• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • Sundance

Fjärilvän: Jag tror att det är tanken man lagt ner i dukningen och linjen genom det hela som är viktig. Har du en linje i din dukning kan du få till världens finaste dukning för typ inga pengar alls. Å andra sidan; om du bara spenderar en massa pengar och köper prylar hej vilt och inte har någon tanke bakom dukning så blir det ändå katastrof, trots att det kostat massor.

• fjärilvän

Joanna 75. Jag tycker väl att rosenblad borde hålla sig fina en kväll. Fast jag vet inte säkert.
    Men jag tycker nog att det är finare med riktiga blad än tygblad på något sätt. Vet inte varför.

• johanna anders

Ni som ska ha löpare på borden (en del här har valt tapet som jag tycker är såå smart!) hur breda kommer ni ha dem? jag har hittat en såå fin vitglansig tunn tunn organza löpare som jag funderar att ha på vita dukarna. Den är ca 15 cm bred och jag är rädd för att den ser lite för smal ut.
    Ska nog provduka i helgen med den och sprida ut min diamant konfetti uppe på och blockljusen och värmeljushållarna.

Har också snott idén härifrån tråden att ha en vit blomma (har inte bestämt sort än) i hälften av värmeljushållarna så vi inte eldar ihjäl våra gäster mitt i sommaren =)

Någon som provdukat och kanske har lite bilder att dela med sig av??

• MulleNuh

Detta med stenarna.. Jag har köpt 2600 st och jag tror det räcker.. Vi har bara 2 bord för 50 gäster..

• johanna anders

*puffar* Gillar detta ämne och vill ha meeeer inspiration =)

• Sundance

Jag tänkte mig 8 pers/bord. Stormlyktor är också väldigt vackert tycker jag!

Vi har väl egentligen tänkt hyra porslin så det blir nog svårt att få tag i rött och grått men man kan ju alltid drömma lite. Jag har hittat ett företag som säljer grå, fina tygservetter i alla fall.

• Ida o Mille

Vi ska ha vita dukar med gröna löpare. Sen ska vi plocka egna blommar på någon äng och ha i små vaser på borden. Sen tänkte jag att i sommar ska jag leta träbitar som kommer iland från sjön och göra en liten "grop" i och ha värmljus i dom.
    Sen lite fina små stenar på borden
    Någon som har någon fler idé vad man kan dekorera med när man har lite naturtema?

• Vanityfair

Vi tänkte ha mycket fluffia blommor i pudriga färger och mycket blockljus. Vi ska ha vårt bröllop i ett Raj-tält i en fin trädgård och vi tänkte pynt träden med massa vackra sidenband och ljusslingor!

Kolla gärna efter mer inspiration på min blogg:
    houseandwedding.blogspot.com/search/label/Br%C3%B6llopsplaner

• AIE

Jag har gjort en provdukning med våra grejer. Det ska till lite slingrande murgröna samt det ska vara rosa gerbera ist för påsklilja i den lilla "vasen".
    Har anv mig av IKEA lakan (15 kr/st) samt britt metervara som bas...
    Bilder finns i mitt galleri

Kommentera gärna!

Svar på tråden Dekorationstips och idéer