• lecaroline

23 Maj 2009

Halloj!

Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?
    Vi fortsätter här...

• Svar på tråden 23 Maj 2009
  • lecaroline

Min m2b har svårt att få på sig sina byxor just nu. han hittar på allt för att slippa. Grejen är att vi inte kommer ihåg om de behöver sys upp. Men nu har jag slutat tjata. Vill han se ut som en slusk får han väl göra det då...

Till och från är jag nervös. Igår satt jag och mamma och manglade alla lakanen till borden 19 st. Tänk att bara en sådan liten detalj tar sån fruktansvärd tid!!

• GladaEmma

Känner igen tanken lecaroline. Det man tror inte kommer ta nån tid är det som är tidsödande... Kommer ihåg när jag smälte in monogrammet i våra ljus. Det var bara 12 st ljus, men ändå tog det ca en timme!!! Satte iofs två monogram på varje ljus, men ändå!

• lecaroline

Igår fixade vi det sista med klänningen och det visade sig att jag inte har gått ner alls runt magen. Ja som sagt det går ju inte att punkt banta..

Men en vecka kvar så lite till kanske går

Vi satt och manglade lakan 19 st till 22,30 igår Jätte kul :-S

Men listan blir kortare!!

• GladaEmma

Men åååh!!! Måste bara skriva av mig lite...

En väldigt nära vän till oss är utbildad i foto och film och han har erbjudit sig flera gånger om att ta fotona på vårt bröllopet. Vi blev ju självklart jätteglada och bestämde med honom.

I förrgår kväll ringde min fars kusin, som oxå kommer på bröllopet, och frågar hur vi hade tänkt oss med fotograferingen. Denne man är jätteduktig hobbyfotograf och på midsommarafton förra året slängde han ur sig att han gärna ville fotografera om vi skulle gifta oss (då visste de ju inget). Vi sa typ "ja, vad trevligt". Sen inte mer om det - har inte hört ett ljud från honom sedan dess och NU ringer han om det.

Asså jag vill inte verka oförskämd, men om man så gärna vill vara fotograf så får man väl kanske säga något när man t.ex. får inbjudan! Eller är jag helt fel på det? När han ringde berättade jag ju självklart att vi har en vän som kommer ta foto också, men att vi skulle bli jätteglada om han ändå ville ta en massa foto så att vi har många att välja mellan. Då blev denne man sur, precis som att han ville ha ensamrätt eller nått. Jag blev bara så paff och sur och ledsen. Varför reagerar man såhär!?

Vi vill ju självklart inte att någon av dem ska sura över att den andre också agerar fotograf - hoppas att det hela blåser över innan nästa helg! Eller jag kanske överreagerar? Det är kanske inget problem egentligen? suck

• lecaroline
    GladaEmma skrev 2009-05-15 11:16:16 följande:
    Men åååh!!! Måste bara skriva av mig lite... En väldigt nära vän till oss är utbildad i foto och film och han har erbjudit sig flera gånger om att ta fotona på vårt bröllopet. Vi blev ju självklart jätteglada och bestämde med honom.I förrgår kväll ringde min fars kusin, som oxå kommer på bröllopet, och frågar hur vi hade tänkt oss med fotograferingen. Denne man är jätteduktig hobbyfotograf och på midsommarafton förra året slängde han ur sig att han gärna ville fotografera om vi skulle gifta oss (då visste de ju inget). Vi sa typ "ja, vad trevligt". Sen inte mer om det - har inte hört ett ljud från honom sedan dess och NU ringer han om det. Asså jag vill inte verka oförskämd, men om man så gärna vill vara fotograf så får man väl kanske säga något när man t.ex. får inbjudan! Eller är jag helt fel på det? När han ringde berättade jag ju självklart att vi har en vän som kommer ta foto också, men att vi skulle bli jätteglada om han ändå ville ta en massa foto så att vi har många att välja mellan. Då blev denne man sur, precis som att han ville ha ensamrätt eller nått. Jag blev bara så paff och sur och ledsen. Varför reagerar man såhär!?Vi vill ju självklart inte att någon av dem ska sura över att den andre också agerar fotograf - hoppas att det hela blåser över innan nästa helg! Eller jag kanske överreagerar? Det är kanske inget problem egentligen? suck
    Vilket lyx problem!! Han kanske blev lite sur på sig själv med, när han förstod att han var sent ute..
  • GladaEmma

Jo det är ju ett lyxproblem, därför jag känner mig så dum som surar över det...men grrrrrrrr så irriterande

• lecaroline

Men du vet ju vid det här laget att ALLT ORDNAR SIG!!

• GladaEmma

Ja det är ju så. Det kommer bli skitbra rent ut sagt =)

• lecaroline

Och du kommer att var sååå fin på allas kort oavsett vem som tar dem!! Kan ju inte bli fel när man strålar av lycka!!

• GladaEmma

Haha jodå, med mina överkritiska ögon kommer säkerligen inte ett enda duga! haha

Svar på tråden 23 Maj 2009