• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • MissTiny

Här är en till som har mycket kvar! Det enda som är klart är:

*kyrkan är bokad den 4 juli
    *ringen är utvald (ej beställd)
    *hår + smink fixat (min tjejkompis är make-up artist)
    *färgtema är valt (gult/vitt/silver)

ja, det var nog allt.. Men jag känner mig inte så stressad än, jag hinner.. Det är ju 5 månader kvar...

Francis skrev 2009-01-28 18:08:09 följande:
    Herregud vad långt du kommit Momi! Måste kännas underbart..Känner ju verkligen att jag ligger efter, nej det får bara till att lägga in en högre växel from. nu!!=)
  • Tess80

Vi har hunnit med att:

* Boka kyrkan
    * Bokat festlokalen
    * Bokat hotellet där vi skall spendera bröllopsnatten
    * Fixat klart med bilen som vi skall åka med efter vigseln
    * Mat o dryck från Catering skall våra föräldrar stå för
    * Köpt underkjolen
    * Tiaran
    * Ringkudden (som våran son skall bära)
    * Tårtställning
    * Tryckta servetter med vårat namn och datum på
    * Brudbuketts hållaren med oas (skall göra min egna brudbukett)
    * Handväskan
    * Halsbandet och örhängerna
    * Slöja
    * Presentaskar
    * Silkesrosenblad
    * Tårtdekoration
    * Strumpebandet
    * Har en kompis som jobbar på TV 4 som skall sminka mig och göra håruppsättningen
    * Festprogrammen
    * Tippspromenad frågorna är färdiga (frågor om mig o min blivande man, för att se hur väl dom känner oss he he)
    * Servisen och alla glasen är klara
    * Ljushållare med värmeljus
    * Bokat DJ
    * Handlat bröllopshandskarna
    * "just married" skylt med våra namn (som man sätter på bilen)

Det som vi har kvar nu är:

* Beställa vigselringen (vi vet vilken vi skall ha)
    * Köpa brudklänningen (vill göra det så sent som möjligt pga. viktmindskning)
    * Hyra kläder åt min blivande man o son (jaquette)
    * Få våra föräldrar att skicka bilder på mig och min blivande man, som barn (vi skall ha en varsinn vägg där vi sätter upp bilder på var o en, och så sätter vi upp bilder på oss två i mitten när vi möts), så vi kan skriva ut det och göra som en kul "grej" och sätta upp i fest lokalen.
    * Köpa helium och ballonger
    * Organza påsar
    * Skor

• momi boki

inte så mycket alls kvar ju =)

Tess80 skrev 2009-01-28 19:21:53 följande:
    Vi har hunnit med att:* Boka kyrkan* Bokat festlokalen* Bokat hotellet där vi skall spendera bröllopsnatten* Fixat klart med bilen som vi skall åka med efter vigseln* Mat o dryck från Catering skall våra föräldrar stå för* Köpt underkjolen* Tiaran* Ringkudden (som våran son skall bära)* Tårtställning* Tryckta servetter med vårat namn och datum på* Brudbuketts hållaren med oas (skall göra min egna brudbukett)* Handväskan* Halsbandet och örhängerna* Slöja* Presentaskar* Silkesrosenblad* Tårtdekoration* Strumpebandet* Har en kompis som jobbar på TV 4 som skall sminka mig och göra håruppsättningen* Festprogrammen* Tippspromenad frågorna är färdiga (frågor om mig o min blivande man, för att se hur väl dom känner oss he he)* Servisen och alla glasen är klara* Ljushållare med värmeljus* Bokat DJ* Handlat bröllopshandskarna* "just married" skylt med våra namn (som man sätter på bilen)Det som vi har kvar nu är:* Beställa vigselringen (vi vet vilken vi skall ha) * Köpa brudklänningen (vill göra det så sent som möjligt pga. viktmindskning)* Hyra kläder åt min blivande man o son (jaquette)* Få våra föräldrar att skicka bilder på mig och min blivande man, som barn (vi skall ha en varsinn vägg där vi sätter upp bilder på var o en, och så sätter vi upp bilder på oss två i mitten när vi möts), så vi kan skriva ut det och göra som en kul "grej" och sätta upp i fest lokalen.* Köpa helium och ballonger* Organza påsar* Skor
  • Francis

Miss Tiny. jo jag har en bit att gå, men som sagt är inte jättestressad direkt, vi vet redan vad vi vill men det är den dumma lokalen som vi inte hittat ännu..
    Och efter det väljer vi endast en kyrka i närheten, och sen faller allt naturligt på plats!

Vad som är avklarat är följande;

-Ring utsedd, skall provas och betällas April, min m2b känner ägarna till guldaffären så vi har redan tittat ut de diamanter som skall fästas in. Har designat våra egna =)
    -Klänning utsedd men ej beställd
    -Färgtema utsett
    -Catering bokad, men har ej provsmakat ännu det ville dom ta i feb. Skall bli gott *mums*
    -Skor inhandlade
    -Strumpeband inhandlat (med en liten blå rosett på)
    -Presentaskar beställda och kommer dyka upp när som helst nu hoppas jag
    -Låt för brudvals är också bestämd!
    -Tärna tillfrågad, och har tackat ja
    -Likaså best man

Resten är inte klart, vilket är en hel del..
    Får som sagt lägga i en högre växel nu med lokalletandet!

• momi boki

måste fråga nån som ska ha tryckta servetter ??? med namn o datumen ? har ni beställt det och vad har ni betalat

• momi boki

jag har fått tag i en tjej som gjorde min sååå fina kan varmt rekomendera henne bara 2 kr styckk finns alla färger oxå

• MolsonCanadian

Djeezus... vilka detaljregisserade bröllop det verkar bli i juli. Vi får väl vara undantaget som inte ens gör hälften av vad en del här gör haha... Men men, huvudsaken är ju att vi, prästen och församlingen är på plats.

• Melisabeth
    MolsonCanadian skrev 2009-01-28 20:50:52 följande:
    Djeezus... vilka detaljregisserade bröllop det verkar bli i juli. Vi får väl vara undantaget som inte ens gör hälften av vad en del här gör haha... Men men, huvudsaken är ju att vi, prästen och församlingen är på plats.
    Mitt lär gå hand i hand med ditt då
Svar på tråden Juli brudar sökes