• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • giz83
    isop skrev 2009-05-11 16:03:45 följande:
    Jag har testat att knyta lakanet baktill på stolen, men jag får inte till det utan att det åker upp så att benen syns. Och då är det ändå ganska nätta stolar...
    men prova som meria84 har gjort...kolla hennes galleri...det vart jätte fint
  • giz83

sommrigt--> det låter ju jätte fint!!
    det kommer bli jätte bra!
    prova hemma vid nått tillfälle...och se hur det ser ut...ta bilder sen så vi kan se...=)

• b2b09

Meria 84 --> Vilken fin och rolig dikt ni skrivit om bröllopspresent!! Jag är så imponerad över att du fått ihop det så bra. Stolarna blev också riktigt bra, kul, för jag har tänkt att göra likadant...

• Meria84

b2b09: Tackotack Rimma är skojs och roligare än att bara säga att vi önskar oss bidrag till en soffa. Vill inte resa iväg nånstans än, barnen är så små så vi väntar hellre några år tills vi tar en tur. Med eller utan barnen då
    Tyckte också stolarna blev bra, man får bara hoppas det håller. Tänkte testa att gömma lite säkerhetsnålar i det hela också för säkerhetens skull.

• giz83

meria84--> skulle du kunna skriva ett rim till oss?
    vi önskar oss inte presenter utan pengar till just en resa...om du har lust o tid så vore jag jätte glad...=)
    maila sen: giz_the_tiz@hotmail.com

• Meria84

giz: Du får hata mig för den kassa fantasin, men rimmet är skickat

• puma82

Tips till stolarna.. om det är okej ben på dem, för de kommer synas. Testa om det fungerar att dra ett, nu fick jag hjärnsläpp, men kuddfodral.. va fan heter det?? hmm.. det du har på kudden i sängen :) :)

Det blir helt okej om man hittar billiga fodral.

• giz83

meria84--> det där va JÄTTE BRA!!!
    tack så jätte jätte mycket!!! ska skicka iväg det till min mamma som ska göra inbjudningar och allt annat pappersarbete...=)
    du är verkligen underbar!!

• puma82

Vad tror ni om följande på borden, för lite eller lagom?

Vita lakan från ikea med spetstyget Britt över.
    Trollhassel på mitten av bordet med murgröna slingrandes i/runt/på.
    2 "ljuskoppar på fot" med grus i; engelsk sjösten, guldfärgade stenar och "glas"kross i brunt
    i dem ska det sedan vara gröna ljus i genomskinlig kopp.

Sedan placeringskorten: Päron/Lime/Citroner/Äpplen med en namnlapp på, fastsatt med en knappnål med pärlemohuvud.

Borden är bara 70 cm bredda, så vi tror det räcker. Har en närbild, dock utan murgrönan, i mitt galleri.

• giz83

puma82--> örngott...heheh...det är inte lätt alla gånger...
    jätte bra tips tycker jag!

Svar på tråden Dekorationstips och idéer