• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • tonårsmorsa

GRATTIS MULLE!!!
    Här har vi också firat födelsedag idag. Äldsta sonen 16 år.

Passionsblomman: Många kramar skickar jag till dig. Och låt du mannen bo kvar inne istället för i boden. Tror nog han är rätt bra att ha ibland ändå.

F-kassan. Urk. Dit måste jag ringa imorgon. Har inte ens fått papper att fylla i från min 3 månaders sjukskrivning. Förra månaden blev det 0 kronor i inkomst och den här månaden kommer de dra 18000 från min lön, så liiite pengar från f-kassan skulle faktiskt sitta rätt bra nu.

• passionsblomman

Ja jag vet...stekpannor och vedträn sägs funka bra också.

(min syrra jobbar på akuten uppe i Norrland så hon har sett en del kreativitet på området...)

När vi träffades, sambon och jag och det hade gått typ ett halvår eller så, kom han på att det var allvarligt fel och han skulle flytta.

Men varför?

Joo, det måste vara fel det här, för jag blir ju ARG på dig.

Eh? Jaha? Och det hade du inte väntat dig eller?

Nää, man blir inte arg på varandra om man älskar varandra...

Yeah, right!
    Det finns få jag kan bli så arg på som på dem jag älskar mest: min mamma, min son och min sambo. Jo, syrran har man ju velat förinta från jordens yta ibland också.

Nå, han flyttade då i tio dagar och sedan flyttade han tillbaka.
    Han har tagit bilen och burnat iväg ngn gång, men inte flyttat mer.

Det brukar lösa sig och förr eller senare brukar vi kunna skratta mitt i allt. Fast jag har lärt mig att han är så jäkla enveten att och låååångsam att han måste få gå och tjura någon dag. Det där "somna aldrig osams" må vara bra, men han är inte snabb nog för att man alltid ska kunna lösa allt innan man somnar.

Och det är klart han är bra att ha. Det är ju för att jag VILL ha honom närvarande ochinte bara parallellexisterande soom jag blir ledsen såklart.

Panzerfaust skrev 2009-06-16 23:46:24 följande:
    Förskärare är ett mycket vanligt mordvapen Klart att det blir knäppt mellan varven men ska sanningen fram så vet jag 90% av gångerna inte varför H är tjurig när hon är tjurig så det är säkerligen något likande hos din gubbe. Män och kvinnor är så monumentalt olika att artens överlevnad är i det närmaste mirakulös. Är båda sedan grininga av två olika orsaker så är härdsmältan ett faktum.Man får helt enkelt jobba sig igenom skiten för det blir alltid bra igen.
  • passionsblomman

Haha, pappa brukar försöka berätta olika saker,men han skrattar alltid så mycket att det inte går attfatta ett skit.
    jag får väl gå till bibliotekket då och låna den där.

Panzerfaust skrev 2009-06-16 23:31:04 följande:
    Nja dyk inte på någon av serierna direkt skulle jag säga, börja med en fristående för att se hur du gillar den, rekommenderar "Små Blå Män" som handlar om en liten flicka som vill bli häxa, fullständigt underbar.
  • passionsblomman

Försäkringskassan...

NU nyligt fick jag min f-peng som var sedan i FEBRUARI. Då hade jag ringt i tre dagar och tjatat.

• Panzerfaust

Jo precis, det finns INGA som kan reta upp mig som de jag bryr mig mest om ibland undrar man fan om det är deras roll i livet.

Men du vet:

"Hur än stormen viner, bakom molnen solen skiner".

• passionsblomman

Tack för ett gott skratt!

Den var så o-Panzer jag kan komma på!

Nu måste jag gå och lägga mig så jag orkar skjusa son och sambo till fotbollsskola och buss imorgon.

Godnatt med er!
    Panzerfaust skrev 2009-06-17 00:07:47 följande:
    Jo precis, det finns INGA som kan reta upp mig som de jag bryr mig mest om ibland undrar man fan om det är deras roll i livet.Men du vet:"Hur än stormen viner, bakom molnen solen skiner".
  • Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-06-17 00:10:58 följande:
    Den var så o-Panzer jag kan komma på!
    Min mormor var en hejare på att brodera och morsan har kvar en som mormor gjorde som det står så på, sitter ovanför sängen, jag och H har en det står "Det bästa vi har är varandra" på, den sitter INTE uppe...

Jag är inte så mycket för platityder.

Gu'natt!
  • tonårsmorsa

Passionsblomman: När jag och mannen tjafsat går han och tjurar i flera dagar innan man över huvud taget kan prata med honom igen. Sen när det väl går att prata med honom då har jag själv glömt vad vi tjafsat om.

• passionsblomman

Så, nu har jag anmält litereklamande folk igen. Det är väl typnummer 7 eller 8 den här veckan, som säljer saker/tjänster mitt i trådarna. *sopar med stora kvasten*

Sov gott.

Svar på tråden Tantvarning 4