• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • Linum

Tjingeling TILL Berlin

Tezz: Tragiskt... usch.

• Bauti

Hej

Jobbar först i morgon eftermiddag.

Tez
    Jag har redan varit på båten och i Åland.

• FruTez

Tjing!

Här var det luuugnt. Jag som är pratsjuk! hihi!

Bauti: Fina bilder på din blogg på resan. Otroligt att bagageluckan gick upp... Haha!

• Bauti

Tez
    Det händer alltid något när jag är på resa

Idag var det första besöket på MVC. Skall dit på fredag för provtagningar. Typiskt att P är i Boston just denna veckan, han kommer inte hem förrän måndag. Men jag kan ju själv, som det heter

• FruTez

Bauti: Hur mår du annars då? Inget illamående eller?

Äntligen torsdag. Gick omkring hela dagen igår och trodde att det var torsdag. Jobbigt när jag kom på att det bara var onsdag, haha!

• Anna Panna

Hej alla gifta Göteborgare! ; o) Ser att ni pratar om lite allt möjligt här så testar att slänga in en fråga från en blivande fru! Vad betalade ni för er DJ alternativt band/trubadur och för er fotograf?
    Vill ha lite kött på benen så jag inte blir lurad... ; o)

• Nibla

Hej Anna Panna,
    Vi hade enmansband, men det var en kollega till min man och han ville bara ha betalt för tågbiljetten från Örebro till Gbg. Så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

För vår fotograf betalade vi 10 000. Då ingick fotografering innan kyrkan och i kyrkan. Sen fick vi alla bilder högupplösta på en CD plus två album med redigerade foton. Vi var jättenöjda med fotografen!!!

• Anna Panna

Hej Nibla. Tack för ditt svar! Vilken fotograf använde ni er av? Tog en titt i ditt galleri och såg att ni var på Stora Holm. Där ska vi också vara! SÅ fin lokal. Vad hade ni för catering? Vi är inne på buffé men har inte bokat någon än

• Nibla

Anna Panna,
    Ja, det stämmer att vi var på Stora Holms Säteri och vi var verkligen jättenöjda! Dels med att lokalen är så fin, att vi kunde fixa allt själva och att man fick tillgång till lokalen redan på fredagen och inte behövde lämna igen nyckeln förrän på måndag morgon. Plus att man fick festa ända in på morgonen. En lokal där det skulle vara tyst och släckt kl 01.00 var inget för oss!

Vi hade Jenny Blad som fotograf, kan verkligen rekommendera henne varmt. Hur proffsig som helst!

Vi använde oss av Hisingens Hembeställning för maten. Vi hade först tänkt oss buffé men ändrade oss sen till tvårätters. Toast Skagen till förrätt och fläskfilé med potatisgratäng till huvudrätt. Vi hyrde allt porslin från dem också. Allt från tallrikar, bestick och glas till dukar, kandelabrar och kaffegods. Sen hade vi tre servitriser från cateringfirman som hjälpte till under middagen och kaffet. Efter det hade vi tre av min systers kompisar som stod i baren.

Åh, nu blir jag helt nostalgisk! Vill gifta mig igen!!! (Det är två år sedan på tisdag)

• Anna Panna

Gå får jag säga grattis i förskott på två årsdagen! ; o) Tiden går så himla fort! Vi bokade Stora Holm runt september och då tyckte vi att vi hade hur mycket tid som helst men nu är det helt plötsligt "bara" sju månader kvar. Är på gång och ska boka catering nu och har kontaktat ett par olika stället.

Hur många var ni på ert bröllop? Hade ni fördrinkar i det lilla huset?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!