Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Men men.. skrev en lång inlägg och den bara försvann F*n!
Va irriterande.
Nej korta inlägg försvinner minnsann inte.
Hoppas att alla mår bra och har haft en bra helg. Själv har jag haft en fullbokad helg med bröllop i lördags och dop igår.
bröllopet var så fin. ska lägga upp lite bilder under veckan.
själv så har jag börjat svälla. Me not like at all!!!
Ser åsso fram emot lördagen! Bara undrar vad ni ska baka så man inte kommer med samma. Ni som ska baka från leilas bok dvs.
och i fall det finns önskemål??? jag är ganska fantasilös nuför tiden.
Kram kram
njut av värmen nu.
nämen den kom med nu.
BT verkar lite konstigt idag.
jag bakar muffins med fetaost o soltorkade tomater tänkte jag
Godförmiddag i värmen. Har just varit på den stora mataffären och handlat med W och O. W pratar oavbrutet så det gäller att ha en lista på vad man ska ha, och en penna så man kan pricka av att man lagt det i kundvagnen. Halvvägs genom affären la scannern av så det var bara att plocka upp allting i kassan á la avstämning. Suck...
Jag tänkte göra mig ett försök att göra Leilas Hi-hat muffins. Blir det pannkaka av dem testar jag ett vanligt cupcakerecept.
Ska vi skicka ett mail runt med vad för muffins vi bakar så det inte blir fem samma eller ska vi låta det bli som det blir?
Antar att alla har sina muffins med sig i nåt bärbart, (låda, påse) så ni kan bära med er varianter hem sen oxå, det lär väl bli muffins högt och lågt här...:D
Tezz: Gött att du är tillbaka!
muffinsmejl låter perfekt. Skickar du eller kan jag hjälpa dig?
Godeftermiddag.
Tez: Tråkigt att ni inte får göra ROT-avdrag, men å andra sidan slipper ni väl fastighetsskatten några år framöver. Det tycker jag är orättvist.
Jag har inte kollat upp några recept ännu, men tänkte försöka med något mer i matväg så vi inte drunknar i socker. Hur många ska vi baka egentligen. Ska man smaka på flera så räcker det kanske med halva muffins annars så storknar man.
Ut en kortis i solen medans lilltjejen sover. Vinkevink.
Så, skickade ett muffinmail
Vad bra om nån gör nåt som är mer matigt, så vi inte bli så sockerstinna.
Man kan ju dela i halvor/fjärdedelar så man kan smaka på fler sorter utan att storkna :) blir det en massa över får vi göra en potpurri och ta med oss lite av varje hem, tycker jag.
Gott det låter med fetaost o tomatmuffins!
Hoppas det kommer många recept på vår receptblogg sen!!
:D
Carma: Fast vetetusan om det kanske inte är värt att betala fastighetsskatt (beroende på hur mycket) bara för att få ROTavdrag och kunna ha råd att betala för arbetet? Speciellt eftersom vi har så himla mycket arbete kvar att göra...
Fetaost och tomat, *mums* Bara inte allesammans gör matiga muffins nu! Haha!