• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • AIE

Vem var det som var lite intresserad i att anv speglar i sin dukning?

kolla in www.marthastewartweddings.com

Gå till flowers och välj centerpieces... Där finns en länk: 50 great centerpieces.. Första bilden där är dukad med speglar och små värmeljus samt en stor vas med rosor.. Så snyggt!!

• johanna anders

Någon här som beställt vita stolsöverdrag?

• fru natander

På vårt bröllop hade vi en blandning av egengjorda dekorationer och köpta. Vi gifte oss på luciadagen så det blev en del i grönt o rött.

På borden hade vi gröna pappersdukar. Servetterna gick i grönt, guld och serice.
    Bordsdekorationer i form av tallkottar som jag målat m silverfärg från Panduro. En del blockljus som jag målat hjärtan på m silverfärg.

Min svärmor plockade lingonris o band hjärtformade kransar o slingor med röda sidenband.

Väggarna dekorerade vi med hjärtformade ballonger - finns på tradera. O i fönstren hade vi ljusstakar.

Utanför lokalen hade vi placerat mängder m öjuslycktor fr ikea som lyste vackert i snön o i mörkret.

• fairing

hej jag säljer åt partylite så hojta om ni har frågor om ljusen eller inredningen så ska jag hjälpa dig

• Sundance

Har ni några tips för "gången" fram till vigselplatsen. Vi gifter oss utomhus på slottsbacken (grus) och så går jag upp längs gången, där vi tänkte ha en röd matta och så blir vigseln med slottet i bakgrunden. Och så helst vita bänkar eller stolar.

Men frågan är hur man liksom dekorerar gången. Man ser ju många vackra förslag från USA när man googlar, med stora vackra blomsterarrangemang men vi har nog inte råd med det. Buxbom är också enkelt och snyggt men det är ju också dyrt. Har ni några bra förslag på hur man kan dekorera en utomhusvigsel för inte jättemycket pengar?

• giz83

sundance--> du kan ta gamla konservburkar och dekorera och ha en enkel ros eller annan valfri blomma. och hänga dem på stolarna.

antingen på stolsryggen, eller på stolskanten, asså på ryggstödets ena kant...den kant som är mot gången.

det har jag sett att någon gjort, och det blev jätte fint.

*kärleken är evig*
  • Diz

På ClasOhlson har dom lykt/ampelkrok för 49:-.
    www.clasohlson.se/Product/Product.aspx

Några sånna (eller göra själv liknande) och sen hänga papperslyktor, blommor eller bara några fina band.

Blommor kan du antingen hänga i konservburkar (bild finns i mitt galleri), näverstrutar, krukor/amplar eller något annat fint. Funkar ju (iaf sommartid) att plocka blommor också, eller om du har mycket tid kvar till bröllopet, att odla själv (ska jag göra )

Ikea har en slniga som kanske funkar, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80148267 linda några fina band runt sladden bara.

• Sundance

Tack alla för kanon-tips! Trodde sådana amplar var jättedyra så det var ett toppen-tips Diz. Vet någon om det är dyrt att låta göra sådan "blomster-bollar" som ska hänga i de där amplarna? jag tycker det är jättevackert men är rädd att det är för dyrt för vår budget...

Svar på tråden Dekorationstips och idéer