• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • Sundance

Och så vill jag ha orkidéer under vatten i cylindervaser och så vill jag dekorera med röda äpplen och så vill jag ha låga fyrkantiga fat med tätt packade rosor.

Och så vill jag ha bordet lite symetriskt (runt bord) men hur placerar man då ut stormlyktor. De är ju för stora för att ställa många runt om ett mittarrangemang...

Hjäääälp mig!

• giz83

sundance--> jag vet hur det känns...{#lang_emotions_tongue_out}

men det du kan göra är ju att bestämma dig för några som du fastnat mest för och provduka med de på ert vanliga matbord. då får du en visuell syn på hur de tkan ev se ut.

och det är ett tips som jag kommer att använda mig av själv...hihi...

*kärleken är evig*
  • johanna anders
    Sundance skrev 2009-06-04 18:57:44 följande:
    Jag blir tokig på det här med dukning. Det är så mycket man vill. Där finns ju så mycket snygga dukningar så man vet ju inte hur man ska göra. Jag vill ha små rosarrangemang och så vill jag ha stora maffiga arrangemang och så vill jag ha små mysiga ljuslyktor och så vill jag ha stora exklusiva stormlyktor med blockljus och så vill jag ha mycket på borden och så vill jag ha det stilrent och enkelt.Ja... Ni förstår mitt dilemma
    Haha föstår dig precis!! Ändar ochså tema snabbt som blixten, det är ju så mycket man vill ha med. Men som tur är har vi varit på ganska många bröllop på senaste tiden och tagit inspiration.
    Jag är också ute efter stilrent i dukningen. Ett tips som jag förvånat upptäckte på senaste bröllopet är hur lite dekorationer det faktiskt får plats och behövs för att se vackert ut!! Jag menar när tallrikar, glas och bestick ligger där så är det redan ganska trångt...
    Så jag ska nog nöja mig med höga smala genomskinliga vaser, massor med små värmeljushållare varvat med vita värmeljus och en vit ros i varannan och sedan sprida massor med diamant konfetti runt det.
  • Sundance

Låter vackert! Jag vet i alla fall att jag vill ha täta, runda arrangemang med röda rosor. Men vet inte om jag vill ha typ 3 mindre eller ett stort. Vi ska ju ha runda bord. Och så har jag inte bestämt mig för om vi ska ha flera små ljuslyktor eller stora stormlyktor i glas. Ni vet sådana där med blockljus som liksom står på en glas fot och är lite midjeformade.

Men om man ska ha så stora glaslyktor så får man ju bara plats med en, max två, på borden. Hur ställer man dem då snyggast i förhållande till arrangemanget för att det inte ska se alltför fjuttigt och malplacerat ut? Kanske är det så att stormlyktor gör sig bäst på långbord helt enkelt...

• jönsson

Nu har jag lagt upp bild på vår "prov" blomdekoration...
    Dock så ska det vara blå och vita rosor i den istället för syrener...

• Önskebrunnen

Hej!
    Min dukning är i vitt och rosa ,finns i mitt galleri,inte komplett men man får en hint om hur det kommer att se ut.Ska dit 4-kantiga fat till ljusen med vit sand,diamanter och vita servetter med Rosa piprensare som servettring...min mamma kom med iden och hon hade gjort den jättefin.Glasen ska ha en liten ros virad runt foten med namnet på gästen.

• Diz

Jättefina dukningar båda två!

fint variant jönsson, blir ju bra om man har en massa glas men inte så många vaser.

• MyochErlend
    Önskebrunnen skrev 2009-06-15 14:32:22 följande:
    Hej!Min dukning är i vitt och rosa ,finns i mitt galleri,inte komplett men man får en hint om hur det kommer att se ut.Ska dit 4-kantiga fat till ljusen med vit sand,diamanter och vita servetter med Rosa piprensare som servettring...min mamma kom med iden och hon hade gjort den jättefin.Glasen ska ha en liten ros virad runt foten med namnet på gästen.
    hej :)
    kan du förklara lte näramare med rosen rut glaset..där det ska stå namnet på gästen ??!!
    Låter väldigt fint !!
    TACK!
  • jönsson

Diz- Jo men precis!

Billigt om inte annat 39:- för 6 glas på IKEA... VI ska gravera likadana glas med gästernas namn som dem får ta med sig hem som ett minne! Lägger in bilder på det med sen när vi börjat den verkstan...

• giz83

jönsson skrev 2009-06-15 13:42:53 följande:
    Nu har jag lagt upp bild på vår "prov" blomdekoration...Dock så ska det vara blå och vita rosor i den istället för syrener...

det där var verkligen jätte fint....men vad har du i glaset? är det sisal eller är det oasis?

och önskebrunnen---> jätte fint...tror att det där kommer bli jätte fint...=)

men tror du inte att det kan bli lite mycket med vit sand OCH diamanter? kanske isf ha rosa diamanter? och bara några stycken??

*kärleken är evig*
Svar på tråden Dekorationstips och idéer