• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • Hemlig2009

Igår var det möhippa, helt otroligt kul. Nu ser jag ännu mer fram emot bröllopet på något sätt. Är så tacksam över att att jag fick tillbringa en hel dag med mina närmsta vänner, de hade planerat dagen jättebra.

• GladaEmma

Är det fler än jag som börjar känna av pirret i magen lite mer konstant nu? Uj...det är riktigt nära nu

• Moninan

ja det är nära nu! Men har lite panik! Igår ringde kvinnan från butiken om att hon har problem med att få hem m2bs kläder. Det enda hon har är hans skjorta. och hon har ingen aning om när de kommer eller om de ens kommer. Så hon får till på tors sedan så måste vi hitta någon annan klädsel.

Är nyfiken på ni som har blivit hippade! Vad hände?

• GladaEmma

Men FY så jobbigt. Jag hade nog inte fixat det! Usch! Jag är sååå glad att vi har mer eller mindre allt klart. Ska kopiera upp bordsplaceringen på A3 och lite annat smått bara...

Moninan skrev 2009-05-11 09:37:32 följande:
    ja det är nära nu! Men har lite panik! Igår ringde kvinnan från butiken om att hon har problem med att få hem m2bs kläder. Det enda hon har är hans skjorta. och hon har ingen aning om när de kommer eller om de ens kommer. Så hon får till på tors sedan så måste vi hitta någon annan klädsel.Är nyfiken på ni som har blivit hippade! Vad hände?
  • LillEm

Jag blev hippad i lördags .

Jag visste inte om jag skulle få någon möhippa eftersom att många av mina vänner bor långt bort, men på fredag kväll när jag kom hem från en konferens så låg det ett brev till mig i posten. Brevet var skrivit från några kidnappare som hade kidnappat en kär gammal maskot från mig. I brevet fanns instruktioner där jag skulle packa en väska och invänta instruktioner nästa morgon. Kl 9.30 nästa dag fick jag ge mig ut på cykeljakt runt i staden där jag fick diverse ledtrådar från gömda brev och okända människor. Grymt häftigt gjort! Jakten slutade på balettakademin där mina vänner väntade med en salsainstruktör. Jag har tidigare dansat lite salsa så jag fick friska upp mitt minne samtidigt som mina vänner dansade med och filmade. Efter dansen var det dags för lunch med lite bubbel och sedan vidare på nästa uppdrag. De hade bokat in oss som lag på ett fort där man tävlar ungefär som i Fångarna på fortet. Vi kämpade i 2 timmar med uppdrag i olika rum. Eftersom att jag inte är så förtjust i att klä ut mig och dra runt på stan så fick jag istället bära en tiara och ett fe´-spö. Efter två svettiga timmar cyklade vi vidare hem till en vän där de lagade till en dundermiddag med drinkar och bubbel. Jag fick svara på frågor om min blivande och måla en tavla som skulle symbolisera min kärlek till honom. Efter att vi alla hade piffat till oss så avslutades kvällen/natten på en schlagerbar. Jag kom hem kl. 04.30 på morgonen och det var länge sedan jag skrattade så mycket. Mina vänner är helt underbara .
    Även min m2b hade svensexa igår där det blev curling och whiskeyprovning.
    Vi har verkligen tur med så fina vänner.

• Hemlig2009

Jag hade först sagt att jag inte önskade möhippa, har varit gift förut och det kändes lite knas med "en till". Så jag fick frågan om de ändå fick göra något men något enklare. Iaf såhär gick det till:

Fick ett mystiskt kort i fredags där det stod att jag skulle ta mig till Statoil redan 7.30 följande morgon, fanns även en packlista med båda konstiga saker (rep, ballonger, salt etc) som vad jag skulle ha med mig i kldselväg. Jag satte mig i bilen och på Statoil fanns ytterligare (hos mannen i kassan). På det kortet stod det att jag skulle ta mig till portarna där jag och D kommer stå 16.30 den 23 maj. Där väntade ett kort som sa att jag skulle åka till Scandic.

Väl där så stod tjejerna och väntade på mig och vi åt av deras fukostbuffé. Fcik också på mig en liten krona i guldfärg med små pärlor på, jättesöt! Efter det bar det iväg ut i skogen till ett sånt ställe som ordnar samarnetsövningar och även höghöjdsbana. Där fick jag både ock i en kombination som vår guide hade bestämt. Hur kul som helst! Vi var där i säkert 3 timmar.

Vid parkeringen fick jag strippa lite och fick på mig gula leggings och en rosa tajt fodralklänning i något sorts linnetyg, till det ett skärp av guldpaljetter. Målet var att jag skulle se lagom larvig ut men ändå "fabulous".

