• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • Tess80

Åh det lät väldigt härligt!

bongen80 skrev 2009-01-30 11:56:56 följande:
    vi ska be mamma o pappa förbereda sommarhuset åt oss som bröllopssvit. det är det mysigaste stället jag vet! precis bredvid vattnet, sitta ute på verandan o lyssna på fåglarna när man äter frukost.....ååååå längtar
  • bongen80

momi boki...min svärmor ringde nyss o berättade att hennes bästa väninna jobbat som sömmerska åt en bröllopsbutik och att hon ska sy både en bolero och ett släp till min klänning!!! å så skulle svärmor betala! (behövs med våran lilla budget) så nu vandrar jag på alla rosa moln som finns....jippi!

• Francis

bongen80: Bra med svärföräldrar ibland! ;o)

• bongen80
    Francis skrev 2009-01-30 14:13:43 följande:
    bongen80: Bra med svärföräldrar ibland! ;o)
    ja min svärmor är helt fantastisk och svärfar med för den delen.
  • Freje

Hejsan!
    Har också planerat att gifta oss den 25 juli....

Såhär långt har jag kommit:
    kyrka + lokal bokad
    klänning inhandlad
    skor+slöja inhandlad
    meny bestämd
    inbjudningar beställda
    ligger man efter eller?

• lillsmulan

Det låter så otroligt härligt! Att ha bröllopssviten på stället man trivs allra bäst måste ju vara det ultimata!

bongen80 skrev 2009-01-30 11:56:56 följande:
    vi ska be mamma o pappa förbereda sommarhuset åt oss som bröllopssvit. det är det mysigaste stället jag vet! precis bredvid vattnet, sitta ute på verandan o lyssna på fåglarna när man äter frukost.....ååååå längtar
  • bongen80

Ja det känns otroligt mysigt, vi kan ju starta en tradition att fira bröllopsdagen där varje år....

• bongen80
    Freje skrev 2009-01-30 16:40:29 följande:
    Hejsan!Har också planerat att gifta oss den 25 juli....Såhär långt har jag kommit:kyrka + lokal bokadklänning inhandladskor+slöja inhandladmeny bestämdinbjudningar beställdaligger man efter eller?
    vi ligger nog ganska lika till, i stora drag är det klart, men det är några detaljer kvar. solist till kyrkan o musiken ev underhållning på festen o sen att hitta en duktig frisör. kan tillägga att vi ska gifta oss på väldigt liten ort så risken att nåt blir uppbokat är minimal eftersom vi redan bokat kyrka o lokal...vi är de enda som gifter oss 4 juli....hahaha när jag bokade kyrkan i jan så skrattade hon bara, de hade inte ens planerat så långt med scheman....det är inte stockholm det här inte
  • DanKat

Ååå, ni ska bara veta vad jag har pysslat i helgen!! Har gjort både servettringar (bara någon enstaka färdig, har precis bara kommit igång med massproduktionen Men det tog ett tag att testa olika varianter och bestämma vilken typ vi ska ha). Sen har jag även gjort klart en fejktårta vi ska ha där folk ska få stoppa i lappar med råd till oss , och så gjorde jag även en fin dekoration till en bricka vi ska ha bröllopsbubblorna på Det har vart såååå roligt, önskar att helgen hade varit ännu längre!!!

• bongen80
    DanKat skrev 2009-02-01 21:34:14 följande:
    Ååå, ni ska bara veta vad jag har pysslat i helgen!! Har gjort både servettringar (bara någon enstaka färdig, har precis bara kommit igång med massproduktionen Men det tog ett tag att testa olika varianter och bestämma vilken typ vi ska ha). Sen har jag även gjort klart en fejktårta vi ska ha där folk ska få stoppa i lappar med råd till oss , och så gjorde jag även en fin dekoration till en bricka vi ska ha bröllopsbubblorna på Det har vart såååå roligt, önskar att helgen hade varit ännu längre!!!
    kan inte du lägga ut bilder på dina pyssel....? skulle vara roligt att se å få lite inspiration
Svar på tråden Juli brudar sökes