• johanna anders

Dekorationstips och idéer

Kan vi inte dela med oss av våra dekorations idéer? jag är nyfiken på hur ni andra har tänkt dekorera era bord till festen. =)

Vi har bestämt oss för ett helvitt tema med mycket blockljus köpt på ikea, smala vaser med en vit lilja i varje och diamant konfetti utspritt över borden som jag köpt på tradera. Ni som ska ha diamanter över borden, ungefär hur många behövs? Jag hade tänkt mig ungefär 1000 stycken spridda längst mitten, räcker det? Vi har långbord för ca 80 personer.

Fler tips på dekoratiner önskas! Hur ska just du göra?

• Svar på tråden Dekorationstips och idéer
  • Sundance

Ja själv sitter jag helt fast i hur jag ska ha det med blomsterarrangemangen och ljusen. Att det ska va så svårt. Men det blir i alla fall runda rosarrangemang för det ingår i priset vi betalar för stället vi ska va på. Sedan blir det nog små ljuslyktor (gärna spegelljuslyktor) på de runda borden och stormlyktor med blockljus på honnörsborden.

• Mamli

funderar faktiskt på att ha placeringskort ändå..de kanske blir rörigt annars vi blir ju ändå 35pers..
    så antingen om man ska göra några jukgranskulor eller om man gör små julklappar och sätter fast namnet på..

• ILU

hej
    vi kommer att ha 3 eller 4 långa bord två långa och två mindre långa, våra tema färg är chokladbrun, fusia, och vit.
    vi kommer att ha vita stol över drag med fusia och bruna band knutna runt stol ryggen med rosett, chokladbruna dukar med fusia löpare, vi kommer att dekorera med tre olika storlekar block ljus och rosor i rosa och vita nyanser. där vi kommer att sitta så kommer det bli två stolar med ett lite bord framför som dekoreras med blomser, och bakom oss täckt vägg med tyll och ljus slingor bakom.
    va tycker ni? funderar på att skaffa såna speglar som man kan ha blockljusen på tycker att det såg riktig fint ut med bra effekt, vart får man tag i dessa? tycker ni att det är för mycket brunt eller är det balans i det hela??? funderar på att skippa brunt och ha bara fusia och vitt????

• Visby2009

Hej!

Ikea har såna speglar man kan ha under ljusen.

Så här blir vår dukning:
    Vit linnedukning (servetter och duk)
    ljusgrå trådig löpare i mitten av bordet (på rulle panduro)
    vackra släta platta ljusgråstenar i olika storlekar
    glas bitar (blomster affär)strött i mitten lite grann.

festhäfte inlindat med linneservett och bestick med pappersband i flera varv i rosa (panduro) i det rosa papperssnöret har vi ett vitt hjärta med vårt monogram på (skrev bara ut och klistarde på det färdiga hjärtat (panduro)

stora ljusrosa och ljusgröna ljus i glas (ikea) varannan i mitten, samt flera små värmeljus i samma rosa och gröna färger i små glas koppar (ikea). Liten välkomst påse med rosa och gröna chokladgodiskulor (vanligt smågodis) med personlig tackhälsning- bara några rader till varje. sen köpte vi små vaser på ikea för 5 spänn(!) som ska ha en rosa blomma i sig. flera i raden. Tror det blir fint med ljusgrått ljusgrönt och rosa!. Hoppas på ett trädgårdsbröllop, annars blir vi inne.

• novemberbrud2009

Hej

Färgtema: Guld och mörkrött.
    Känsla: Kärlek, värme, stilrent och klassiskt.

Min dukning ser ut som följer;
    Vita dukar. Guldlöpare på mitten.
    Silverljusstakar med vita ljus.
    Ytterligare ljuslyktor i vitt/guld och rött/guld.
    Solitärer (blomma) röd -ros eller gerbera.
    Röda hjärt-rosenblad.
    Röda eller vita servetter, vikt i dubbelt storsegel.
    Glaskaraffer. Vitt proslin och klara glas.

Festprogram och klassiska bordsplaceringskort går i rött och vitt.

• Sundance

ILU: Jag tycker det låter jättesnyggt! SKulle också vilja ha blcokljus. Det ser lite maffigare ut än små ljuslyktor men jag kommer inte på något snyggt sätt att ställa ut blockljusen på runda bord.

Vad kul att läsa allas dukningar och teman! Fortsätt gärna skriva ut det. Det ger många bra tips.

• Rodenröd

Vad är det för löpare du har hittat på panduro?
    Jag hittar bara i linne...

Visby2009 skrev 2009-07-06 22:25:01 följande:
    Hej!Ikea har såna speglar man kan ha under ljusen. Så här blir vår dukning: Vit linnedukning (servetter och duk)ljusgrå trådig löpare i mitten av bordet (på rulle panduro)vackra släta platta ljusgråstenar i olika storlekarglas bitar (blomster affär)strött i mitten lite grann. festhäfte inlindat med linneservett och bestick med pappersband i flera varv i rosa (panduro) i det rosa papperssnöret har vi ett vitt hjärta med vårt monogram på (skrev bara ut och klistarde på det färdiga hjärtat (panduro)stora ljusrosa och ljusgröna ljus i glas (ikea) varannan i mitten, samt flera små värmeljus i samma rosa och gröna färger i små glas koppar (ikea). Liten välkomst påse med rosa och gröna chokladgodiskulor (vanligt smågodis) med personlig tackhälsning- bara några rader till varje. sen köpte vi små vaser på ikea för 5 spänn(!) som ska ha en rosa blomma i sig. flera i raden. Tror det blir fint med ljusgrått ljusgrönt och rosa!. Hoppas på ett trädgårdsbröllop, annars blir vi inne.
  • Visby2009

Hej Rodenröd!

Löparna finns på rulle i lite olika färger. Det är som en mindre liten tapetrulle i lite trådigare, något transarant papper. Jättefint tycker jag!

• Rodenröd

Hej Visby2009!

Vad heter rullen för när jag söker på löpare så hittar jag inget???

• brud09

Provdukade idag och det blev så snyggt! (Om man får säga så själv...)
    Ska ha småskålar m vitsand och ros nerstucken (samma ros som i brudbuketten.)
    Höga smala vaser m en rosa kalla i varje. Runt vasen har jag rosa organzaband m band m små,vita pärlor knutet runt
    Runt glasens fot har jag gjort små "hängen" m rosa och vita pärlor.
    mitt på bordet har jag en stor vas m stenar i och nga flytljus och runt vasen har jag knutit det rosa organzabandet och det vita pärlbandet.
    Runt servetterna (vita,"linne")har jag rosa organzabandet m en pärla påträdd ivardera ände.
    Blockljus m vårt monogram på och rosa pärlband knutet runt nederdelen.
    Ett par stora diamanter och små diamanter strödda runt detta.
    Stolarna klär jag in i vita lakan som knyts på stolsryggen och i den knuten sticker jag ner svart ros som jag gjort i crèpepapper.
    Börja tycka att det är riktigt synd att det "bara" är familjen som kommer och att nga av dem dessutom tackat nej.

(Hemligt bröllop och folk är inbjudna till födelsedagsfest...)

• alexandraopatrik
    Rodenröd skrev 2009-07-09 10:37:12 följande:
    Hej Visby2009!Vad heter rullen för när jag söker på löpare så hittar jag inget???
    Det heter Sizoflor och kan köpas hos florist ockås. PÅ panduro så kallar dom det för dekorväv.

www.sykompaniet.se finns de också på
Svar på tråden Dekorationstips och idéer