• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • Kajsalisan

Hittade hur mycket blå glasstenar (IKEAS) i ett skåp här hemma, Funderar på att lägga ut de på borden i stället för diamantkonfetti (Vi har ju tema blå och vitt) Och med vita dukar och stenar kanske jag kan släppa pressen på att hitta en snygg löpare?

• Luucie
    Kajsalisan skrev 2009-04-21 22:19:06 följande:
    Hittade hur mycket blå glasstenar (IKEAS) i ett skåp här hemma, Funderar på att lägga ut de på borden i stället för diamantkonfetti (Vi har ju tema blå och vitt) Och med vita dukar och stenar kanske jag kan släppa pressen på att hitta en snygg löpare?
    BLÅ STENAR ! Sa jag!!! Hahahaha

Nej men allvarligt det låter fint. Min syster hade dukat med rosa diamanter och nån slags pärlslinga och rosa organsaband i mitten av borde på min möhippa. Superfint!
  • giz83

vi ska ha rosenblad, diamant konfetti och en stor vas/ljushållare med blockljus (ev sisal i också) och en grön löpare på varje bord.

• fjärilvän

Säg nu om ni tycker att detta låter torftigt:

Vi ska vara i en ganska stor ljus sal med många fönster och fin utsikt. Vi ska ha sandfärgade dukar och vita linneservetter. Sedan har jag dekorerat glasburkar med självhäftande spets, vita plastpärlor och grovt snöre. I dem tänkte vi ha rosor i olika rosa nyanser, alt liljekonvaljer om vi får tag i det.
    Sedan glasljuslyktor med värmeljus. Ev pärlor (vita runda som på halsband) utströdda.

Vad tycker ni? Blir det för vitt och tråkigt?

• joanna75

Många har ju rosblad som dekor. Kan man har "riktiga" rosblad? Och om man har färska, hur fina blir dom då tro under kvällen eller funkar det? Nån som vet?

• 20090822

Fjärilvän: Jag tycker det låter otroligt fint! Lägg inte till mer, jag tycker att det är lätt att det ser alltför belamrat ut...

• Sundance

Jag gillar dekorationstrådar!!!

Vi kommer att ha runda bord och jag vill ha dukar i silvergrått, lite nyansskiftande, tafttyg. Och så röda, enkla, lite lägre arrangemang med djupt röda rosor. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ha röda ljuslyktor eller grå bara... Vad tycker ni? Funderar på att sätta en liten ljuslykta vid varje dukad plats. Själva dukningen tänker jag mig med kanske med röda tabletter, grått porslin och röda servetter. Eller tvärt om... grå servetter med rött och grått porslin, blandat. Åter igen... Vad tycker ni?

• fjärilvän
    20090822 skrev 2009-04-24 08:41:30 följande:
    Fjärilvän: Jag tycker det låter otroligt fint! Lägg inte till mer, jag tycker att det är lätt att det ser alltför belamrat ut...
    Tack, vad snällt. Är rädd att det ska bli konstigt med tjusigt vikta linneservetter och sen mina hemmagjorda burkar. Jag vill att det ska kännas personligt och charmigt men tänk om folk bara tänker "jaha, här hade de visst inte råd med vaser".
  • fjärilvän

Vad jättefint det låter! Var på ett bröllop med runda bord förra helgen och det är verkligen superbra att sitta så. Man pratar med alla runt bordet istället för bara de som sitter närmast.
    Jag tycker du ska ha röda lyktor. Fast jag undrar om det inte blir lite många med en vid varje plats? Hur många får plats vid varje bord?
    När det gäller porslinet är det ju jättefint om du kan mixa färgerna! Vi måste ha vitt, det var det enda de hyrde ut.... Ska ni köpa eller hyra porslin?

Sundance skrev 2009-04-24 08:49:43 följande:
    Jag gillar dekorationstrådar!!!Vi kommer att ha runda bord och jag vill ha dukar i silvergrått, lite nyansskiftande, tafttyg. Och så röda, enkla, lite lägre arrangemang med djupt röda rosor. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ha röda ljuslyktor eller grå bara... Vad tycker ni? Funderar på att sätta en liten ljuslykta vid varje dukad plats. Själva dukningen tänker jag mig med kanske med röda tabletter, grått porslin och röda servetter. Eller tvärt om... grå servetter med rött och grått porslin, blandat. Åter igen... Vad tycker ni?
Svar på tråden Dekorationstips och idéer