• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • MyochErlend
    Sundance skrev 2009-05-07 11:27:26 följande:
    Tack snälla för tipsen! Då skippar jag doftljusen. Har PartyLight doftfria ljus då?
    jada dt har de... :) I flera färger :)
  • b2b09
    Sundance skrev 2009-05-07 11:27:26 följande:
    Tack snälla för tipsen! Då skippar jag doftljusen. Har PartyLight doftfria ljus då?
    Jodå, de har deoftfria ljus. Men det finns inte i lika många färger som doftljusen gör... så det beror ju på vilka färger du har tänkt dig. Men det är ju klart värt att kolla upp i allafall. =) Lycka till!
  • giz83
    Sundance skrev 2009-05-07 07:52:48 följande:
    Jag måste bara kolla med er... Jag tänkte att jag skulle haft ljus från PartyLight i ljuslyktor lite här och där och kanske som flyt ljus mm mm.
    vet inte om du fått svar än...jag ville bara säga att de har doftlösa ljus!!
    iaf vad jag vet...men kan kolla upp det närmare...jag har en kompis som är säljare.
  • lillalyckan

Det finns även ljus på lagerhaus som oxå har genomskinliga koppar. Men det är säkerligen inte lika lång brinntid på dom...

• Sååå lurade

Det är nog helt sant det din mor säger, Min svägerska får migrän av 1st doftljus från partylite.. men så har hon extremt känsligt luktsinne... Sen kan det bli ganska äkligt att äta med så mycket doftljus omkring sig. Man äter ju med doftsinnet också. men jag förstår ditt dilema. de har fina ljus...
    Men har jag helt fel eller finns inte theljusen utan doft också, men då är de kanske utan färg...

Sundance skrev 2009-05-07 07:52:48 följande:
    Jag måste bara kolla med er... Jag tänkte att jag skulle haft ljus från PartyLight i ljuslyktor lite här och där och kanske som flyt ljus mm mm. Vet inte om ni känner till dem men det är alla fall ett företag som säljer ljus genom hempartyn. Grejen är den att alla deras ljus är doftljus och då sa min kära mor "nej, du kan inte ha partylightljus. Då kommer folk bli sjuka och få jätteont i huvudet. Du kan inte doftljus när du ska ha så mycket ljus". Har ni också tänkt på detta. Måste ju erkänna att det ligger något i det hon säger för visst kan det bli mycket ljus. Grejen är ju bara den att deras ljus är mycket finare och bättre för de har genomskinliga koppar istället för de tråkiga i aluminium och så är det vax och inte stearin så de blir inte så varma. Och jättevackra färger.
  • Sundance

Tack snälla alla ni! Ska kika lite noggrannare på PartyLight. Jag jagar efter röda, alternativt grå ljus.

Jag är helt lyrisk över alla fina bilder på Project Wedding. Tror jag ska säga upp mig och bara sitta och titta på alla bilder, för det är ett heltidsjobb om man inte ska missa något vackert tips.

• Ida o Mille

Visst är de fint?
    Vet inte riktigt hur vi ska göra, om vi ska klippa grenar och göra något fint av de men sen skulle de vara kul och ha kvar de längre, som något litet träd så man har något som man kan vattna och låta de gro med våra drömmar

Diz skrev 2009-05-06 23:27:38 följande:
    Ida o Mille skrev 2009-05-06 22:11:11 följande:
    Vi har tänkt ha wishing tree, men vi gifter oss ca året efter dig.
  • Diz

Låter onekligen jättemysigt, ska nog kolla i sommar och se om jag hittar något som går att ha i stooooooooooooor kruka. Det är onekligen en mysig tanke att ha ett träd man kan planera sen.

Ni som letar efter ljus: på Åhlens (iaf på söder här i hbg) sålde dom ut små ljus i glaskoppar, för en billig penning(kommer inte på rak arm ihåg priset). Kanske kan vara något?

• WillesMama

Ljus har jag hittat fina i många färger på lagerhaus, åhlens och ikea.

Jag letar efter stora dukar i ljusrosa, någon som har tips om vart man kan hitta det?

Svar på tråden Dekorationstips och idéer