Panzerfaust skrev 2009-06-16 23:25:50 följande:
Såg det i den där andra tråden, äsch att tilta på varandra hör till och hur skulle man annars kunna får sig lite "make up sex"?Ibland behöver man få ett utbrott, tyvärr brukar det vara den som är närmast för tillfället som får sig en utskällning modell hårtork.
Mitt i Prick Panzer!!
Det där med att gorma hör livet och kärleken till, det har min man lärt mig. Även betydelsen av make up sex.
"Vem ska jag annars bråka med om inte med dig?" brukar han säga.
Jag avskyr bråk och försöker gå genom livet som en liten fredsduva, vara diplomatisk och tycker att gräl, stora som små är fruktansvärt obehagliga. När vi blev tillsammans och grälen började komma var jag helt förkrossad och trodde att nu är det SLUT. Flera av mina vänner som har utländsk bakgrund och lever med helyllesvenskar, reagerar på att vi svennar är så himla konflikträdda och när det blir bråk i en relation då är det Slut, Över och Finito. De menar att det hör till ett lyckligt förhållande?! Personligen har jag svårt för det där, men efter 10 år är vi fortfarande tillsammans min man o jag. Och HÄR blåser stormarna hårt kan jag lova. Han har ett j-a temperament min man. Detta kombinerat med nån sorts bokstavskombination.
Nu har jag bara lärt mig att han måste få gorma av sig, sura ett par dar (fastän MIN devis är "somna aldrig osams") och sen är det bra.
Passion: Massor med kramar till dig. Skicka ut sambon i bodan en stund, eller gå dit själv. Jag brukar skicka ner min att sova på nedervåningen när han är 1) Packad 2) Extremt dampig 3) Gapar och skriker. Eller så tar jag ungarna och går på promenad eller nåt.
Från början så skulle min karl flytta tillbaka till Moskva varje gång vi grälade. Från början blev jag helt förkrossad, men nu rycker jag bara på axlarna: Varsågod, be my guest. Vem hindrar dig? Det är inget JAG önskar, men känner du att du måste, så vad kan jag göra?
Nu hotar han inte så ofta med det längre, förmodligen för att det inte får önskad effekt
Nä, tror vi män o kvinnor fortfarande är milsvida ifrån varandra när det kommer till såna här grejer. Och det är väl det som gör det så utmanande och spännande och härligt att leva tillsammans och försöka få det att funka, trots allt.
Idag är det en ny dag, låt det bli en bra dag, det önskar jag er alla!