekorera med röda rosor i botten och ställa ljuset där i. Då behöver man inte oroa sig för lågan heller. Kan också vara snyggt att använda apelsin/lime/citronskivor istället för rosor. Runt omkring ljuset i botten menar jag. Ska kika efter en bild... Återkommer.

• Sundance

Eller sätt ljuset i en cylindervas.

Jag menar alltså stormlykta i glas med en fot liksom. Alltså inte en sådan där utomhusvariant i zink eller nåt. Menar sådana här. Tyvärr så är där inga blommor eller så men ni kanske förstår. 2.bp.blogspot.com/_hvKL_5xHEcU/RwXfHHw6yKI/AAAAAAAAB2E/MchiPKsw2Xo/s400/DSC_0793.JPG

Den modellen, alltså zink eller rostfritt, är förresten jättefin att ha längst med altargången. Såna som ni ser på bilden här.

www.sia-homefashion.com/prod_produkter-black-outdoor_collection_7515.html

• giz83

då kan jag kontra...=) IKEA har en jätte fin variant...POMP 69:-/st
    de tänker vi ha...med sand, eller nått...vi vet inte riktigt vad

• Sundance

Ja, den har jag också tittat på. Ursnygg! Och bra pris.

Jag ska ha runda bord ju, med silvergrå duk och ett arrangemang med röda rosor i mitten. Arrangemanget ska vara av den där runda, täta modellen. Frågan är hur man bäst gör med ljus. Vad är snyggast? Många Små ljuslyktor? Blockljus i stormlyktor? Hur ställer man i så fall ut stormlyktorna. En på varje bord? Ser det inte dumt ut att bara ställa en bredvid blommorna liksom? Blir samtidigt int så snyggt att ställa runt omkring heller. Eller ska man ha vanliga ljus i lite högre ljusstakar?

Vad tycker ni?

• Sundance

Måste bara checka att ni inte missat www.projectwedding.com. Verkligen jättemycket inspiration om ni tittar på Photos. Över 5000 bilder på receptions t ex. Och över 6000 bilder på flowers.

• Thewedding

Jag hittade en bild på nätet en enkel men fin dukning som vi ska ha. Bild finns i mitt galleri, ska lägga till lila dekorväv ljuslyktor och lite annat på borden. Men grunden ska vara som på bilderna i mitt galleri !

www.brollopstorget.se/hem/thewedding/galleri.php

Svar på tråden Dekorationstips och idéer