Sedan var det dags för picknick i stadsparken. Det dukades upp sallad, grillade kycklinglår, parmaskinka, bröd mm. Till det serverades det rosévin. Så vi satt där i solen och hade det hur bra som helst. Under picknicken fick jag små uppdrag i form av att kasta pilar på ballonger, ringkastning och att svara på frågor om Portugal som min blivande svägerska ställde (deras pappa är från Madeira). ´

Efter picknicken så gick vi hem till en av tjejerna och där bjöds det på pizza, Margaritas (min favvo), tequila och Singstars. Så himla kul hade vi. Sedan var det dags för en krogrunda där vi öste järnet på dansgolvet.

En superdag helt anpassad för mig vilket gör att jag är enormt tacksam för mina goa tjejkompisar, syster och blivande svägerska.

• GladaEmma

Så himla härligt ni verkar ha haft det. OM det blir något till helgen så hoppas jag att det blir lika kul =)

• lecaroline

Jag blev hippad i lördags. De hade planerat och blandat in min chef för att få in mig på jobbet så fort som möjligt på lördagen. Och jag förstörde allt genom att ringa dem först. Klart att det var "fel" person som svarade som inte skulle vara där

Vi hade det hel mysigt. Jag skulle köpa min outfit i en secondhand butik. Var en bland de dyraste jag varit inne i... Tillslut hittade vi en söt liten gul klänning som kostade 100kr. Så jag köpte den. Sedan fick jag inte följa med in i nästa butik för lite skulle det synas att jag blev hippad föruton tiaran och slöjan.

Vi inhandlade mat som vi åt hemma hos en kompis. Efter detta skulle jag fotograferas till en kalender som min m2b ska få. Alla hade var sin månad och så började klädbytet och fotandet och skrattandet

Sedan blev det ögonbindel på spårvagn iväg till Lacerdoom och vi sprang runt och krigade i 40 minuter. Riktigt svettigt!!
    Dusch och bastu stod sedan på schemat och meeeer alkohol.

Sedan tillbaka till kompisen där vi mötte upp en sminkös. Som förvandlade mig till en råsminkad tjej med ögonfransar (men ändå fint) Sedan bättrade hon på de andras sminkning. Klockan var nu mycket och det bar in till avenyn till en resturang. Maten var suverän. Och jag förstod att detta var inte sista stället utan vi skulle dansa också. Och när vi kommer in så sitter pojkarna där och festar och väntar på oss. Så jag och min m2b fick avsluta kvällen tillsammans

(De har inte varit lika snälla med honom under svensexan)

• GabriellaochTomas

Vi (jag och blivande maken) kommer att bli "hippade" den 21 maj....schysst att veta och att kunna göra ngt på helgerna men ändå lite trist att inte bli överraskad...

• missbilly

Härliga era hippor låter!!

Fick oxå min hippa i lördags!!
    Trodde inte jag skulle få det eftersom de hade hämtat sambon för svensexa o vi har ju en son på 1 år!
    Men tjejerna hade redan bokat in med mamma att hon skulle vara barnvakt så de kom o hämtade mig strax innan 11.
    Fick i uppdrag att packa gummistövlar, bikini, handduk och en sked.
    Först åkte vi runt och de tog kort på mig utanför sjukhuset, brandstationen och gamla flyget... Sen fick jag ögonbindel på mig och vi åkte o åkte!
    Gick in i en byggnad och jag kände klorlukt så jag förstod att vi skulle bada. Där hade de tänt massa ljus och det va jättemysigt! Hade aldrig varit där innan!
    Så vi badade o bastade och de hade fixat baguetter som vi åt o en ny cider kom innan jag ens hade hunnit dricka upp!
    Sen fick jag med hjälp av tjejerna i uppdrag att tillverka dildos... av morötter o päron! Hahaha va kul vi hade när vi satt o karvade!!
    Efter duchade vi o jag blev sminkad i grön o blå ögonskugga o påklädd en mintgrön klänning, slöja, tiara, rosa skärp o handväska (kommer bild i galleriet) och begav oss till stan där jag skulle sälja dildosarna! Trodde inte det skulle gå så bra för alla butiker (utan mat) hade hunnit stänga. Men det gick jätte bra o jag fick ihop 437.50
    Efter det vidare till bowlingen där vi bowlade (o träffade på idol Robin) o efter det middag hos en av tjejerna. Där blev det quiz o efter varje fråga en shotfråga.. de som vann fick en varsin shot + att jag skulle dricka en vilka som än vann... vann mitt lag fick jag dricka 2! Tur att det "bara" var tequila rose! Men Full blev jag!
    Efter det blev det krogen med maaaaaassa dans och jag fick (var tvungen) att gå upp på scen o sjunga! Sen vidare till nästa krog där Idol Robin uppträdde o han tog upp mig på scen o sjöng för mig! O så blev det maaaassa dans till!
    Oj oj oj vad träningsverk jag hade i söndags o igår!!

Svar på tråden 23 Maj 2009