• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • Nibla

Apropå hudprodukter, jag har använt Clinique, Chanel, Dermalogia, Decleor, alltså skitdyra märken. Nu när man är mammaledig känner jag att jag inte kan lägga de pengarna så jag köper numera allt på Apoteket och min hy är jättebra!

Det allra bästa var en serie som heter Dr Hauschka som finna i hälsokostbutiker! När jag kom hem från USA fick jag jättemycket finnar, och eftersom jag skämdes över dem sminkade jag över en massa vilket resulterade i ännu mer finnar. En ond cirkel. Blev då tipsad om Dr Hauschka och min hy blev hur bra som helst! Det fanns ett litet testkit så man slapp köpa stora behållare till en början.

Carma, slå en signal om du kommer bort. Vi knallar nog inte dit förrän i eftermiddag när L ätit.

Jag tror det blir lite Mors Dagsfirande här imorgon. N stack precis iväg och skulle springa ett ärende. haha!

Just nu sitter jag på altanen och tittar när en gubbe och en ung kille bygger ställning runt vårt hus. Taskigt att sitta att surfa i skuggan när de får slita....mohaha!
    På måndag börjar ommålningen av huset! Vi har lejt bort det, hade ingen större lust att lägga hela N's semester på att måla, måla och måla. Fick tag på en hyfsat billig gubbe från Carmas ort som ska måla. Sen får man ju tillbaka pengar i och med ROT-avdraget.

• Linum

Nibla: Blir huset månne rosa? Skönt att slippa måla, det är ju riktigt trist i längden...

Idag vankas det middag, städning, trevliga gäster, caipirina, mycket vin och tjat (fast i slumpad ordning).

När är det på torsdag?

• Ab fab

nibla- vilken tid har vi sagt på torsdag? tänkte skicka ut en påminnelse på måndag eller så

• Carma07

Nibla: Det blev ingen tur till torget men det kanske du redan har förstått.

Idag har vi haft en jättemysig sommardag med fika i skuggan under körsbärsträdet. Jag bara måste sy ihop en stor picknickfilt så jag slipper släpa dynor hela tiden.

Ab: Vi får väl fixa imorgon så du får ena kortet iaf.

• Nibla

Ab,
    Jag tror vi sa 18.30. Jag och min kusin kommer lite tidigare för att packa upp alla saker hon har med sig!

Carma,
    Jag förstod det. Insåg halvvägs ner till torget att jag glömt min mobil hemma så det var ju tur att du inte ringde. För övrigt missade du inget, det var uselt faktiskt......
    Jag har förresten mailat över en massa bilder på din lilltjej precis. Hoppas du kan ta emot dem, skickade dem till din hotmail.

• Ab fab

är det ok om jag är hemma 1730 på torsdag?

Carma- jag skall kolla om vi kan komma förbi idag

• Linum

Är det någon som vet var Tezz är? Hon har inte varit här på ett tag eller? Bloggen är ju inte heller uppdaterad...

*spejar ut mot öster efter tezz*

• Nibla

Ab,
    Det räcker nog om vi kommer kl 18 så stressa inte hem!

Var inte Tez här på tråden i slutet av veckan? Hon kanske är hemma och målar hus.....

Sitter i skuggan på altanen och väntar på att min Londonkompis ska ringa. Hon ska sova här inatt och åker tillbaka till London imorgon. Ska bli kul att "catch up"!
    Ikväll blir det grillad lax, potatis- och sparrissallad och rosévin på altanen. Pilutta!

• Ab fab

God morgon
    Skön helg avklarad. Slö fredag, aktiv lördag med trädgårdsfix och härlig middag. SÖndag med städning och operabesök.

Carma- tack snälla för korten. de är så fina.

Linum- jag behöver lite hjälp (igen... du är ju min guru. kan jag skicka en skiss på en önskelista (London o Anna o Fredrik)?

Tezz- var är du????? Hohohooooo

Bauti o Nides- hur var bröllopen i helgen?

• FruTez

Va det värmer i mitt hjärta när jag ser att ni frågar efter mig! *kramar om alla* Jag har varit lite krasslig ett tag och i onsdags gick jag tillslut hem från jobbet på morgonen. Har mest sovit och samlat krafter och är idag tebax på jobbet!

Nibla: Skönt att kunna leja bort målningen. Jag spyr målarfärg snart! Nackdelen med att ha ett helt nytt hus, vi får inte utnyttja ROT-avdraget! Tycker det är lite orättvis... Det är minst lika jobbigt att måla ett nytt hus som att måla ett gammalt, om inte jobbigare, då alls måste målas minst 3 ggr! Får inte ens ROTavdrag när vi ska inreda ovanvåningen med el och vatten m.m. Får inte dra av nått hantverksjobb alls... *putar med läppen*

Ser fram emot lördag!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!