• Nibla

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!

Vår nya tråd, girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!
  • Carma07

Vi har inte kommit på vad vi ska göra ännu, men för vår del blir det kanske inte så mycket gifta 2år som firas utan 10 år tillsammans.

• Nibla

Hej på er!
    Är precis hemkommen från Allum. Har inhandlat en tankini, hur snygg som helst! Köpte först en medelmåttig bikini på KappAhl. Eftersom man inte är trådsmal får man ju handla bikini på avdelningar som XLNT, Generous eller BiB.

På KappAhl hade jag inga problem att hitta bikinibyxa, men det var värre med BH. Förstår inte riktigt hur deras designers tänker. "Vi designar bikinis för kvinnor som inte är trådsmala, men vi skiter i att göra BH:ar i större storlek än D-kupa". BAH!
    I alla fall, hittade en som satt OK. Sen var jag på Lindex och hittade en skitsnygg tankini (Gött att dölja så mycket det går av den randiga magen) så jag fick gå tillbaka till KappAhl och lämna tillbaka bikinin. Då säger expediten att de inte gör återköp på badkläder trots att jag köpte den för 10 minuter sedan. Man kan bara göra återköp på plomberade badkläder. Men jag blev inte tillfrågad om bikinin skulle plomberas eller ej...... Till slut gick hon med på att jag kunde lämna tillbaka den och då sa jag att jag hittat en mycket bättre och snyggare på Lindex. MOHAHAH!

Frujj,
    Jag har gett Lillan turkisk youghurt blandat med fruktpuré. Kanske det hon reagerat på?!?! En annan mammakompis hade fått rekommendationer från sin BVC att det var ett bra mellanmål.

• Nibla

Carma,
    Kom precis på att jag drömde om dig inatt. Vi alla skulle till dig på fika men jag ringde återbud i sista minuten varpå du sa: "Jaha, nu har ju vi bakat fikabröd till allihopa så du får med och betala bara för du inte kommer". HAHAHAHAH!
    Var får man allt ifrån?!?!?!

• Carma07

Nibla: Haha, jag hoppas inte att du upplever mig så snål i verkliga livet bara.

Nibla igen: Jag kan ju förstå expeditens dilemma eftersom det är upp till kunden att kolla vad som gäller för just den butiken. Men om det ändå var samma person eller om de kan se klockslaget på kvittot förstår de väl ändå att du inte har hunnit använda bikinin ännu.

• Frujj

Nibla: Bra gjort!! (Lindex-kommentaren)

Nibla igen: Turkisk yoghurt med fruktpuré är ett jättebra mellanmål, kan ju i så fall vara om L inte är van vid att äta mkt mjölkprodukter och fått lite magknip av det kanske. Mjölkprodukter kan ju vara "starka" för magen.
    Hoppas det gick över snabbt iaf.

• Nibla

frujj,
    hon har kräkts ikväll igen och idag har hon inte fått någon yoghurt. Innan hon kräktes försökte jag ge henne mat men hon knep bara ihop med munnen så hon fick inte i sig mycket. Sen kräktes hon. Lite senare slukade hon vällingen med hull och hår. Usch, det är frustrerande att hon inte äter ordentligt!!

• Frujj

Guess what! Jag fick en ny räkning från 3 idag.. Helt ooootroligt... *puh*

• Frujj

Nibla: äter hon dåligt i vanliga fall alltså?

• Nibla

frujj,
    det där med 3 börjar likna en dålig fars för fasen!!!!!

Nej, hon äter som en häst i vanliga fall.....

Och NEJ, Carma, jag ser inte dig som snål. Ibland önskar jag att jag kunde tyda drömmar..

• Linum

Hej på er!

Jag var lite för trött för att vakna när klockan ringde 0520, så jag jobbar hemifrån istället... Fy på mig!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 12...typ!