• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • lecaroline
    paulaner skrev 2009-05-05 16:45:07 följande:
    Jag har blivit provsminkad idag. Är supernöjd!! Jag blev jättesnygg utan att se sminkad ut, och hon lade en make-up som gör sig extra bra på foto - och som samtidigt ser bra ut i dagsljus. Och som håller för ev tårar och regn. Helt fantastiskt hihi.Jag var lite rädd för spackel-effekten, men det blev inte alls så
    Vad kul jag fick bara provsminka ett öga :-S

Men jag är övertygad om att det kommer att bli bra i slutändan. men man är ju så j-la nyfiken!!
  • GladaEmma

Ska på min andra provuppsättning idag - ska bli jättekul =)

• Hemlig2009

Vad säger ni tjejer? Nervöst? Jag kan inte förstå att vi snart är där.

Kom på sent igår kväll att jag glömt att tänka på strumpor. Beställde stay ups på nätet, vanliga men med benvit spetskant. Köpte dock bara ett par, hoppas de inte går sönder. Sambon behöver köpa sig ett nytt snyggt bälte till kostymen, sedan är vi färdigekiperade.

Har bestämt favours nu. Det blir enkla godbitar som jag slår in i cerisefärgad folie (hittade färdiga små kvadrater på en engelsk sida). Känns bra. Nu ska jag bara lägga beställningen på askarna hos Calligraphen. Det kom jag på nu! Känns som jag missar saker nu såhär på slutet. Blir till att göra en lista ikväll tror jag...

Vigselprogrammen ska skrivas ut nu i veckan, omslagen är redan färdiga. Festprogrammen får vänta tills nästa vecka.

• GladaEmma

Jo det börjar kännas lite i magen. Vi är klara med nästan allt. Det som är kvar nu är: sista inprovning av klänningen, hämta beställda underkläder, fästa ihop festprogrammen, köpa smågodis till "gottebordet", putsa ringarna, hämta min ring och m2bs klocka, trycka upp bordsplaceringen på större papper, köpa strumpeband...sen tror jag vi är klara faktiskt.

Vi åker dock på bröllopsresan direkt efter så vi måste växla pengar och sånt oxå...

• Anette o Martin

Igår var vi på besök i kyrkan. Kommer bli sååå fint!!!!
    Tre steg för var bänkrad har vi räknat ut, annart går det för snabbt genom kyrkan... hihi...

Provsminkning och håruppsättning ska jag göra förrst den 19e. Men jag litar på att dom kan det där, blir nog jättebra. På måndag ska jag prova klänningen, med alla tillbehör. Har oxå bara ett par stay-ups, får se till att det inte går några maskor på dem...

Kul med bröllopsresa direkt efter GladaEmma. Vart bär det av?
    Vi ska åka iväg förrst till sommarsemstern. Till Azorerna tror jag, men vi har faktiskt inte bokat än...

• GladaEmma

Vi åker till Samos kl 06 dagen efter så det gäller att inte hälla i sig alltför mycket ;)

Jag kör barbent för att minska risken för maskor - tar boxershorts istället...så klibbar inte låren ihop heller =)

• JoM maj09

Nu har jag kollat hur man gör :)

Det beror ju lite på vad du har för musikprogram, jag har iTunes och där finns det under inställningar och uppspelning att man kan välja "övertona låtar" och välja antal sekunder. Har för mig att samma inställning finns i Winamp också och det borde vara lika i övriga musikprogram.

lecaroline skrev 2009-05-04 13:44:40 följande:
    Hur gör ni med musiken?På dator hade jag tänkt mig. Men jag vill inte ha den där tysta sekunden. Någon som vet hur man fixar "omlott"??
  • Moninan

idag så gick vi genom vigslen hemma hos oss. En sak som jag kan bocka av! Det går i rasande tempo nu! JAg kommer troligtvis att bli hippad sista helgen innan så det gäller att få klart det mesta denna vecka. Men det är mest småsaker kvar att göra.

• GladaEmma

Gjorde en provuppsättning idag och jag är verkligen supernöjd!

• paulaner

Så kul! Jag fick ingen provuppsättning utan bara provsminkning. Vi diskuterade frisyren samtidigt, men det är först på den stora dagen som den verkligen görs. Det är ju lite nervöst förstås, man vill ju att det ska bli bra.

Har du ingen bild vi kan få se?? Vad ska du ha för slags frisyr?

GladaEmma skrev 2009-05-06 21:32:26 följande:
    Gjorde en provuppsättning idag och jag är verkligen supernöjd!
Svar på tråden 23 Maj 2009