Linda Louise skrev 2009-04-11 12:33:20 följande:
Hej! Så här gör vi:- Vit linneduk (finns i lokalen)- Grön dekorväv (från Panduro) som löpare- Gröna fejksmaragder (Tradera) spridda sporadiskt- Vita tygrosenblad (IKEA) likaså- Vita linneservetter, rullade med grönt sidenband i rosett runt- Vita blockljus med silvertråd virade ett par varv runt, i dessa hänger det två gröna glashjärtan eller två guldfärgade ringar- Glasvärmeljushållare (5 kr st, IKEA) med en flytande vit gerbra i (ingen stjälk), med en vit pärla nedstucken i mitten- Små guldfärgade pussklockor med tunna gröna sidenband knutna i rosett vid varje plats- Placeringskort på vita, dubbelvikta kort med grön, självhäftande dekorband (Panduro) påSå långt har jag kommit i planerna. Har inte testdukat än, så det kanske inte alls stämmer med bilden i mitt huvud...
Känner att jag behöver mer tips av dig när det närmar sig dukning =) Smart det där med silvertråd runt blockljusen (du har inte några inspirationsbilder...?) Och åh vad jag gillar flytamde gerbera ideén! Tror vi köpt samma genomskinliga ljushållar på ikea. Tror vi köpte 200 såna och tänkte sprida ut dem men ha värmeljus i + att vi har massa vita blockljus MEN nu har tanken att det kan bli väldigt varmt i lokalen dykt upp...! Så att ha blommor utan stjälk i hälften av dem var en jättebra idé!
Snälla stanna i tråden ;)