• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

Men tack så mycket! Ja det är känslosvall på hög grad. Har ÅNGEST och känner mig ledsen i magen!!!

Sonja68 skrev 2009-06-16 00:01:25 följande:
    GRATTIS MULLE-FRULLE PÅ 30-ÅRSDAGEN!!!Vad cool video ni gjorde, du är en riktig kalaspingla, även om du fyller HELA 30 år Bry dig inte om Panzer, han menade bara väl egentligen.Hoppas ni får det riktigt, riktigt bra på kryssningen. Mys och rå om varandra. Hmmm. Har du känslosvall? Är det nåt på G??? Eller är det bara alla spänningar som släpper efter bröllopet?!
  • Cantaton

GRATTIS Mulle på din stoooora dag!

Till skillnad från Sonja tänkte jag när jag vaknade: "Vilken ljuvlig dag för alla fotbollsmammor!" Det är blå himmel och strålande sol!

• passionsblomman

*sjunger för fullaste hals*

Vad är det för en dag?
    Är det en vanlig dag?
    NEJ det är ingen vanlig dag, för det är Mulles 30-årsdag!

HURRA!
    HURRA!
    HURRA!

HURRA!
    HURRA!
    HURRA!

Taddapampampamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam! *blåser trumpetfanfar*

• passionsblomman

Det var en GLÄDJE för en fotbollsmamma att slå upp ögonen idag!
    BLÅ himmel! BLÅTT vatten! SOL över min vackra ö!!!
    Idag kommer min son inte hem dyngsur!

• didis

*sjunger i kör med passionsblomman!!*

Och att likna Jennifer Saunders är ingen förolämpning, vilken kvinna!

Idag skiner äntligen solen utanför fönstret och jag har en lång lista på saker att göra idag...

Barnen har inte vaknat än så jag väntar tills efter frukost med alla telefonsamtal och annat.

• Hvidbrud

Hej Mulle! Åh, vad jag känner igen det med ångest efter bröllopet! Tänk om någon hade sagt det till en att man faktiskt kan bli rätt tom inne i efter en sån helt perfekt dag!
    Vi, jag och maken, behövde 2 dagar på hotelrummet på bröllopresan där vi nästan inte ens pratade med varandra (annars skulle vi bita huvudet av varandra ). Jag var tvungen att samla mig igen och avgränsa mig (säger man det på svenska?) och märka efter vem jag var nu efter att våra liv blivit sammansmälta inför gud och vänner. Jag var tvungen att vara JAG, gå in i mig själv och se ut på världen genom mina ögon.
    Bröllopsdagen flög förbi och jag flög brevid och observerade allt som hände, -klart att jag var med, men samtidigt var jag utanför mig själv. Är det inte på engelska man säger att man är utanför sig själv av glädje? Den känslan av att vara "hög" måste ju släppa och man måste in i sig själv igen. Det tar lite tid och det är härligt att landa, men det är en proces som man ska igenom. Det är ju för tusan en traumatisk upplevelse att bli gift, även om det är en lycklig en!
    *kram mullis* Snart har du det bra igen!
    Ha en underbar kryssning!

• MulleNuh

Men gud så bra skrivet av dig!! PRECIS så känner jag!!!

Tack!!!

Hvidbrud skrev 2009-06-16 09:59:39 följande:
    Hej Mulle! Åh, vad jag känner igen det med ångest efter bröllopet! Tänk om någon hade sagt det till en att man faktiskt kan bli rätt tom inne i efter en sån helt perfekt dag!Vi, jag och maken, behövde 2 dagar på hotelrummet på bröllopresan där vi nästan inte ens pratade med varandra (annars skulle vi bita huvudet av varandra ). Jag var tvungen att samla mig igen och avgränsa mig (säger man det på svenska?) och märka efter vem jag var nu efter att våra liv blivit sammansmälta inför gud och vänner. Jag var tvungen att vara JAG, gå in i mig själv och se ut på världen genom mina ögon. Bröllopsdagen flög förbi och jag flög brevid och observerade allt som hände, -klart att jag var med, men samtidigt var jag utanför mig själv. Är det inte på engelska man säger att man är utanför sig själv av glädje? Den känslan av att vara "hög" måste ju släppa och man måste in i sig själv igen. Det tar lite tid och det är härligt att landa, men det är en proces som man ska igenom. Det är ju för tusan en traumatisk upplevelse att bli gift, även om det är en lycklig en!*kram mullis* Snart har du det bra igen!Ha en underbar kryssning!
  • passionsblomman

Ja, inte tror jag det är en slump att folk kastar sig in i forumet direkt efter och hojtar att nuuuuuu vill de planera för att förnya sina löften...

Ibland krävs det mod att våga låta saker ta slut, våga vara i lugnet och tystnaden och till och med tråkigheten lite igen, efter alla planer och uppgifter.

Svar på tråden Tantvarning 4