• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Fjällbruttan

Han spelar bara cool... har jag upptäckt
    Det är bara en fasad! För när isen smälter runt de djupfrysta kräken så blir de glödheta och störtförbannade!
    Kan behöva kylas av då
    Jag blir ju bara allmänt galen på en gång... så jag är mig lik!
    Intet nytt här inte, skriker gårter och disskuterar och kommer som Blomman tyvärr ihåg allt... och är inte ett dugg konstruktiv eller vettig när det händer!

Men fan vad arg jag hade blivit om karln bara kom hem med sprit och ingen mat... vilket mycket väl skulle kunna hända här!
    Go blomman, allt rätt till dig!

Sen håller jag med Panzer också...make up sex...jaaaaaa

Jag behöver nog tredubbel dos Zoloft.....

• passionsblomman

varifrån har folk fått att vi inte har något temperament i det hät landet? Jag bara undrar?

Jag har en massa temperament.
    Fast jag pratar mer än svenskar anses också och är nog öht inte så lagom av mig

Det mystiska med min sambos inställning är att han anser att det är den som gapar som är arg och på dåligt humör. Och det är inte förrän någon gör det som det är bråk.

Att han kan vara moltyst och hur arg och grinig som helst fast baraligga i sängen eller sitta i soffan i flera dagar, det tror han på riktigt inte drabbar någon.

Slutsatsen för honom är att JAG bråkar och han är snäll.

Jag själv är fullt medveten om att vi BÅDA bråkar och att både hans och min sinnestämning och vad för nivå man har på friden i själen spelar stor roll.
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-06-17 09:38:45 följande:
    Denna gång ska jag pröva en bok av Björn Ranelid, nån som läst honom??
    Vi hade Ranelid som gäst på en församlingsafton i höstas och inför det läste jag några av hans böcker. (en läste jag om som jag läst för några år sedan). Han är bra men skriver på ett lite speceillt sätt, hans språk är mycket vackert och poetiskt, men det känns som om det inte är alltid man riktigt hänger med i allt..
    Som person är han ytterst fascinerande!
  • didis

Haha! Om maken kom hem med bara dricka hade jag också blivit förbannad (och det utan extrahormoner i kroppen)!! Eller när han tvångsshoppar på MediaMarkt och kommer hem med grejer jag inte ens vet namnet på. JAG tvångsshoppar bara på rea och det är faktiskt skillnad!

Vi har nog slipat av varandras kanter under åren och vet ganska väl hur den andre reagerar. Ytterligare ett skäl till att inte börja om med en ung snygging!! Huvvaligen att börja om i ett nytt förhållande - då skulle jag nog bli en riktig bråkstake!

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-06-17 09:52:53 följande:
    varifrån har folk fått att vi inte har något temperament i det hät landet? Jag bara undrar? Jag har en massa temperament.Fast jag pratar mer än svenskar anses också och är nog öht inte så lagom av migDet mystiska med min sambos inställning är att han anser att det är den som gapar som är arg och på dåligt humör. Och det är inte förrän någon gör det som det är bråk.Att han kan vara moltyst och hur arg och grinig som helst fast baraligga i sängen eller sitta i soffan i flera dagar, det tror han på riktigt inte drabbar någon.Slutsatsen för honom är att JAG bråkar och han är snäll.Jag själv är fullt medveten om att vi BÅDA bråkar och att både hans och min sinnestämning och vad för nivå man har på friden i själen spelar stor roll.
  • Fjällbruttan

Yes!!
    Så exakt på spiken!! Snyggt!!
    Bara för att han inte "börjar" gapa så är man inte snäll!
    Like a lot

Såg förresten ditt inlägg i " Gör man så", kanonbra... orkade inte läsa allt, har blivit så mycket men kände att middag2009 har jag nog lite svårt för...
    Har säkert nåt jag borde lära mig av henne men vill inte just nu........

passionsblomman skrev 2009-06-17 09:52:53 följande:
    varifrån har folk fått att vi inte har något temperament i det hät landet? Jag bara undrar? Jag har en massa temperament.Fast jag pratar mer än svenskar anses också och är nog öht inte så lagom av migDet mystiska med min sambos inställning är att han anser att det är den som gapar som är arg och på dåligt humör. Och det är inte förrän någon gör det som det är bråk.Att han kan vara moltyst och hur arg och grinig som helst fast baraligga i sängen eller sitta i soffan i flera dagar, det tror han på riktigt inte drabbar någon.Slutsatsen för honom är att JAG bråkar och han är snäll.Jag själv är fullt medveten om att vi BÅDA bråkar och att både hans och min sinnestämning och vad för nivå man har på friden i själen spelar stor roll.
  • Soldemor

Var visst meningen att jag skulle skriva något också där! Känns som om vi har samma sorts man, Passionis!

• Fjällbruttan

Shit vad tiden går!
    Nu måste jag duscha, ska iväg och ta cellprov... håll tummarna för inga förändringar!

Sen ska här skuras och bonas golv, med en kompis som kan gapa på sin iskalle man så även han kokar

Ses ikväll tjejer!

Kram

• didis
    Fjällbruttan skrev 2009-06-17 10:03:49 följande:
    kände att middag2009 har jag nog lite svårt för...Har säkert nåt jag borde lära mig av henne men vill inte just nu........
    mindag2009 tror jag är ett troll, ingen jag känner skyter så och allt är bara FÖR mycket. Vem lägger nästan 1 miljon på ett bröllop?

Jag lägger min röst på ett troll...
  • Sonja68

Ja jag föredrar också faktiskt att man fräser ifrån direkt och försöker lösa problemet nu och här, om det går.
    För min, trots att han har häftigt humör och expoloderar titt som tätt och fjuttar till rätt lätt, så är han DESSUTOM en sån som kan gå och sura i flera dagar. Ibland INNAN grälet, ibland efter. Så ofta vet man inte ens vad det beror på. Eller så har man redan släppt, glömt och gått vidare.
    Så då får man ta fram felsökarlistan och checka av. Rätt fort gjort, den består av tre punkter; 1) Hungrig, 2)Trött 3)För lite sex. Oftast är det trean då. För om man i detta läget förför honom, så är surheten som bortblåst !
    Åh, jag hatar när folk surar. Ut me' språket bara!
    Det drabbar VISST de runt omkring, så jag förstår din irritation Blommis mycket väl!
    Desto värre är det när min man dyker ner i nån sorts depp som förmodligen härrör från den bokstavskombo som han bär på.
    Då måste man bara låta honom vara ifred. Han kryper ur sitt hål efter ett par dagars ångest och våndor och självömkan, sedan är det bra. Under tiden fortsätter jag och tjejerna att leva som vanligt. Vi kan ju inte göra annat. Jag vägrar att låta honom dra ner oss i nåt mörkt jävla dike.

Svar på tråden Tantvarning 4