• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • ElMac

Vi fyndade dem på Panduro :) När vi först såg ut dem kostade de 49 för 20 st, men sen var det rea - 10 kr per förpackning :)
    Vet dock inte om de finns kvar..

Delsbostintan skrev 2009-04-14 15:03:36 följande:
    ElMac - var har du hittat näverhjärtan? Skulle ju passa fantastiskt bra för oss också (ska ha festen på en forngård i Hälsingland)
  • Kajsalisan

Vi ska ha konserburkar (rena metall) med blå organza rosetter runt med en blå Hortensiakvist i varje, vita servetter med likadana blå rosetter runt. Sen har vi blå pappersfjärillar som håller placeringskortet i glasen + att jag gjort 200 (känns det som) blå fjärillar i olika storlekar att lägga ut som dekoration på borden, sen har vi också glimma ljuskoppar samt ett par kandelabrar vid varje bord..

• JennyLH

Vi ska ha vita lakan eler vita pappersdukar
    I mitten ska vi ha lila löpare
    Ska strö över lite rosblad och ha litevärmeljus utspridda .

Vi ska linda servetterna med ett lila sidenband runt och lägga besticken där i.

Måste med provduka nu ju

• Delsbostintan

Tack ElMac, de verkar finnas kvar!

ElMac skrev 2009-04-14 19:00:15 följande:
    Vi fyndade dem på Panduro :) När vi först såg ut dem kostade de 49 för 20 st, men sen var det rea - 10 kr per förpackning :)Vet dock inte om de finns kvar..
  • Numbert

Vi ska ha vita och rosa hjärtformade rosenblad som vi ska sprida ut på borden. Och som huvud dekoration på varje bord ska vi ha en vas med rosa och vita gelékulor.
    Gelékulorna kan jag varmt rekommendera, otroligt fint!
    Allt hittade vi på www.myheart.se.

• ElMac

Igår kom vi på en sak. Vi ska ha ett par stycken engångskameror på borden. Dessa engångskameror ska vi klä om :) På så sätt kan man köpa de billigare hos fotoaffären och klä dem precis som man vill. Kommer bli fint tror jag. Så nu ska våra kameror matcha festprogrammen :)

• Steven och Johanna

Har inte läst alla inlägg så jag vet inte om någon har kommit med det här tipset, men jag ska sprida Delphiniumblad i vitt, rosa och lila över borden. Vackert och relativt billigt! Finns på simsalabim-weddings.se

• annanilsson78

Detta är vad som är klart hitills...

Färgtema rosa och grönt.

-Vita linnedukar som vi hyr.
    -Cerisrosa och ljusgröna servetter, varannan får rosa och varannan grön. Runt dessa servetter, besticken ligger ovanpå, ljusrosa sidenband med och utan rosa pärlor.
    -Olika rosa blommor och grönt i vaser.
    -Ljusdekorationer, flytljus i highball glas, under flytljusen vatten:) och rosa blommor. Olika glasfat med stenar (från tidigare resor) och på detta ljus.
    -Kandelabrar på honörsbordet, rosa sidenband runt ljusen.
    -Grönt från trädgården i mitten på borden emellan ljusdekorationerna.

• ElMac

Till er med rosa och grönt som tema: Rusta har otroligt söta tändsticksaskar. Lite längre/större förpackning 3st för 14:90 tror jag det var.

• linjon

Hej!
    Vårt färgtema är ljusrosa och grönt och vi ska göra såhär:

- Vita linnedukar

- glashållare (IKEA 5 för 9 kr) med ljusrosa gerbera som flyter (ett tips är att lägga i cellufan i vattnet så ser det krispigt isigt ut, jättefint)+ vit pärla nerstucken i gerberan.

-lite större vaser på honörsbordet med 3 rosa rosor och lite gröna blad + att vi har format ett typ krafigare "grässtrå" som en båge över rosorna med en liten vit pärla på toppen)

-blockljus med dessa "grässtrån" som vi virar runt och fäster med vita pärlor

-en smal vas med en rosa ros, lite gröna blad och båge på de övriga borden.

Sen fördelar vi ut det så det ser snyggt ut på borden. tänkte även ha linneservetter som vi formar till ett "rör" och knyter en rosett runt av rosa sidenband.

Det är verkligen mycket pyssel med detta innan man får det som man vill ha det =)
    Lycka till!

Svar på tråden Dekorationstips och idéer