Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
God morgon!
Idag vaknade vi halv sex....*gäsp* Lillan var så trött vid 8-tiden att hon somnade i sin stol precis efter hon inmundigat sin gröt.
Idag ska jag och en mammaledig kollega åka till Volvo och hälsa på våra gamla kollegor. (eller de är ju fortfarande hennes kollegor, och mina gamla eftersom mitt uppdrag där är över)
Ska ta med mig en morotskaka som jag bakat nu på morgonen.
Godmorgon
Idag är lillebror piggare igen, skönt. Igårkväll hade han fortfarande hög feber så jag gav honom alvedon (flytande) när jag precis fått i honom hela dosen började han hosta och rapa och man hörde riktigt hur luften åkte upp ur fel strupe så det hela slutade med att kvällsmat, amning, den lilla välling vi fått i honom och all alvedon kom upp i en fontän. Nice... not!
Tur att febern är borta idag så han slipper sätta alvedon i halsen igen.
Brr så otäckt när de hostar o hostar så tårarna rinner o han blev alldeles röd i ansiktet. Usch, hann tänka många otrevliga tankar!
Frujj: Vad skönt att det verkar bättre. Det lät inte som en rolig upplevelse.
Idag har det varit en lugn promenad med de andra mammorna och sedan en fika hemma hos oss. Himla trevligt! Imorgon är inget speciellt planerat och det känns väldigt skönt just nu.
Hej
Idag är det lite bättre, tur för jag skall jobba i kväll.
Tez, det är beräknat till den 3 januari, och skulle det vara så att det trycker på innan januari så kniper jag
På måndag skall jag lämna över lägenheten, så skönt!
Frujj
Stackars lilleman
Godförmiddag
Funderar över en sak. På Ws dagis ska det vara sommarfest nästa vecka och då ska alla föräldrar på Ws avdelning lämna en inslagen present för ett värde av 50 kr. Tror det är till nåt lotteri.
Skulle ni tycka det var ok att få ett paket med hemgjorda kort om ni vann på ett lotteri?? Funderar på att göra några st, lägga dom i cellofan kuvert (ja självklart utan att skriva nånting i och låta tejpskyddet vara kvar på cellofankuvertet....)
Eller måste det vara nån köpt "pryl"...?
Halloj
Frujj: Ska paketet passa till barnen eller föräldrarna? Om det är till föräldrarna tycker jag det låter som en kul present. Om det ska passa barnen kanske de inte uppskattar det lika mycket.
Bauti: Vilken födelsedagspresent du får nästa år.
Idag har vi en lugn innedag. När lilltjejen blev trött efter frukosten i morse kröp jag ner under en filt med henne och vi sov gott i två timmar.
Carma: Det ska vara en grej till vuxen.
Hej på er!
Idag har vi lite ruckat schema här hemma. L somnade inte förrän kl 22.30 igår vilket resulterade att vi låg och drönade i sängen till 9.15 imorse.
Vi hade precis besök av en mamma med bebis från föräldragruppen. Vi var först inne och fikade, sen gick vi ut i trädgården. L blev akut trött och somnade till medan hon satt i gräset. Stackaren...
Spännande, Bauti, att du sett det lilla hjärtat picka! Jag gjorde också ultraljud så pass tidigt, det kändes lite overkligt.
Du får nog en januaribebis, man brukar ju gå över tiden som förstföderska, fast det finns ju så klart undantag. Fyller inte du den 1/1? Kan ju finnas risk att det blir dubbla födelsedagar då....
Frujj,
Jag tycker idén med korten låter ypperlig! Ovanlig present som säkert uppskattas! Och sen att du gjort den själv är ju bara roligt, jag menar du har ju lagt ner tid på att göra dem, samt pengar på materialet.
Nej, nu ska jag och L ta en promenad ner till centrum för att hämta bilen, sen blir det storhandling på ICA.
Förresten, var det någon som hörde om katten här i förorten? Igår hade någon hängt upp en katt i ett måttband på dörren till tingshuset. Den var så klart död och hade ett sticksår i halsen. Läskigt! Sen berättade N's kollega Martin att någon i deras område hade fått en död katt inproppad i brevlådan med ett brev där det stod vad de gjort med katten.
Martins katt har varit borta någon dag så han ringde polisen för att kolla om det var deras katt som hängts upp, men det var det inte som tur var. Polisen hade sagt att man ska hålla ett extra öga på sina katter.
Jag blir så arg och ledsen när någon ger sig på försvarslösa djur!!! Fy fan vad sjukt!!
Nibla: Gud vad hemskt med katten! Tur att man har innekatter!
Frujj: Kort = bra idé. Mycket roligare att få än någon tramsig chokladbit eller nåt.
På lördag blir det italiensk afton här hemma med väldigt goda vänner. Smaskens. Ska göra supergod efterrätt på fredag kväll så att den är ännu mer supergod på lördag när den ska smaskas på
Tjingeling
Idag blir det en tur till Alingsås Lasarett och jag ska äntligen ta bort den fula "vad-det-nu-är" på mitt öra. Mina föräldrar kommer åka med och passa lilltjejen i väntrummet för när jag var hos distriktläkaren för att kolla upp den började hon gråta när läkaren klämde på mitt öra. Så om då ska skära lite i det lär det bli tandagnissel.
Nibla: Usch, så hemskt med katterna. Jag klarar knappt av att läsa sådant.
Linum: Låter som en trevlig helg som väntar er.
Och nu tröttnade lilltjejens tålamod. Jag har försökt att få henne att sova lite, men typiskt när jag behöver lite tid att fixa lite saker så vill hon absolut inte sova.