Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
Vår nya tråd, girls!!!
Vår nya tråd, girls!!!
Klart ni skall komma ändå. Snylta på goda mackor o kakor kan manväl alltid göra. Nu sitter jag på flygplatsen - skall åka hem om några timmar. Irland är trevligt och folk är så söta o trevliga.
Hej
Jo jag vet att jag inte svarat. Känns lite svårt med muffins fika när man mår som man mår (kan inte ens tänka på mat). Men 6/6 låter bra. Skall försöka bli av med illamåendet till dess.
Frujj
Armbanden på, men ingen förbättring.
Käkar knäckebröd konstant istället. Lite pinsamt att sitta och smyga med min påse med knäckebröd, som idag i kyrkan. Var på begravning. Farmors ena syster, vi var väldigt mycket hos dom, då dom inte hade egna barn, när vi var små.
Det possitiva är ju att man får träffa släkten, som man bara träffar på begravningar nu för tiden. Synd att det skall vara så.
Men livade upp dom med att berätta att jag var på tjocken. Farmor gjorde tummen upp och sa:
-Nej men vad kul. Det var verkligen roligt. Tur att du skyndade dig, innan jag dör.
Hon fyller 85 i sommar. Hon är lite smårolig med sina kommentarer
Grattis på bröllopsdagen!!!
-Tack tack!!
Men, Nibla... Jag har ju precis grattat dig på facebook ju...
Grattis här med då!
Nibla
Det hade jag helt missat.
GRattis!!!!!!
Bauti: Skönt att kunna komma med lite roliga nyheter mitt i alla sorg!
Nibla: Grattis, grattis på eran bröllopsdag! (bättre sent än aldrig) Helt otroligt va tiden går fort!
Rätta mig om jag har fel nu:
Blir det inredningsfika Torsdag 4/6 och muffinsfika Lördag 6/6??
Hade ansökt för ett bra tag sedan och fått ledigt nu på fredag. Idag ringde vikarien och sjukskrev sig. Så... som det ser ut måste chefen återkalla min semester och jag måste jobba... Trist! Jag såg fram emot lite ledighet och även maken har ju tagit ledigt från sitt jobb. Dessutom skulle en kompis och hennes mamma komma från Växjö och hälsa på oss på fredagen... Ringde och berättade för maken. Han blev inte heller så glad av nyheten och går nog också in och jobbar...
Men vad ska man göra när någon blir sjuk? Det är ju inte så mycket man kan göra.... Oavsett så tycker jag att det är tråkigt att hon blev sjuk och jag måste jobba...
men kan man återta beviljad semester? det trodde inte jag
Hallå och tjingeling
Idag är jag supertrött. Ikväll kommer svägerska med familj ner och stannar hela helgen. Jättekul att de kommer, men jag känner mig inte riktigt upplagd för det. Hade behövt en helg och bara pyssla om mig själv egentligen.
Nibla: Jag har tänkt i flera dagar och tom skrivit en liten notis i almanackan för att inte glömma gratta er och så fick jag ändå bli påmind av din status på facebook. Attans. Men grattis i efterskott här också.
Tez: Tråkigt med din semester. Tycker det låter konstigt att du måste gå in och jobba när du har fått din ledighet beviljad. Om vikarien är sjuk så får de väl lösa det på annat vis.
Grattis till namnsdagsbarnet idag!!!!
Abbe: Chefen hade tom. ringt facket och kollat och man får tydligen återkalla semester på kort notis...
Carma: Tyvärr så fanns det inga andra vikarier som var lediga och jag stod sist på listan så därför återkallar de just min semester...
*snyft*
Jag sa iaf. till min chef att jag tar det tidiga passet. Så förlorar jag minst timmar om jag går tidigare. Jag sa även till henne att maken också går in och jobbar och om han får chans att sluta tiidgare så går jag också tidigare. Kan bli 12, kan bli 16....
*suck* Men nästa gång så har jag iaf. första tjing på ledighet, även om jag inte är först att ansöka.